Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1671
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1668

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til kost

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Bodybuilding :)
Er en delvist opstartet gut, som har trænet i godt og vel et stykke tid, men vil gerne blive større, da jeg føler, jeg bliver stærkere, men ikke så meget større (går lidt for langsomt, synes jeg...), er stadig sådan lidt skinny i det.

Lige pt. tager jeg weightgainer en gang om dagen, og spiser gerne kylling osv, når jeg kan.
Dog har jeg fået af vide, at jeg både skal tage weightgainer og proteinpulver osv?
Hvad ville være passende for mig, fordi har hørt både testerone, fiskeolie piller halløj, vitaminer, proteinpulver osv. er godt.
Ved godt meget af det er naturlige produkter, men vil stadig være sikker på, at jeg er natty, og ikke pumper min krop fyldt med alt muligt gift.. :D

Tak på forhånd!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

So a lot of people become comfortable. They stop growing, they stop wanting anything, they become satisfied.
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Holstebro

Træner her: Dansk Fitness Holstebro
FLEXfitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 113.50
- Dødløft: 102.50

Logbog: Vis logbog

Tak, har fået læst den nu :)

Dog kunne jeg godt tænke mig konkret at få af vide, hvad jeg skal tage i mit tilfælde, istedet for at gætte udfra, hvad andre tager.
- Han skriver en masse ting, som er gode, men får egentlig ikke rigtig svar på det...

oliv1757 skrev:Tak, har fået læst den nu :)

Dog kunne jeg godt tænke mig konkret at få af vide, hvad jeg skal tage i mit tilfælde, istedet for at gætte udfra, hvad andre tager.
- Han skriver en masse ting, som er gode, men får egentlig ikke rigtig svar på det...

Hvad er det du vil gætte dig frem til? Hvad vil du have svar på?

(Hint: Læs tråden igen - der står hvad du skal starte med at have styr på)

Reputation point: 5

Istedet for Kylling så spis oksekød og istedet for protein pulver så spis hele æg(øko)
Kolesterol fra Mættet fedt specielt fra rød kød eller fra æg er en naturlig testosteron booster..

mere behøver du ikke vide.. Æd de kartofler osv som dine forældre serverer for dig... Opfør dig som en mand og lad vær med at tænke i kyllinger og pulver.
Følg mig på Instagram : HisokaDK
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Traditionel "bleg" bodybuilderkost (du fremhæver selv kylling og pulver indenfor denne kategori) er ikke det væsentlige. Når jeg ser mange angive de fødeemner de spiser i regneark, så bliver det for sterilt og får det mig til at tænke at kosten mangler saft og kraft. I cirka mine midttyvere efter fem år gode gains, begyndt farten og tage af, og jeg blev tvunget til at se mig om der var andet jeg kunne forbedre. Skiftede fokus fra makronutrienter (proteiner) og "bleg død mad" til mad med saft og kraft. Mest pga. jeg kunne spise hos mennesker der gik utroligt meget op i at lave biodynamisk mad bl.a. fra egen køkkenhave og spiste ting man aldrig finder i supermarked.

Så det bedste de fleste (specielt yngre mennesker) kan gøre er måske i virkelgheden, at melde sig til madlavingskursus og udvikle passion og smag for mad med saft, kraft og smag. Et stærkt immunsystem/generel sundhedstilstand bør ikke undervurderes ift hvad man kan oppebære af muskelmasse.

Reputation point: 115

Tak for jeres svar :)
Det var lidt mere, det jeg søgte, og ja artiklen giver svar på en masse ting, men synes mere det er overordnet, istedet for konkrete svar på, hvad jeg kunne spise i min situation.

Spiser faktisk ret meget kylling, da jeg arbejder på sunset, og ofte kværner en double kylling burger, hver gang jeg er på arbejde, hvor jeg derimod har lidt svære ved at spise en hereford bøf f.eks.
Men skal nok prøve at bevæge mig mere ud i bøf osv., er bare altid blevet fortalt at ris og kylling var vejen frem.
(Dog ikke lige den kedelig kost, jeg søger)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kunne i evt. hjælpe mig med, hvad jeg skulle/kan spise på en almen hverdag? Selfølgelig ikke f.eks. et æble 15:10 og rugbrød 16:20. Men mere sådan morgenmad, frokost, aften. Også kunne jeg altid selv fylde lidt på imellem måltiderne.

Kan lige give et eksempel på min hverdag:
Frokost: Boller / Havregryn afhængig af lyst
Middag: Proteinrugbrød og æble :D (Evt. sandwich)
Eftermiddag: Havregryn, rugbrød, weightgainer og en lille skål skyr
Aften: Mors mad
Sen aften: Havregryn (Eller weightgainer, hvis ikke taget tidligere)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har altid været lidt en hardgainer hele mit liv aka. en tynd dreng, som kunne spise meget, men ikke blive tyk :D
Derfor føler jeg det nødvendigt at drikke proteinpulver osv., hvis jeg nogensinde skal blive større.
Men ville det være for meget at drikke både proteinpulver, weightgainer og kreatin, eller kan man bare nøjes med kreatin og weightgainer f.eks.? Og ville det så være optimalt at drikke kreatin efter træning, også weightgainer om aftenen?

oliv1757 skrev:Tak for jeres svar :)
Det var lidt mere, det jeg søgte, og ja artiklen giver svar på en masse ting, men synes mere det er overordnet, istedet for konkrete svar på, hvad jeg kunne spise i min situation.

Spiser faktisk ret meget kylling, da jeg arbejder på sunset, og ofte kværner en double kylling burger, hver gang jeg er på arbejde, hvor jeg derimod har lidt svære ved at spise en hereford bøf f.eks.
Men skal nok prøve at bevæge mig mere ud i bøf osv., er bare altid blevet fortalt at ris og kylling var vejen frem.
(Dog ikke lige den kedelig kost, jeg søger)

Kunne i evt. hjælpe mig med, hvad jeg skulle/kan spise på en almen hverdag? Selfølgelig ikke f.eks. et æble 15:10 og rugbrød 16:20. Men mere sådan morgenmad, frokost, aften. Også kunne jeg altid selv fylde lidt på imellem måltiderne.

Kan lige give et eksempel på min hverdag:
Frokost: Boller / Havregryn afhængig af lyst
Middag: Proteinrugbrød og æble :D (Evt. sandwich)
Eftermiddag: Havregryn, rugbrød, weightgainer og en lille skål skyr
Aften: Mors mad
Sen aften: Havregryn (Eller weightgainer, hvis ikke taget tidligere)

Har altid været lidt en hardgainer hele mit liv aka. en tynd dreng, som kunne spise meget, men ikke blive tyk :D
Derfor føler jeg det nødvendigt at drikke proteinpulver osv., hvis jeg nogensinde skal blive større.
Men ville det være for meget at drikke både proteinpulver, weightgainer og kreatin, eller kan man bare nøjes med kreatin og weightgainer f.eks.? Og ville det så være optimalt at drikke kreatin efter træning, også weightgainer om aftenen?

Du har slet ikke fået noget udbytte af newbie helpfile?
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Det er sku nok fordi, at jeg ikke får noget udbytte af den så.
Det er da meget smart, hvis folk f.eks. siger "træn meget og spis sundt."
"Okay tak, nu ved jeg præcist, hvad jeg skal hive frem hjemme i køleskabet".

Spurgte bare om, det var muligt at få det skåret helt ud i pap for mig, så jeg fik nogen meget konkrete eksempler, og hvordan det kunne passe ind i min hverdag osv., da jeg er lidt forvirret, men tydeligvis ikke, hvad dette forum er lavet for, da folk blot sender links, og jeg så skal gætte/prøve på at få det rigtig i min hverdag. Når det mere er overordnet snak ift., hvad der er godt og skidt at indtage.

Men nu vil jeg ikke spilde mere af jeres tid, da jeg i forvejen føler, jeg har spildt min rigeligt.
Hint: Skriver en lang roman, hvor meget af det godt nok var overflødigt, men mere bare for at give jer et indblik.

hahahahahhhahahahahahaha hvorfor håber jeg altid at det ender sådan her
Det er meget få baby'er der er pæne. De ligner det de er, et foster der har ligget fastklemt oppe i en kvinde, og er blevet presset ud igennem et meget lille hul.

-DonKahle
Brugeravatar

Reputation point: 30

Kostplan: Vis kostplan

oliv1757 skrev:Det er sku nok fordi, at jeg ikke får noget udbytte af den så.
Det er da meget smart, hvis folk f.eks. siger "træn meget og spis sundt."
"Okay tak, nu ved jeg præcist, hvad jeg skal hive frem hjemme i køleskabet".

Spurgte bare om, det var muligt at få det skåret helt ud i pap for mig, så jeg fik nogen meget konkrete eksempler, og hvordan det kunne passe ind i min hverdag osv., da jeg er lidt forvirret, men tydeligvis ikke, hvad dette forum er lavet for, da folk blot sender links, og jeg så skal gætte/prøve på at få det rigtig i min hverdag. Når det mere er overordnet snak ift., hvad der er godt og skidt at indtage.

Men nu vil jeg ikke spilde mere af jeres tid, da jeg i forvejen føler, jeg har spildt min rigeligt.
Hint: Skriver en lang roman, hvor meget af det godt nok var overflødigt, men mere bare for at give jer et indblik.

Der står i helpfile, at du skal have et kcal-overskud for at bygge muskler (helt konkret ca 500) og at der anbefales 2:gram protein pr kg kropsvægt. Der er også en beskrivelse af kreatin. Det er sådan set nok information til at besvare dit spørgsmål. Derudover er der en hel række nyttige links til at gøre dig endnu klogere.
Når man "bare henviser til et link" er det fordi dit spørgsmål viser, at du skal have nogle helt grundlæggende ting på plads ifbm kost og træning. De ting står i helpfile og tilknyttede artikler.
Det er helt ok at være ny og uvidende, det har vi alle været (og i andre af livets forhold end træning er vi det sikkert hver især lige nu), men du har faktisk fået et konkret svar og er blevet guidet i den rigtige retning og alligevel stiller du dig op og siger "hjælp mig, fortæl mig hvad jeg skal gøre". Jamen 1) det har du jo lige fået og 2) ingen her bestemmer hvad du skal gøre
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster