Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

hjælp - intro til kosttilskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hææææææj

har aldrig brugt kosttilskud af nogen form og det er totalt ukendt land for mig indtil videre. Nu hvor jeg efterhånden har fået min træning og kost godt på plads kan jeg se at jeg stadigvæk kæmper med liiiige at få det sidste ned for at gaine. Hertil vil jeg gerne begynde at drikke weight gainer og har nogle spørgsmål dertil:

#1: Jeg har kigget på bodylab og kan se at det nok bliver min fremtidig kosttilskuds-pusher. Kan se at 3kg weight gainer koster 300kr. og hvor 100 gram indholder 400 kcal samt 33 gram protein. Er denne portion(100 gram om dagen) for meget / for lidt eller er det helt op til en selv hvor meget man må tage i løbet af dagen?(altså er der en limit for dagligt forbrug?), for 400 kcal og 33 gram proteiner ekstra om dagen lyder helt fint i forhold til mit bulk indtag.

# 2: Skal weight gainer blandes op med mælk og/eller vand eller kan man blande det med alt drikkeligt? har også læst noget om man kan drysse det ud over sin havregryn eller er det kun proteinpulver?

#3: Min plan er at tage weight gainer lige efter min træning og ellers bare i løbet af dagen som meal replacement på offdays. Er det fint nok? eller skal jeg kun tage det på træningsdage?

#4: af smagsvarianter der er, er det nok Lemon jeg hælder mest til, men er det andre der ved om den er god eller er det en meget sur/falsk smag der skal kværnes ned?

#5: giver kosttilskud NOGEN form for bivirkninger? udslæt? dårlig mave? bumser/acne? eller noget andet?

Håber I kan hjælpe mig, tak :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1) WG er mad i pulver form, så du kan æde 1 kilo om dagen hvis du har lyst, ved dog ikke hvor glad din mave bliver for det.

2) Du styr selv hvad du blander det op i, men når du bruger mælk skal du jo så lige huske at med regne det i det samlet Kcal indtag for dagen

3) Det begynder at lyde som om du ikke rigtig har fået styr på det med kosten siden du spørger om dette, det handler jo stadig om at du skal ramme dit Kcal indtag

4) må melde pas, har kun haft fat i bodylabs proteinpulver, hvor fresken er en klar vinder.

5) WG burde ikke give dig nogen bivirkninger eftersom det bare er mad på pulver from, kosttilskud dækker jo over et hav af produkter, så jeg selvfølgelig kan nogen af dem ha bivirkninger, den gammel pre-workout produkt jack3d kan her nævnes. men proteinpulver, WG og vitaminpiller sker der ikke noget ved, selvfølgelig går det galt hvis du vælger at tømme hele glasset med vitaminpillerne, men det samme kan jo siges som saltbøssen, ik.
Mine ZMA piller giver mig nogen vilde drømme en gang imellem, det er nok det, jeg har vel snart dræbt 25 mennesker i nattens løb :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Når jeg skruer op for mit protein indtag kan jeg godt få lidt mere uren hud end normalt, men det kan måske skyldes mit valg af proteinkilder. Proteinpulver og weight gainer kan altså også gøre dette, hvis du bruger det meget. 100g WG tror jeg dog ikke vil have noget udslag på den front, men prøv ad. Hvis der sker noget må du jo bare skifte til noget ekstra pure eller en anden kilde en whey. Men det er jo ikke nogen farlig eller blivende bivirkning :)
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Fedt - tak for hjælpen til jer begge 2 :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster