Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1423
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til kost og evt proteinpulver

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej er 15 år og er lige begyndt at træne, jeg er 175 høj og vejer lige under 60kg. Mit mål er at styrketræne 5-6 gange om ugen i fitnesscenter. Jeg vil høre om der er nogen som har nogle råd til mig, om jeg skal spise fed mad, fedtfattigt eller hvordan? -Og hvilket proteinpulver som passer bedst til mig.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hvorfor er dit mål at træne 5-6 gange om ugen? restitution er lige så vigtig. og i din alder ville jeg bare holde mig fra chips og sodavand og alt det crap og spise sundt. godt med tun, kylling og rugbrød, så skal der nok ske noget. :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (10)

En god start kan være artikelarkivet. Du kan selvfølgelig også smide dit træningsprogram herind hvis du godt kunne tænke dig nogle gode råd fra folk.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

andredre skrev:hvorfor er dit mål at træne 5-6 gange om ugen? restitution er lige så vigtig. og i din alder ville jeg bare holde mig fra chips og sodavand og alt det crap og spise sundt. godt med tun, kylling og rugbrød, så skal der nok ske noget. :mrgreen:

Man kan da også sagtens restituere sig fra 5-6 træninger.. man kan sågår sagtens restituere sig fra højere også.. Det afhænger jo i høj grad om volume, frekvens ect. :wink: Så ingen problemer i at træne 5-6 gange bare fordi man er ny..

til topic starter. Der er kun et råd herfra. Læs artiklerne, FAQ'en og til begræber, øvelser, forkortelser GOOGLE!

Hvis du vil forvente folk skal hjælpe dig, ja så skal du igennem MANGE af de artikler der er under bodybuilding, kost, træningsprogrammer og gerne også nogle af de andre kategorier..

God vind med det hele... Og læs gerne med her på siden, så får du også hurtig en bedre forståelse for hvad der er godt/skidt, rigtigt/forkert og mange andre gode tips :)

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

ja okay, men tror ikke at et 5 eller 6 split er optimalt for en 15 årig begynder, i starten restitueret jeg rigtig hurtig, men nu træner jeg 4 gange om ugen, 2-split og er øm resten af tiden :twisted:
Brugeravatar

Styrkeliste

andredre skrev:ja okay, men tror ikke at et 5 eller 6 split er optimalt for en 15 årig begynder, i starten restitueret jeg rigtig hurtig, men nu træner jeg 4 gange om ugen, 2-split og er øm resten af tiden :twisted:

Hvem har sagt noget om et 6 split?

Jeg ville anbefale noget fullbody med en 5-6 basisøvelser, så er du godt på vej :D
Sidst rettet af Wannabe-BB 1. jun 2010, 10:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Uanset om man kan restituere sig fra det, om det er split eller andet, er 5-6 træninger om ugen som begynder hverken optimalt eller nødvendigt.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Old school skrev:Uanset om man kan restituere sig fra det, om det er split eller andet, er 5-6 træninger om ugen som begynder hverken optimalt eller nødvendigt.

Jeg er fuldstændig enig.. I starten handler det ikke om at maxe sine muskler for enhver pris, men mere omkring at få den rette teknik og om at få oparbejdet sine balance-muskler, så man ikke ligner et epilepsi tilfælde under bænkpres.

Jeg vil anbefale, at du kigger på nogle full body programmer, hvor du evt. træner hver anden dag. Dette giver ca. 3-4 træninger om ugen og det er mere end rigeligt i starten.

Mht. proteinpulver kan du starte ud med at købe noget traditionelt bodylab proteinpulver eller andet tilsvarende. Få en føling med det hele og læs en masse af de artikler, som de andre har henvist til. Det vil gavne dig i sidste ende at have den viden på plads.
Avril.dk - Din komplette guide til proteinpulver og andre kosttilskud.
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredensborg, Nordsjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 115.00

Nej det er det jeg mener, fullbody 6 gange om ugen? come on.. ](*,)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster