Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1449
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1446

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til den rette kost .

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej allesammen, da jeg ikke helt kan sætte mig ind i hvor meget energi, protein og kulhydrater jeg har brug for vil jeg meget gerne bede jer om hjælp.

Mit mål med træningen jeg pt. kører, er at gaine, og har derfor bare spist, men nu skal jeg igang med cut

Jeg er en dreng på 18 år med følgende facts:
Højde: 187 cm
Vægt: 84 kg
Fedtprocent: 12 %

Jeg starter på programmet Navy Seals på mandag, et program som flere gange er blevet nævnt på sitet her. og det kan findes på Get big

Programmet går kort ud på at løbe mere gang fra gang, mens det samtidig indebærer fysisk træning, men mavebøjninger, armstræk og pull-ups.

Jeg ved at det er vigtigt at få kombineret min kostplan og min træning, men da jeg, som sagt ikke har den store ekspertise inden for dette, ville jeg meget gerne have hjælp udefra .
Min nuværende kostplan kan ses under min profil - vil meget gerne høre hvad jeg skal fokusere på, hvad får jeg for lidt af - skal jeg dele måltiderne mere ud ? osv.

På forhånd tak for hjælpen :-)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Får du ikke mere mad end det som står i kostplanen? Mangler du ikke aftensmad bl.a?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog

Det er forskelligt må jeg sige . oftest ser det sådan her ud, hvor jeg ikke får noget aftensmad pga træning - jeg har et princip der siger jeg ikke vil æde store mængder mad 2 timer inden jeg går i seng .

Men jo det sker at der sniger sig en bøf ind :-) Kommer der nok også til nu da det ikke tager mere end 20 min at løbe 3 km - noget andet end den træning jeg har praktiseret ude i centeret :-)

Man definerer et for lavt energiindtag om et sted mellem 6,5-8 MJ og du ligger (med dine 1200 kcal) på 5MJ så medmindre du spiser mere end du skriver i planen, ligger du i seriøs risiko for underernæring og mangel på mikronæringsstoffer...
Sidst rettet af Dingo 20. feb 2009, 22:54, rettet i alt 1 gang.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

NisseQl skrev:Det er forskelligt må jeg sige . oftest ser det sådan her ud, hvor jeg ikke får noget aftensmad pga træning - jeg har et princip der siger jeg ikke vil æde store mængder mad 2 timer inden jeg går i seng .

Men jo det sker at der sniger sig en bøf ind :-) Kommer der nok også til nu da det ikke tager mere end 20 min at løbe 3 km - noget andet end den træning jeg har praktiseret ude i centeret :-)

Vi har stort set samme stats og jeg spiser altså mindst tre gange så meget som dig. Tvivler på at det er nok kcal til at ligge i max 500kcal underskud.

Dyrker du ikke styrketræning under cut? Udover dit navy seals?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Det var meningen at kører 1 fullbody 2 gange om ugen ved siden af navy seals ..

Men har egentlig haft det problem på det sidste , at selvom jeg har spist så lidt som jeg har skrevet her bliver jeg ved med at tage på . Har indtaget kreatin pulver af mærket xpand dagligt .

Jeg har samtidig drukket en masse vand og på intet tidspunkt følt mig sulten .. er stoppet med at tage det i søndags, og kan allerede nu mærke hvordan sulten indtræffer , sikkert mest fordi jeg nu for meget mindre vand end da jeg drak det skidt :-)

Jeg skrev min kost ned en dag og fik følgende resultat - vedhæftet exel-ark. - her får jeg sammenlagt 2800 kalorier - men fik ikke spist det hele . - har opdateret kostplanen lidt . rugbrød vejede blandt andet mere end jeg lige troede og var lige nede og finde stats på det brød jeg spiser i skole .

Kan det hænge sammen med at jeg indtager disse 2-3 store måltider og ikke rigtig får det kombineret ordenligt ? er også opmærksom på jeg ikke får nok grønsager .
Vedhæftede filer
8193-KropKostHK-1.xls
(952.5 KiB) Downloadet 82 gange

NisseQl skrev:Det var meningen at kører 1 fullbody 2 gange om ugen ved siden af navy seals ..

Men har egentlig haft det problem på det sidste , at selvom jeg har spist så lidt som jeg har skrevet her bliver jeg ved med at tage på . Har indtaget kreatin pulver af mærket xpand dagligt .

Jeg har samtidig drukket en masse vand og på intet tidspunkt følt mig sulten .. er stoppet med at tage det i søndags, og kan allerede nu mærke hvordan sulten indtræffer , sikkert mest fordi jeg nu for meget mindre vand end da jeg drak det skidt :-)

Jeg skrev min kost ned en dag og fik følgende resultat - vedhæftet exel-ark. - her får jeg sammenlagt 2800 kalorier - men fik ikke spist det hele . - har opdateret kostplanen lidt . rugbrød vejede blandt andet mere end jeg lige troede og var lige nede og finde stats på det brød jeg spiser i skole .

Kan det hænge sammen med at jeg indtager disse 2-3 store måltider og ikke rigtig får det kombineret ordenligt ? er også opmærksom på jeg ikke får nok grønsager .

Hvis du ikke har tabt dig, har du spist mere end du har forbrændt. Simple as that.

Dermed ikke sagt, at du ikke kan gøre noget for at optimere din kost.

- Omkring 6 måltider om dagen er nok mest optimalt.
- Du skal have mere sundt fedt. Min. 20%.
- Hvis du vil køre Navy Seals + fullbody 2 gange/uge, så er 2000 kcal. alt for lidt med dine stats - selv hvis du vil ligge 500 kcal. under. Hvis du ikke kan tabe dig på 2000 kcal. samtidig med, at du kører det program, så er det, fordi du ikke har talt kalorieregnskabet rigtigt. ;)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster