Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1462
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1458

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til en ny kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har igennem længere tid ønsket at tabe mig da jeg har en alt for høj fedt %. dog har alle mine metoder indtil nu gået i vasken, selv om de burde havde fungeret i teorien. Dog er dette aldrig lykkes, enden har jeg aldrig opnået det ønskede vægt tab, ellers så har jeg følt at jeg har mistede for meget muskel masse.

Efter lidt informations søgning er jeg kommet frem om jeg har gjort/forstået det korrekt.

til følgende udregninger, men jeg er ikke sikker på Ifølge mit fitness center så har jeg en BMR på 2165, når jeg træner 4 gange i ugen så skal dette tal ganges med 1,55 (i følge BURN THE FAT FEED THE MUSCLE af Tom Venuto – kap. 6). For at finde min totale kal. forbrænding pr. dag. (Dette giver et tal på meget høj tal, vil jeg mene) 3356 kal. pr. dag.
Efter som at jeg gerne vil tabe mig, men samtidig ikke miste muskelmasse så skal jeg gøre følgende: Tage de 3355,75 kal. og trækker 20% fra. Dette giver mig en daglig indtagen på 2684 kal.
Men jeg må kun køre med dette indtag i 3 dage. hvor efter at jeg skal tage 3 dage hvor jeg skal indtage min daglige forbrænding på 3356 +5%. Dette bør give mig et meget fornuftigt vægt tab, samtidig med at jeg beholder min muskelmasse. Oven i dette er jeg blevet guidet til at købe bogen The Complete Book of Food Counts. Denne bog burde kunne fortælle mig hvor meget energi der er i de forskellige madvare....
Er dette rigtig forstået, og er det den rigtige måde at gøre det på?
Sidst rettet af XshulderX 11. jul 2008, 19:15, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har du prøvet med en ganske almindelig diæt, hvor du afbalancere mængden af energi med minus 500 kcal? Det skal forståes således, at du blot indtager 500 kcal mindre end dit ligevægtsindtag; jeg kan se at du har en forholdsvis høj fedtprocent, så du kunne eventuelt kører med et lidt højere underskud, men hvis du er bange for tab af muskelmasse, så kan du sagtens nøjes med et underskud på 500 kcal! Så burde du tabe dig et halv kg om ugen (to kg om måneden)...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud