Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 932
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 930

Følg bodybuilding.dk på

Heitis vægttab

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Halløjsa... og velkommen da!!!

Først min grund til at være her: Jeg er overvægtig, en del, og har derfor både lavet kostomlægning og er begyndt at træne, håber det giver pote engang... [-o<

States:
Navn: Heidi
Alder 20 år
Højde: 171cm
Vægt d.7./3-06: 98,9. D. 21./3-06: 98,3. D. 28/3-06: 99,3. D.4/4-06:97,8. D. 11/4-06: 97,4
Har trænet siden starten af marts 06

min træningsuge ser sådan her ud:

Mandag: Cardio-løbebånd eller crosstrainer
Tirsdag: Cardio-løbebånd eller crosstrainer + Triceps, ben og mave
Onsdag: Hviledag
Torsdag: Cardio-løbebånd eller crosstrainer
Fredag: Cardio-løbebånd eller crosstrainer + Ryg og skulder
Lørdag: Cardio-løbebånd eller crosstrainer
Søndag:Cardio-løbebånd eller crosstrainer + Biceps og bryst

Mit mål er at komme under 80 kilo, til at starte med.
Jeg har lavet en lille belønning til mig selv, når jeg når under 90 kilo må jeg købe mig et par lækre bukser :D Sådan der

Hmm kost, jeg tæller ikke kalorier. Det har jeg ikke sat mig ind i endnu, men jeg spiser masser frugt og grønt + meget kalkun og kylling... jeg prøver så godt som jeg kan, at holde mig fra alt det usunde, men falder i engang i mellem!!! :verysad: og når det sker, så bare skæld mig ud!!!!! Jeg skal nok fortælle hvad jeg spiser hver dag :´)
Sidst rettet af Heiti 13. apr 2006, 15:24, rettet i alt 6 gange.
+200 gram... nedtur... på den igen...

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hobro

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Idag var det lidt sløvt med cardio, jeg døjer sårn med mine ankler... men fik da fyret 200 kalorier af..
Mad idag:
Havregrød til morgenmad, med banan- mums
Pastasalat uden dressing til middag
En banan
Nudler med sur-sød sovs til aften
Hjemmelavet æblegrød uden sukker til aftensnack

=D> Flot Heiti- ingen søde sager i dag!!!! Skulderklap... puha ser frem til i morgen, der er det nemli veje-dag... håber der er sket noget...

Velkommen til logland. Ser fint ud med din træning og mål, så held og lykke herfra :dance:
Sidst rettet af Omega 27. mar 2006, 19:28, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland

Respekt for at du er startet - helt sikkert!

Stor støtte herfra!
~ The Will Is Everything ~
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Logbog: Ingen logbog

tusind tak skal i have :D

har forrsten lagt mærke til at i alle sammen skriver hvor meget i kan tage i bænkpræs... det vil jeg da osse lige gøre... jeg kan tage: stangen :´) så stærk er jeg!!! :dance: 20 kg- sådan moster... hehe håber den stiger :?

Heiti skrev:har forrsten lagt mærke til at i alle sammen skriver hvor meget i kan tage i bænkpræs... det vil jeg da osse lige gøre... jeg kan tage: stangen :´) så stærk er jeg!!! :dance: 20 kg- sådan moster... hehe håber den stiger :?

Det skal den nok gøre, bare rolig champ. Det går stærkt i starten :) Og ved du hvad, selv Sz. Pepper, der har trænet i noget tid, ligger og kæmper 20-30kg i bænkpres, så bare klø på :mrgreen:
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Kostplan: Vis kostplan

hmm dyrker jeg for meget cardio???

Nej, vel ikke når målet er at tabe sig!

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Held og lykke med at nå målet, det ser jo ganske fornuftigt ud :)

Men brug tiden på at sætte dig ind i kosten, så bliver det noget nemmere at nå målet vil jeg vove at påstå :P
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (1)

pzo skrev:Held og lykke med at nå målet, det ser jo ganske fornuftigt ud :)

Men brug tiden på at sætte dig ind i kosten, så bliver det noget nemmere at nå målet vil jeg vove at påstå :P

jeg tænkte på, hvad sys i er vigtigst at jeg sætter mig ind i til at starte med??? træningen eller maden..???

Begge ting ;) Men når målet er at tabe sig, så vil jeg sige kosten måske er vigtigst, når du "bare" primært skal fedtforbrænde med din træning..
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (1)

nå, sandhedens time var kommet... jeg skulle på vægten... jeg sys selv jeg havde sparket røv den sidste uge, så jeg var meget optimistisk.. 99,3 :oops: :o what... hvordan kan jeg tage et kilo på på en uge... det var jo gerne det, jeg skulle tabe... well jeg bilder mig selv ind at det er muskelmasse jeg har taget på...

Min træning idag.. jeg tog 15 min på løbebåndet næsten 300 kalorier, så begyndte min dumme ankel at gøre ondt :evil: så vil jeg prøve crosstraineren, det kunne jeg kun holde til i 7-8 min.. 120 kalorier.. så gav jeg op.. det skulle jeg nok have gjort noget før, for nu kan jeg næsten ikke gå :(
godt det er hviledag i morgen, så håber jeg at blive klar til torsdag.. hvis ikke, gir jeg anklen mere hvile.. er det en go ide??? altså skal jeg lade den få ro til den er helt okay igen???

meeen jeg må indrømme at jeg er liiidt nede... jeg har taget et kilo på, men min krop gør sådan at jeg ikke kan konditionstræne... it stinks

men jeg skal nok blive god igen :) skal bare lige rase ud...

nå dagens madindtag:
-Gulerødder...
-Pastasalat bestående af suppehorn, spuash, gulerødder, peberfrugt og skinketern
-En banan
-tre hjemmelavede kyllingeburgere
- lidt ananas, æble og banan

gjorde det igen... ingen søde sager... :dance:

mad today.....
Havregrød m. banan
bolle med tun, tomat, agurk og peberfrugt
banan
spinatlasagne
banan

Igen ingen sweets... men frygter weekenden som ligger og lurer... der plejer det at være rigtig slemt..

Trænede ikke idag, fordi det er hviledag om onsdagen :D men tror heller ikke der bliver nogen træning i morgen, pga anklerne.. :verysad: nedtur... men man skal jo lytte til sin krop har jeg hørt nogen sige!!! O:)

Skær ned på kulhydrater, mere protein - dvs intet hvidt brød og masser af kød. Spis ½ kg grønt om dagen (+ 5 x frugt).....det vil give dig 1 kg fedttab om ugen.
Tjek evt http://opskrifter.heede.dk/
Iøvrigt er det normalt at tage 1-2 kg på lige i begyndelsen af træningen, pga meget cardiotræning så stiger din blodvolume med 1-2 liter....bare kæmp videre - men husk på at man taber sig altså ikke af at træne som en gal - men derimod at spise fornuftigt og moderat. Har selv tabt mig 19 kg og løber idag 120 km om måneden - men det skete først da jeg lagde kosten om. Motion er blot med til at vedligeholde.....sådan lidt groft sagt
Son, when participating in sporting events - it is not a question about winning and loosing, it´s about how drunk you can get !
Redaktør

hov jeg glemte - skær ris, pasta og kartofler ned til et absolut minimum (kulhydrater) - spis grønt istedet....det er her nøglen til vægttab ligger - og husk så at drikke min. 2½-3 l vand om dagen + ekstra de dage du træner
Son, when participating in sporting events - it is not a question about winning and loosing, it´s about how drunk you can get !
Redaktør

okay. løber... jeg har bare et lille bitte problem... jeg bliver hurtigt træt af grøntsager, og sys ikke rigtigt de mætter... :-({|= men jeg har skruet meget ned for kulhydraterne og skruet op for det grønne...
det lettede at du skrev at man tager på når man begynder at træne.. :D men ved du hvor længe der går, før man så begynder at tabe sig??? :?

Tillykke med det smidte kilo!!! =D> super flot...

Når du selv synes du har dyrket meget motion i én uge, men stadigvæk har taget på, så tror jeg du skal finde svaret i din kost.

Er du nogenlunde klar over hvor mange kcal du indtager i løbet af én dag?
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Hvis ikke du ændrer kost - så kommer der ikke til at ske væsentlige ændringer !!!!
Det er lidt nederen.....det er muligt du får ændret lidt fedt til muskelvæv, men der går altså laaaang tid.
Eksempelvis startede jeg med at veje 111 kg (dec 2004) ændrede kost til mere fornuftigt - ligesom du har gjort nu - hvor jeg troede at bananer, ris og pasta var godt......det er det OGSÅ - du kommer til at tabe dig moderat og dine mål vil sikkert svinde et par centimeter ind - hvilket jo altid er ret godt. JEg drak stadig et par glas rødvin og spiste flutes til den røde bøf lørdag aften.....men levede generelt sund, dvs havregryn til morgenmad - 2-3 stk frugt i løbet af dagen, 2 stk rugbrød med fedtfattigt pålæg og moderat aftensmad. Fint fint - jeg motionerede også mere og mere - startede med lange (15-20 km) gåture og begyndte over sommeren at løbe.
Alt i alt tabte jeg mig ned til 98 kg - så gik jeg i stå i 8 måneder - vejede præcist det samme hver eneste fucking måned - og det på trods af at venner og familie hver gang de så mig syntes at jeg havde tabt mig....så der er nok blevet omdannet lidt fedt. ....dum som jeg var da jeg startede - fik jeg ikke målt min fedt% - så gør dig selv en tjeneste - GØR DET !!

For 3 uger siden ændrede jeg kosten til at omfatte 5 x frugt - masser af grønt og 100 gr rent kød til frokost og 200 gr rent kød til aftensmad - eks kyllingebryst eller en bøf + 3-400 gr salat.
Ingen sukker overhovedet - ingen alkohol - ingen kager - intet af alt det sjove :evil: .....underligt nok - er det sjældnere og sjældnere jeg har megalyst til chokolade og kager....og det kan godt være det er lettere irriterende for resten af familien - men ikke desto mindre så har jeg tabt mig til 91.5 her til morgen - og det på 2½ uge - jeg er nu 5-6 kg fra målet og håber det nåes henover Påske eller begyndelsen af maj.

Det kan godt være det ikke er pissesjovt - men det er til at holde ud - og følelsen af at være så tæt på mit mål er enorm...husk på at jeg samlet så har tabt tæt på 25 kg samt er kommet i kanonform

Ændr´ din kost hvis du vil have resultater og lad vær´ med at tro at 4 x cykling om ugen giver 20 kg vægttab inden sommer.
Iøvrigt - held og lykke og spørg endelig løs
Redaktør

Jakob skrev:Når du selv synes du har dyrket meget motion i én uge, men stadigvæk har taget på, så tror jeg du skal finde svaret i din kost.

Er du nogenlunde klar over hvor mange kcal du indtager i løbet af én dag?

nej jeg har ingen ide om hvor mange kalorier jeg indtager på en dag... men det er ikke mange... slet slet ikke så mange som før i tiden...

Løberen skrev:Hvis ikke du ændrer kost - så kommer der ikke til at ske væsentlige ændringer !!!!
Det er lidt nederen.....det er muligt du får ændret lidt fedt til muskelvæv, men der går altså laaaang tid.
Eksempelvis startede jeg med at veje 111 kg (dec 2004) ændrede kost til mere fornuftigt - ligesom du har gjort nu - hvor jeg troede at bananer, ris og pasta var godt......det er det OGSÅ - du kommer til at tabe dig moderat og dine mål vil sikkert svinde et par centimeter ind - hvilket jo altid er ret godt. JEg drak stadig et par glas rødvin og spiste flutes til den røde bøf lørdag aften.....men levede generelt sund, dvs havregryn til morgenmad - 2-3 stk frugt i løbet af dagen, 2 stk rugbrød med fedtfattigt pålæg og moderat aftensmad. Fint fint - jeg motionerede også mere og mere - startede med lange (15-20 km) gåture og begyndte over sommeren at løbe.
Alt i alt tabte jeg mig ned til 98 kg - så gik jeg i stå i 8 måneder - vejede præcist det samme hver eneste fucking måned - og det på trods af at venner og familie hver gang de så mig syntes at jeg havde tabt mig....så der er nok blevet omdannet lidt fedt. ....dum som jeg var da jeg startede - fik jeg ikke målt min fedt% - så gør dig selv en tjeneste - GØR DET !!

For 3 uger siden ændrede jeg kosten til at omfatte 5 x frugt - masser af grønt og 100 gr rent kød til frokost og 200 gr rent kød til aftensmad - eks kyllingebryst eller en bøf + 3-400 gr salat.
Ingen sukker overhovedet - ingen alkohol - ingen kager - intet af alt det sjove :evil: .....underligt nok - er det sjældnere og sjældnere jeg har megalyst til chokolade og kager....og det kan godt være det er lettere irriterende for resten af familien - men ikke desto mindre så har jeg tabt mig til 91.5 her til morgen - og det på 2½ uge - jeg er nu 5-6 kg fra målet og håber det nåes henover Påske eller begyndelsen af maj.

Det kan godt være det ikke er pissesjovt - men det er til at holde ud - og følelsen af at være så tæt på mit mål er enorm...husk på at jeg samlet så har tabt tæt på 25 kg samt er kommet i kanonform

Ændr´ din kost hvis du vil have resultater og lad vær´ med at tro at 4 x cykling om ugen giver 20 kg vægttab inden sommer.
Iøvrigt - held og lykke og spørg endelig løs

okay... meget inspirerende at læse... og mange tak for at du vil dele din viden...

Jeg er blevet meget god til at spise sundt =D> har ikke rørt det slemme i denne uge.. og har skåret en del ned på ris, pasta og kartofler... men kan forstå, at jeg nok skal skære mere ned på det...

vil du ikke prøve at læse min kost plan, længere opp på siden, og fortælle mig hvad du sys om den.???? så er du rar :D

til aften ser min tallerken nogenlunde sådan ud, 1/3 kød, 1/3 kulhydrater og 1/3 grøntsager.. men måske jeg så skal have nogel flere grøntsager på banen i stedet for kulhydraterne.. :- s

Pyha det er virkelig godt nok noget, der kræver noget planlægning da!!!!

lige i øjeblikket står det stille med motionen, men jeg regner med at jeg skal ud og løbe i naturen, når mine ankler er okay igen...

forresten, hvor og hvordan kan man få målt sin fedt%???? :-s

I et motionscenter eller med din fars skydelære:
http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... s_maaling/
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

dagens madindtag....
pastasalat
banan
æble
lasagne, pastasalat og rødbedesalat
ananas og banan

nice.... men er det for lidt???

Umugligt at sige uden at kende dit ligevægtsindag osv.... Få lavet dig en ordentlig kostplan. Umiddelbart virker det som noget en halvstor hamster spiser hver dag :) Prøv at læse smedens artikel om emnet, med den vilje du har skal det nok kunne lade sig gøre :)

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Hvis man skal tabe sig hjælper det ikke at fjerne maden. Det nedsætter blot din forbrænding, med det til følge at når du igen begynder at spise som en hest - så tager du på!
Det drejer sig om at spise masser af mad, men det rigtige - dvs grønt / frugt og protein + træning for med træning får du øget din muskelmasse og dermed bliver du i stand til at forbrænde mere. Muskelmasse skabes fortrinsvis vha træning og protein; men det er altså ikke noget der sker over 3 måneder at du kommer til at ligne Arnold. Hvis du træner 3-4 x om ugen kan du på 1 år tage 5-8 kg muskelmasse på + du kan ændre det samme. For mit eget vedkommende tror jeg ikke jeg har tager mere end 3-5 kg muskelmasse på på det sidste år. (har løbet ca 1.000 km det sidste år).
Din mad er forkert, hvis du vejer 20 kg for meget og gerne vil tabe dig. Skær lasagne, pasta og hvidt brød væk. Pastasalat er ikke specielt godt til at tabe sig på. Bevares - kulhydraterne er fine lige efter træning - men det eneste de gør er at få dit insulinniveau til at stige (og efterfølgende falde drastisk) med det til følge at insulinen "æder" dine muskler. [Jeg ved godt der er nogle muskelhoveder herinde der vil argumentere anderledes - men de er også nogle mofu´s der har trænet i flere år og har fedtprocenter på 8-15] . Din er + 30 % vil jeg gætte.

Iøvrigt vil jeg anbefale dig at starte med 3 x cardio om ugen - og evt om ½ år øge det til hver anden dag. Dine muskler har brug for hvile hvis du skal oparbejde en god træningstilstand. Derudover så skal du arbejde med din puls. Hvad er din maxpuls ?
Du skal arbejde med en puls på 65-75 % i så lang tid som overhovedet muligt, hver gang du er til træning. Det er for let at give op efter 5 minutter. Find en træning du kan holde i min. 45 minutter - enten trappemaskinen, cykling eller hurtig gang på løbebåndet. Men det er vigtigt at du holder intensiteten i længere tid, da du kun forbrænder glukogen de første 20 minutter, og hvis du holder pulsen indenfor 75 % grænsen, så starter fedtforbrændingen herefter. Når du bliver i bedre form kan du alternativt ændre lidt på dette ved at hælde noget interval/ hårde temoi ind i stedet for - dvs eksempelvis 5 x 1 km løb, hvor du løber alt hvad du kan i 1 km og derefter tager 1-2-3 minutters pause, men her skal du op og teste maxpulsen dvs 100% intensitet. Dette vil øge din iltoptagelsesevne, med det til følge at din forbrænding efterfølgende vil stige - da muskelmassen også vil øges.....MEN, men, men det er pissehårdt og du har ganske enkelt ikke styrken til det endnu - vent et par måneder. (interval kan også køres på cykel og crosstræner).
Redaktør

8800 skrev:Umugligt at sige uden at kende dit ligevægtsindag osv.... Få lavet dig en ordentlig kostplan. Umiddelbart virker det som noget en halvstor hamster spiser hver dag :) Prøv at læse smedens artikel om emnet, med den vilje du har skal det nok kunne lade sig gøre :)

hmm halvstor hamster, det var dog en nederen samligning... =; heh... men jeg tænker lige over det dig og løberen skrev, og vender tilbage....
Og ja der er masser vilje!!!!!!

yes... jeg har tænkt.... og jeg vil prøve at skære helt ned på pasta, ris og kartofler... :D og spise mere kød og grønt...

det med cardio-træningen virker meget uoverskueligt, men jeg vil følge dit råd løber, og sætte mig mere ind i det, og arbejde med min puls... den skal simpelthen ligge på 65-75 slag i minuttet for at forbrænde, eller er jeg galt på den....
så skal jeg jo ud og købe mig et pulsur... skal det være i tip-top kvali, eller er de billigere osse okay til formålet???

hmm hvad er glukogen????

øhh så tror jeg ikke der var mere for denne gang...

puha, det er meget viden at få afvide på en gang.. :? men jeg hænger i, og jeg er ked af hvis jeg spørger for meget... vil bare være helt sikker.... der skal sq ske noget... :wink:

food today:

En grovbolle med kalkun og bacon
godt med vindruer
oksebov med grønt og kart.
banan og æble

jeg er nået langt!!!! min kæreste sidder og spiser chips, og jeg har ikke rørt dem, og gør det heller ikke !!!!! =D> har slet ikke lyst til det.. [-( ved det er ris til egen røv... og jeg var med inde på tanken, og stod og kikkede på alt det dejlige bland-selv-slik, og flødeboller... men jeg købte bare noget cola light!!! nøj jeg er stolt!!!! jeg blev lige 20 cm højere!!! det er virkelig et fremskridt der vil noget... før i tiden havde jeg knækket sammen og købt alt det jeg overhovedet havde penge til... men ikke nu... jeg tror på jeg kan gøre det!!!! det er så cool!!!
weee super heiti!!!

men ved godt jeg skal slå koldt vand i blodet... der er stadig lang vej...

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster