Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp! Gammelmands Røv skal væk!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej Bb'ere

Jeg har tabt mig meget, og alle går og siger at min fedtprocent er alt for lav (3-4 % - og nej har ingen pics.. ) Jeg tror bare ikke selv på den er så lav! Synes jeg er "fed" nok på maven osv f.eks.... men er generelt blevet meget svag og "lille"

Årsagen til mit problem er at jeg i mange måneder dyrkede alt for meget cardio (7 km løb hver 2. eller 3. dag) og intens cirkelbaseret styrketræning hver dag.. Dette med et kalorie indtag på måske ca. 1500-2000 kcal.. Ved ikke lige hvorfor jeg ikke kunne se hvad der skete med min krop, men nu er min vægt fra 70 kg, gået ned til 62 kg. (var på 58 kg for et måned siden)..

Jeg kan til gengæld se at min røv er fuldstændig forsvundet, ligner en rigtig gammel-mands, hænge røv, og mine ben er også super tynde.. Så tror måske en stor del af mit vægttab ligger i min ben muskler mere end pga en lav fedtprocent...

Nogen foreslag til hvordan jeg bedst muligt får bygget min ben muskler op igen, samtidig med jeg langsomt også skal træne resten af min krop op?

Og kosten? Se evt. mine kostplaner under profilen? Føler virkelig jeg tager på nu hvor jeg prøver at æde 2500 kcal, men vægten er nogenlunde stabil? Er det bare mine muskler der stadig bliver mindre og fedt der sætter sig istedet? ](*,)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du er gået fra 58 til 62 kg på én måned, er din vægt da langt fra at være stabil. Hvordan ser dit træningsprogram ud? Som udgangspunkt skal du have et fornuftigt styrketræningsprogram og kostplan, før end du kan regne med at få en fornuftig muskelvækst.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

StefanM skrev:Hvis du er gået fra 58 til 62 kg på én måned, er din vægt da langt fra at være stabil. Hvordan ser dit træningsprogram ud? Som udgangspunkt skal du have et fornuftigt styrketræningsprogram og kostplan, før end du kan regne med at få en fornuftig muskelvækst.

Det er rigtig min vægt var ikke særlig stabil på det tidspunkt, for det er helt unormalt at jeg er så lav i vægt, når jeg normalt vejer 70 kg (Har tabt mig over 5 måneder ca. men det accelererede fra 65 til 60 kg på sådan ca. 5 uger :(

Men nu efter jeg har stoppet cardio (har simpelthen ikke kræfterne til det i mine muskler længere) og spiser mere end før steg min vægt til 62, men nu ligger den temmelig stabilt der.. Og det er ikke træningens skyld.. Nok mere bare noget fedt jeg lige tog på!

Før i tiden trænede jeg hverdag (Man: Bryst/triceps, Tirsdag: Ryg/Biceps/mave, Onsdag:Skulder/Ben, Torsdag: Bryst/triceps/mave, Fredag: Ryg/biceps.. osv.. Holdte slet ikke hviledage, eller det vil sige dage hvor jeg ikke styrketrænede løb, eller lavede jeg mavebøjninger.. Enkelte weekender holdte jeg fri, men ellers hårdt på!! Det var så dumt..

Nu har min læge sagt jeg ikke må træne (men gør det alligevel) for som sagt skal jeg jo genoptræne musklerne (det øger jo min vægt og derved fedtprocenten - altså på en tanita vægt).
Dette gør jeg ved at træne 3-4 gange om ugen. 1 dag med Bryst, ben og mave f.eks., en dag med Ryg, skulder, og en dag med biceps/triceps og mave.. Men tager det meget roligt - ingen intense superset osv.. Køre ca. 3-4 øvelser pr muskelgruppe med 8-12 gentagelser.. lidt pyramide træning..

Ben træningen er mest squat, stift leg dødløft og curls, samt noget lægpress halløj..

Det lyder som om du har et noget skævt forhold til din træning og krop, no offense :)

Du laver alt, alt for meget. Du behøver slet ikke træne så hårdt. Du kan nå rigtigt langt, ja længere, med et fornuftigt full-body program. I qua af at jeg læser til fysioterapeut kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at sige, at du ikke skal træne, men jeg ville virkeligt forsøge at ændre tilgang til det, hvis jeg var dig, da det lyder som om du er ved at gøre skade på dig selv.

Det lyder som om du har en ok forståelse af hvad træningen gør ved din krop, men simpelthen er kommet ud på et skråplan hvor mere blev til mere og endnu mere. Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at gå helt tibage til det basale - fullbody eller to-split 2-3 gange igennem en uge.

Hvis jeg var dig, ville jeg gå over til et to-split, med få øvelser. Gode øvelser til din underkrop er squat, goodmornings, dødløft (Og det er helt legitimt at variere i typer) rumænsk dødløft mm.

Brugeravatar

StefanM skrev:Det lyder som om du har et noget skævt forhold til din træning og krop, no offense :)

Du laver alt, alt for meget. Du behøver slet ikke træne så hårdt. Du kan nå rigtigt langt, ja længere, med et fornuftigt full-body program.

Det lyder som om du har en ok forståelse af hvad træningen gør ved din krop, men simpelthen er kommet ud på et skråplan hvor mere blev til mere og endnu mere. Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at gå helt tibage til det basale - fullbody eller to-split 2-3 gange igennem en uge.
Hvis jeg var dig, ville jeg gå over til et to-split, med få øvelser. Gode øvelser til din underkrop er squat, goodmornings, dødløft (Og det er helt legitimt at variere i typer) rumænsk dødløft mm.

Det har du helt ret i.. Jeg læser selv biologi og ved sgu også godt hvordan kroppen fungere, men alligevel gik der et eller andet galt oppe på øverste etage? Så som du siger blev mere til mere og tilsidst alt alt for meget.

Jeg tror du har ret i at et to-split med få øvelser 2-3 gange om ugen må være godt..

Tak for din hjælp :)

fred-t skrev:
StefanM skrev:Det lyder som om du har et noget skævt forhold til din træning og krop, no offense :)

Du laver alt, alt for meget. Du behøver slet ikke træne så hårdt. Du kan nå rigtigt langt, ja længere, med et fornuftigt full-body program.

Det har du helt ret i.. Jeg læser selv biologi og ved sgu også godt hvordan kroppen fungere, men alligevel gik der et eller andet galt oppe på øverste etage? Så som du siger blev mere til mere og tilsidst alt alt for meget.

Jeg tror du har ret i at et to-split med få øvelser 2-3 gange om ugen må være godt..

Tak for din hjælp :)

Jeg kan da berolige dig med, at du ikke er hverken den første eller sidste der ryger i dén fælde. Jeg håber at du får styr på det, ellers må du jo sige til. :)

Brugeravatar

Tak, det skal jeg nok.. Det er fedt lige at kunne få lidt support nogen gange jo!! Og inspiration :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster