Vi er to, måske mig alene der ønsker og starte homegym.
Jeg har søgt og læst under det givne emne på siden, men ville være sikker i min sag med hidtil hvilke ideer/ting der ville være at foretrække.
Vi er af den overbevisning at vi hellere vil smide lidt flere penge i det og det så er ordentlig kvalitet og holder længere.
Vi bor ude på landet og har god plads.
Jeg skriver følgende hvilke ting og ideer jeg har haft med:
Power rack
Jeg har adgang til smed, men er bange for kvaliteten ikke bliver som jeg ønsker og jeg har heller ikke undersøgt i den sammenhæng hvad det vil koste. Et Leoko power rack læste jeg mig til på siden koster 12.500, men jeg må sgu være ærlig og sige at det er jeg nok lidt for nærig til og betale.
Nogle gode råd til dette? Mener og have set den til 4000 et sted på nettet i DK, men der er jeg heller ikke sikker på om det er ordentligt?
Trap bar Få lavet hos smed
Prowler Få lavet hos smed
Dips, pull up, chin up
Pull up/chin up kunne man lave på racket.
Dips ved jeg ikke lige, men får nok en ide til hvordan det kommer med
Med skal det ihvertfald!
Stang
50 mm. er MUST BE. Dog ved jeg ikke lige hvad mærke det bliver. Men om det skal være 182,5 , 200 , 220 cm hvad jeg heller ikke. Hvad er folks råd her ?
Håndvægte Her er jeg i tvivl.
Har tænkt på 50 mm. Men det ville sgu nok være akavet og lave Benchpress med 40 kg i hver side.
Omni håndvægte 5 - 32.5 kg. Der er jeg lidt ked af vægten ikke er større og tvivler på holdbarheden. Det virker som noget der hurtig kunne gå i stykker.
Har tænkt på 30/31 mm, men det ville næsten være dumt og købe både 50 + 30 mm. og købe single håndvægte fra 5 - 60 kg ville være al for dyrt.
Vægtskiver
En helvedes masse! Mon ikke det kunne lade sig gøre og købe et bundt brugt.
Bænk Har stærkt overvejet en Nautilus bænk, men er åben for bud og råd
Swiss ball
Cable row maskine
Til seated cable rows + udgang i toppen til facepulls, tricep pushdowns og what else.
Stativ til vægte Det kan man altid selv lave eller få smed til det. Aldrig i livet jeg betaler 2500 - 3000 for et rack til vægtskiver.
Rope Til træk af bil og evt. traktor eller andet.
Traktor dæk Har vi erhvervet. Mener den vejer 250 - 300 kg.
Stor Halmballe Bruges til dødløft og har en ide om den kan bruges til noget andet, men ved ikke lige hvad.
Anlæg Det finder vi nok selv.
Quotes/maling
Evt. males house of pain forskellige steder + andet. Ophængte famous quotes.
Forskelligt
Curl stang, form for underlag, forskellige håndtag/greb til Cable row station. Therabands, "Klods" til T-bar rows. Spejl forskellige steder?
Mon ikke det er muligt evt. og købe nogle af tingene brugt.
Jeg opdaterer listen når jeg lige kommer i tanke om andet.
Hvad synes i ellers? råd?