Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69140 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JamesSyday
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049985 indlæg i 100487 emner
0 nye indlæg i dag

). Og dem får man nok af når man bulker. Samme gælder for immunforsvaret og ømhed; her sørger kalorieoverskuddet for samme ting.

Problemet med L-glutamin (de to mest udbredte former for glutamin er L-(ligner kreatin) og peptide (brunt klumpet pulver der lugter og smager nastyt)) er, at whey og L-glutamin bliver optaget på samme måde, men whey får præference. Derfor vil det meste af glutamin taget med whey ikke blive brugt = spildte penge. Dette kan undgås ved, at tage det alene, på tom mave og med mindst 30 minutter på hver side inden man spiser noget andet. Peptide formen af glutamin benytter andre optagelsesmetoder og konkurrerer derfor ikke med whey.
Det kan du have ret i.Man får mest nytte ud af glutamin når man cutter. Ens immunforsvar forsvar bliver svækket ved kalorieunderskud og man restituerer ikke så hurtigt. Her kan man tydeligt mærke en forskel; personligt fjerner jeg en dag eller to på DOMS og jeg er yderst sjældent syg.
Situationen er den, at hård træning og kropsligt stres dræner glutamindepoterne og det derfor kan være en god ide at supplere.Man ville nok ikke få så meget ud af det når man bulker, da glutamin som sådan ikke virker anabolt, men mere anti-katabolsk...altså samme funktion som kulhydrater (firkantet sagt ). Og dem får man nok af når man bulker. Samme gælder for immunforsvaret og ømhed; her sørger kalorieoverskuddet for samme ting.

Smeden skrev:3) hvorfor skulle man ikke det? Begge dele bliver enzymatisk hydrolyseret og derefter optaget, og jeg ser ingen grund til at kroppen skulle smide ting ud på den måde.

).....og også glutamin. Det er jo nogle effekter du ikke får ved bare at indtage whey.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster