Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1114
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1112

Følg bodybuilding.dk på

HJÆLP til 4 dags trænings program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er ny herinde og har læst en helvede masse lækre indlæg og forslag til kost og trænings program. Blevet en del klogere, men da jeg er forhindret i at træne fredage og ikke har tid til et fullbody program er jeg nødsaget til at træne 4 dage: Man - Torsdag.

Jeg har ikke kunne finde nogle trænings programmer som køre fra man - torsdag.

Jeg er 21 år, 68 kg ( Vejede 65.5 for 3 uger siden ) og 183 høj.
Som sagt har jeg trænet i 3 uger og taget godt på via megen kost og protein pulver.
Jeg træner fra 18/18.30 - 20 hver dag og spiser aftens mad bagefter.

Jeg har trænet "2" muskel grupper hver dag, fx:
Man: Bryst - triceps - Mave
Tirsdag: Ben - biceps - underarm
Onsdag: Ryg - Skulder - mave
Torsdag: Mandag gentaget. - underarm

Ser det helt forkert ud eller hvordan? Da jeg er ny prøver jeg stadigt reps af og kilo, men køre ca 10 - 8 - 6 reps med maksimal vægt til slut. Køre så mange fri vægte jeg kan men bruger også del maskiner til fx ryg og ben.
Som sagt er alt stadigt på prøve niveau og søger derfor hjælp til et program mv :)

Håber i kan hjælpe, i virker jo som nogle kloge hoveder herinde - Jesper
[/b]
Lille og spinkel - Men bare vent

Reputation point: 0

Geografisk sted: Vejle

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har du mulighed for at træne i weekenden ?
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Hvorfor så ikke bare træne mandag, onsdag og lørdag?
Brugeravatar

Nu er du jo en ret tynd fyr, så hvad med bare at fokusere alt din energi på at komme godt ind i basisøvelserne; bænk, squat og dødløft..? Samtidig med at du skal gaine nogle kilo? Nytter jo ikke at du træner så meget forskelligt i starten at det næsten kommer til at virke som cardio..

Hvad er dine mål med træningen?
FBI Agent: Most people write letters to movie stars. This Simpson guy writes to movies. "Dear Die Hard. You rock. Especially when that guy was on the roof. P.S: Do you know Mad Max?"
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00

Rookie skrev:Nu er du jo en ret tynd fyr, så hvad med bare at fokusere alt din energi på at komme godt ind i basisøvelserne; bænk, squat og dødløft..? Samtidig med at du skal gaine nogle kilo? Nytter jo ikke at du træner så meget forskelligt i starten at det næsten kommer til at virke som cardio..

Hvad er dine mål med træningen?

Hvordan skulle det virke som cardio ?

Og hvis man er tynd, skal man efter min mening fokusere mindst ligeså meget på maden som på træningen. Dog er bænkpres, squat og dødløft nogle gode all-round øvelser som man næsten altid bør bygge sit program op af.

Du bør ikke bruge maskiner, men kun fri vægte. Selvfølgelig er der undtagelser, men jeg synes ikke du skal træne din ryg i maskiner - benene kan forsvares lidt, men absolut ikke din ryg. Der skal du have fat i rows og dødløft :)
Brugeravatar

Mig der skrev det med cardio dumt.. Men hvis han i starten har alt for mange øvelser på programmet og kører med for få kilo fremfor at køre tungt og få gange.

Hvis hans mål er at komme op i kilo bør han da satse på de store øvelser og ikke på små isolerede øvelser...

Bænkpres, squat og dødløft er de vigtigste øvelser, hvor især Squat er vigtig for en lille fyr der ikke har alverden af masse.

Men kommer jo an på om han er villig til at ligne en bamse en periode eller om han er bange for at blive tyk.. :-$
FBI Agent: Most people write letters to movie stars. This Simpson guy writes to movies. "Dear Die Hard. You rock. Especially when that guy was on the roof. P.S: Do you know Mad Max?"
Brugeravatar

Styrkeliste

he he - ligefrem ligne en bamse, det er måske ik just målet ;)

Jeg kan ik træne i weekenden pepper, for arbejder der!

Jeg kunne jo sagtens køre et split program jo, men troede egentligt ( efter at have set andres split programmer ) at man skulle holde pause onsdag, derfor jeg ikke ville gøre det.

Jeg har ikke prøvet at køre squat og dødsløft, da jeg må indrømme at især dødsløftet bekymre mig lidt med hensyn til at udføre øvelsen korrekt og ikke skade min ryg. i morgen går jeg igang med at køre squat og dødsløft for første gang, jeg køre bænk meget i forvejen.

Til en start er mit mål at blive større, bare større .. så stor som muligt, på så hurtig tid som muligt. Har trænet i en 4 måneders periode for en 2 år siden, men efter den periode gik jeg total træt i det og stoppede, da jeg ikke tog flere kilo på, og havde alligevel præsteret at få 10 kilo på dengang. Så mit mål denne gang er nok at blive ved, og ved og ikke stoppe når det bliver hårdt. Måske omlægge mit program og køre specielt syet program til den tid. Nu skal jeg bare starte op :)

Evt nogle som har et lækkert 2 split program så ? Jeg har kun 2 - 1 1/2 time man - ons, torsdag har jeg kun 1 1/2 - 1 times træning. de lukker kl 20 nemlig. :( bums ... ( Muskuløs ryg, flot symetri i kroppen og større skulder er nok mit mål ) Allround med ben osv også.

ja.. Du vil det samme som alle andre... Og på kort tid..
Sådan hænger det bare ikke sammen...

Den hurtigste måde (for de fleste) er at bulke og så cutte igen. Det er svært at træne sig stor og stadig være "tynd".. Det går meget langsommere og kræver en enorm indsigt i kost.

Squat er nok den vigtigste øvelse af alle. Start med meget få kilo og arbejd dig op. Spørg evt. en instruktør om han kan hjælpe dig. Undgå for alt i verden at køre den i stativ. Så hellere færre kilo og korrekt udførelse...
Squat træner hele kroppen

Dødløft er vigtig, men kun ved korrekt udførrelse...

Begynd med basisøvelserne, lidt rows og curls inden du begynder at træne isolerede muskelgrupper.
Brugeravatar

Styrkeliste

Rookie skrev:Begynd med basisøvelserne, lidt rows og curls inden du begynder at træne isolerede muskelgrupper.

Hvornår er curls blevet en basisøvelse ? :D

Jeg giver dig ret det med Squat. Det er vigtigt man starter blødt ud og får lært øvelsen korrekt. Maven skal jo også kunne følge med benene. Jeg kører kun med bælte, når jeg er på ca. 90% af min 1rm ellers kan jeg sagtens squatte uden et bælte.
Brugeravatar

Jakob skrev:
Rookie skrev:Begynd med basisøvelserne, lidt rows og curls inden du begynder at træne isolerede muskelgrupper.

Hvornår er curls blevet en basisøvelse ? :D

Jeg giver dig ret det med Squat. Det er vigtigt man starter blødt ud og får lært øvelsen korrekt. Maven skal jo også kunne følge med benene. Jeg kører kun med bælte, når jeg er på ca. 90% af min 1rm ellers kan jeg sagtens squatte uden et bælte.

Hehe... Det var også bare for at understrege at han skulle køre de mest basale ting fremfor at alle mulige isolerede øvelser han kan finde på nettet.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg bærer over med din formulering fordi det er søndag :)

Byg dit program op af basisøvelser som Rookie siger. Stræb efter variationer af bænkpres, dødløft og squat og så kan du altid supplere med øvelser som dips, fransk pres, military, rows, curls og selvfølgelig nogle øvelser til maven :)
Brugeravatar

Tak for de hurtige svar, ik megen hjælp, men har ved lidt søgen fundet et lækkert 2 split program, som jeg så har tilpasset lidt, smider det op herinde og så vil jeg da gerne have en vurderinge + gode råd.

Hygge tykke

Krogfelt skrev:Tak for de hurtige svar, ik megen hjælp, men har ved lidt søgen fundet et lækkert 2 split program, som jeg så har tilpasset lidt, smider det op herinde og så vil jeg da gerne have en vurderinge + gode råd.

Hygge tykke

Der er ingen tykke folk! Kun folk der bulker mere seriøst end andre :´)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding