Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1663
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1660

Følg bodybuilding.dk på

Grovbolle vs brune ris?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg spiser kylling 2 gange om dagen. Middag og inden jeg går i seng. Jeg spiser det pt. med enten broccoli eller brune ris til. Jeg har dog tænkt på, om det ville ødelægge noget for opbyggelsen af muskelmasse, hvis man istedet spiste en grovbolle til istedet for brune ris. Altså laver det som en kyllinge burger. Hvor meget har det at sige, om man får sine kulhydrater fra brune ris eller eksempelvis en grovbolle mht opbygning af muskelmasse? Det skal siges, at kulhydraterne i mine resterende måltider enten er fra ris, kartofler, grov pasta, havregryn eller rugbrød. Jeg synes dog godt at man man blive træt af at køre ris og kylling ned 2 (nogle gange 3) gange om dagen..

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

beastmode89 skrev:Jeg spiser kylling 2 gange om dagen. Middag og inden jeg går i seng. Jeg spiser det pt. med enten broccoli eller brune ris til. Jeg har dog tænkt på, om det ville ødelægge noget for opbyggelsen af muskelmasse, hvis man istedet spiste en grovbolle til istedet for brune ris. Altså laver det som en kyllinge burger. Hvor meget har det at sige, om man får sine kulhydrater fra brune ris eller eksempelvis en grovbolle mht opbygning af muskelmasse? Det skal siges, at kulhydraterne i mine resterende måltider enten er fra ris, kartofler, grov pasta, havregryn eller rugbrød. Jeg synes dog godt at man man blive træt af at køre ris og kylling ned 2 (nogle gange 3) gange om dagen..

Du skal huske at variere din kost. Ellers får du ikke de mineraler og vitaminer din krop har brug for og i forhippelse på at være sund risikere du at udvikle mangel sygdomme.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Og så er nærringsfordelingen ikke signifikant bedre i grovpasts vs almindelig pasta.

Reputation point: 255

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Udgaard skrev:
beastmode89 skrev:Jeg spiser kylling 2 gange om dagen. Middag og inden jeg går i seng. Jeg spiser det pt. med enten broccoli eller brune ris til. Jeg har dog tænkt på, om det ville ødelægge noget for opbyggelsen af muskelmasse, hvis man istedet spiste en grovbolle til istedet for brune ris. Altså laver det som en kyllinge burger. Hvor meget har det at sige, om man får sine kulhydrater fra brune ris eller eksempelvis en grovbolle mht opbygning af muskelmasse? Det skal siges, at kulhydraterne i mine resterende måltider enten er fra ris, kartofler, grov pasta, havregryn eller rugbrød. Jeg synes dog godt at man man blive træt af at køre ris og kylling ned 2 (nogle gange 3) gange om dagen..

Du skal huske at variere din kost. Ellers får du ikke de mineraler og vitaminer din krop har brug for og i forhippelse på at være sund risikere du at udvikle mangel sygdomme.

Jeg vil nu mene min kost er varieret nok. Spørgsmålet gik mere på, hvorvidt grovboller kan have sin plads i en kostplan med henblik på muskelforøgelse.

Hvad tror du da selv beastmode? At grovboller nedbryder dine muskler? Good logic in this one

Reputation point: 255

Logbog: Vis logbog

Lucas1994 skrev:Og så er nærringsfordelingen ikke signifikant bedre i grovpasts vs almindelig pasta.

Det var egentlig heller ikke så meget et spørgsmål omhandlende typen af pasta..

Lucas1994 skrev:Og så er nærringsfordelingen ikke signifikant bedre i grovpasts vs almindelig pasta.

Sukker kæderne i grovpaste er længere og mave/tarm er længere tid om at nedbryde dem. Din krop får derfor en langsommere optagelse af sukkeret (carb) når du spiser grovpasta. Du vil derfor opleve at du har energi i længere tid hvis du spiser grov pasta/ris/brød end hvis du spiser hvidt brød/ris/pasta.

beastmode89 skrev:Jeg vil nu mene min kost er varieret nok. Spørgsmålet gik mere på, hvorvidt grovboller kan have sin plads i en kostplan med henblik på muskelforøgelse.

Jeg synes ris er mega kedelige og har taget fint på uden at spise ris. Spiser selv grovboller hver morgenen.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Grovboller er mange gange bare normale hvedeboller der er proppet lidt groft eller fuldkorn i.

Brune ris er at foretrække imo.

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

Spis du bare din grovbolle.... Og så begynd at læse lidt om kost.

Reputation point: 5

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster