Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 730
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 728

Følg bodybuilding.dk på

Godt råd savnes, cardio/styrketræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Der er en ting jeg ikke har forstået, som jeg håber jeg kan få et svar på.

Jeg er lige startet med at styrketræne seriøst igen, efter en hård sommerferie med alt for meget sprut.

Så har jeg lige et spørgsmål med hensyn til fedttab.

Man kan vel ikke tabe sig samtidig med at man styrketræner, fordi for at tag muskler på at skal man jo have kalorieoverskud, og når du taber dig skal du have kalorie underskud?

Kan man godt tabe sig samtidig med man træner, eller skal man lige ens fedt tab i "deloading fasen"?

På forhånd tak

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

KristianJ skrev:Der er en ting jeg ikke har forstået, som jeg håber jeg kan få et svar på.

Jeg er lige startet med at styrketræne seriøst igen, efter en hård sommerferie med alt for meget sprut.

Man kan vel ikke tabe sig samtidig med at man styrketræner, fordi for at tag muskler på at skal man jo have kalorieoverskud, og når du taber dig skal du have kalorie underskud?

Kan man godt tabe sig samtidig med man træner, eller skal man lige ens fedt tab i "deloading fasen"?

På forhånd tak

Det er en yderst god og sund idé at træne, i mens du er i gang med et vægttab. Det er sundt (hvis du gør det ordentligt) og det hjælper dig til at holde på muskelmassen, så længe dit kalorieunderskud ikke er for stort.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

KristianJ skrev:Der er en ting jeg ikke har forstået, som jeg håber jeg kan få et svar på.

På forhånd tak

Nu er styrketræning ikke forbundet med vægttab og vægtforøgelse, som du indikerer. Det er udelukkende kosten, eller den indtagede energi kontra den forbrændte. Styrketræningen er med til at påvirke hvad du tager på eller hvad du taber, alt efter om du er i energi overskud eller underskud.

Det kan KUN anbefales at dyrke styrketræning under vægttab, for at bevare så meget af den muskelmasse man har, og istedet tabe fedt.
I am the fucking game pal...
http://www.Anders-L-Holm.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: FitnessDK Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (21)