Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 699
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 696

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til at komme rigtigt igang?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle. Jeg har for noget tid siden, en del tid faktisk, besluttet at jeg vil vokse i muskelmasse og vil gøre noget for det. Jeg vejer 61kg og er 183cm høj, 18 år gammel. Jeg er træt af at være en splejs! :)

Mit problem indtil videre har været at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal komme "rigtigt" igang. Jeg har trænet i FitnessWorld i lidt tid, noget i retningen af fullbody 3 gange om ugen, og fokuseret på basisøvelser med frivægte (mest dumbells men vil til at igang med barbells), samt benpres, chinups og rygbøjninger/mavebøjninger på bænke til formålet, med vægt.

Dette har været okay og har da smadret mine muskler en del, men når jeg ser på folks programmer herinde, selv begynderne, blegner det en del.

Det virker umiddelbart ikke som om Fitness World er det optimale sted hvis man vil vokse seriøst. "Fitness" beskriver heller ikke helt hvad det er jeg VIL. Bodybuilding er tættere på. Så jeg tænkte om nogen herinde måske kunne anbefale et andet center i Århus området hvor man kunne få noget ordentlig instruktion til mine formål?

En bekymring jeg har haft, er så hvordan det ville være at træne i et mere "hardcore" center hvis man er en lille splejs som mig :)

Men alternativt, er der nogle der har nogle forslag til et program jeg kunne starte med med det samme?

Ville være meget taknemmelig :)
Mvh - Ducasse

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

alle steder hvor der er jern kan der trænes! :) - hvis du er opsat på at ville være større og ikke være en splejs kræver det også at du selv går i gang med at studere, lære teknikker, om kost, programmer osv. Det er et hav af artikler på den her side, det er bare om at komme igang :).. du kan dog os bruge penge på at få en eller anden instruktør til at hjælpe dig - men personligt synes jeg at de sætter "kunderne" igang med for mange maskiner..

det vigtigste af alt er dog at du skal æde!!
"If you want to fly, you need to cut the shit that brings you down"
- Knaegt
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 124.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Knaegt skrev:alle steder hvor der er jern kan der trænes! :) - hvis du er opsat på at ville være større og ikke være en splejs kræver det også at du selv går i gang med at studere, lære teknikker, om kost, programmer osv. Det er et hav af artikler på den her side, det er bare om at komme igang :).. du kan dog os bruge penge på at få en eller anden instruktør til at hjælpe dig - men personligt synes jeg at de sætter "kunderne" igang med for mange maskiner..

det vigtigste af alt er dog at du skal æde!!

Ja, det er lige netop det med de mange maskiner. I det hele taget er det et helt andet slags træningsprogram de anbefaler i FitnessWorld, end det jeg ser folk lave herinde. Har lagt mærke til at folk også bruger en langt større volumen, og nogle flere reps. Men det virker bare lidt uoverskueligt at skulle skrue sit eget tilsvarende effektive træningsprogram sammen. Har læst nogle artikler, har kun forvirret mig mere, eftersom der virker til at være mange forskellige teorier og metoder at vælge imellem, og mange faktorer at holde i mente..

Læs en masse artikler herinde, derefter er det bare at komme igang - Find et sted hvor du bor hvor du har lyst til at komme..

Ducasse skrev:...
Men alternativt, er der nogle der har nogle forslag til et program jeg kunne starte med med det samme?
..

Hvis jeg var dig ville jeg starte med et fullbody program, 3 gange i ugen.. Du kan finde på noget der minder om Bill Star's, se her!
artikler/traeningsprogrammer/bill-starrs-fundament-program-all-around-masse-styrke.html

Men du behøver ikke gøre det så kompliceret som det måske kan synes med progression.. Det handler bare at komme igang, og så starte blødt ud og vend din krop til at træne.

Hvis du mangler lidt inspiration til dit træning kan du kigge på basisøvelser her! artikler/diverse/basisvelser-sdan-udfres-de.html
Solen skinner altid på korpsets hædersmænd!
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Tak for links :) Andre tips er velkomne..

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster