Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1207
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1204

Følg bodybuilding.dk på

Genoptræning af knæ.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsan.

Jeg rev mit korsbånd over for ca. 2 måneder siden og blev opereret her sidste måned, så er så småt begyndt min genoptræning.
Men jeg da jeg ikke ønsker at opleve det helvede igen, vil jeg gerne træne mine knæ og musklerne omkring dem rigtig godt op! Kender i nogle gode øvelser til det?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

jeg rev selv mit korsbånd + ledbånd over for ca. fem måneder siden og skal opereres til januar, da det passer dårligt med mit studie. Men som jeg kan forstå så blev du opereret rimelig hurtigt efter din skade opstod, imens jeg har genoptrænet den i ca. 4 måneder nu selv om den er revet over.
De øvelser jeg har udført for et mere stabilt og stærkt knæ er bl.a. Leg Press, DB Split, Leg Extension Squat meget cykling og løb/gå.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det var os noget af en omgang!

Ja, jeg kom hurtigt til. Men har en rigtig god forsikring igennem mit arbejde, så kom på et privat hospital. Og mit korsbånd havde krøllet sig så meget sammen at jeg ikke kunne bøje og strække mit ben helt.. Såå.

Cykler os meget selv og kører squat, dog uden belastning. Må dog ikke løbe før om nogle måneder!

Men tak for det!

Jeg har også selv revet korsbåndet over, ja endda i begge mine knæ..

- Går du ikke til genoptræning på et sygehus, eller fysioterapeut? :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 205.00
- Dødløft: 215.00

Jeg er lige startet min genoptræning, efter at jeg rev mit korsbånd over. Du bør finde dig en fysioterapeut, som har god erfaring med den slags. Det er ikke kun musklerne, som skal styrkes. Du skal også have fokus på nogle ting med ankler og hofte. Det skal nogle i hvert fald. Der er ikke en facitliste, og forskellige patienter har forskellige situationer, og fremtidige mål.
Jeg får lavet et specifikt program af min fys målrettet mod at jeg skal kunne spille fodbold, løbe halv-marathon og udøve mit arbejde.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Det skal lige siges at jeg går til fysioterapeut.. Men det stopper jo så snart knæet er på toppen igen, li nu træner jeg kun får at få balancen og nogle af musklerne frem igen! Men bagefter vil jeg gerne træne dem stærkere..

Hvis dit forløb er ligesom mit, og du er en måned efter operationen nu, så mangler du vel stadig 2-3 måneder af genoptræningen, ikke? :)
- Når du er færdig ved fyssen, kan du så småt selv begynde at træne selv, stille og roligt ..
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 205.00
- Dødløft: 215.00

Unilaterale øvelser (øvelser hvor du kun bruger et ben ad gangen) er rigtig gode da de stiller store krav til stabilitet over de enkelte led

"Power-øvelser" såsom diverse 2-bens-squatvarianter tung benpres med 2 ben osv stiller ikke de samme krav til stabilitet da du har en større "base of support"... dermed ikke sagt at de ikke kan bruges

Du kan prøve dig frem med lunges og/eller bulgarian splitsquats dog kun med kropsvægt... det er vigtigt at du kan udføre øvelserne kontrolleret hele vejen igennem sættet... kvalitet frem for kvantitet især når det gælder genoptræning

Du kan google både bulgarian splitsquat og lunges eller søge dem begge på youtube... bagefter kan du fortælle om der var evt smerte og eller ubehag ved kontrolleret udførelse af øvelserne eller om det gik uden problemer

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster