Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1404
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1402

Følg bodybuilding.dk på

Geografi hjælp ( SOS )

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

jeg er gået i stå, omkring strålingbalancen, jeg har foretaget nogle undersøgelse i biologi, som jeg nu skal bruge i en rapport, og besvarer nogle spørgsmål. Men forstår simphelthen ikke hvad jeg skal? :( ( JEG SPØRG OM HJÆLP IKKE SVAAR )

I får lige mine resultatet først
Snapshot_1.png

spørgsmålene:

1: Opstil på den baggrund strålingsbalancen for jordoverfladen ved skolen, og forklar hvorfor strålingsbalancen er således på det tidspunkt.

2 : Tegn 2 simple tegninger med jordoverflade – atmosfære – Sol. Hvor du med pile med noteret strålingsintensitet illustrerer størrelsen af udstråling og indstråling for hver af de 2 måleserier.

3: Sammenlign strålingsbalancen med temperatur- og vejrudviklingen. Varierer strålingsbalancen inden for de forskellige måleserier? Varierer strålingsbalancen inden for den enkelte måleserie?

4:Prøv at forklar hvorfor strålingsbalancen ændrer sig. Hvis ikke den ændre sig, så giv eksempler på ændringer i vejrsituationen, der vil påvirke strålingsbalancen. Hvordan vil den f.eks. ændre sig, hvis det bliver skyfrit? Eller hvis der kommer flere skyer? Eller hvis det var tidligt på morgenen? Eller hvis vi målte på samme klokkeslæt sidst i juni måned?

5: Hvilken del af dine målinger repræsenterer drivhuseffekten? Hvilken gennemsnits temperatur ville Jorden have hvis der ikke var drivhuseffekt?

6: Hvordan virker CO2 som drivhusgas? Inddrag din viden fra kemi.

7:Vurder hvad denne undersøgelse kan fortælle os om drivhuseffektens betydning for jorden.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

bump

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster