Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1198
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1196

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til mit 2-split!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har været rundt i forummet, men kunne ikke få besvaret mit spørgsmål tilfredsstillende.

Jeg har stort set kørt 3-split alt den tid jeg har styrketrænet og synes at det var på tide med et 2-split, da jeg ikke længere synes at træningen ved 3-split yder sit optimale længere. Har selvfølgelig varieret mellem øvelser!

Hvor mange reps vil I foreslå jeg tager i de forskellige øvelser i dette 2-split jeg har tænkt mig at køre? I er velkomne til at komme med input omkring selve programmet.

Mandag/Torsdag: bryst/skulder/triceps

Bænkpres
Incline bænkpres
Dips
Shoulder press
Side laterals
Rear laterals
Triceps Extensions

Tirsdag/Fredag: ben/ryg/biceps

Squat
Leg curls
Dødløft
Bent rows
Pullups
Shrugs
Dumbbell curls
Preacher barbell curls

På forhånd tak =D>

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Freddy skrev:Jeg har været rundt i forummet, men kunne ikke få besvaret mit spørgsmål tilfredsstillende.

Jeg har stort set kørt 3-split alt den tid jeg har styrketrænet og synes at det var på tide med et 2-split, da jeg ikke længere synes at træningen ved 3-split yder sit optimale længere. Har selvfølgelig varieret mellem øvelser!

Hvor mange reps vil I foreslå jeg tager i de forskellige øvelser i dette 2-split jeg har tænkt mig at køre? I er velkomne til at komme med input omkring selve programmet.

Mandag/Torsdag: bryst/skulder/triceps

Bænkpres
Incline bænkpres
Dips
Shoulder press
Side laterals
Rear laterals
Triceps Extensions

Tirsdag/Fredag: ben/ryg/biceps

Squat
Leg curls
Dødløft
Bent rows
Pullups
Shrugs
Dumbbell curls
Preacher barbell curls

På forhånd tak =D>

Det er jo mit program! :D
Mht. reps der vil jeg sige at du selv skal prøve dig frem, lav evt. nogenlunde det samme som du plejer, i øvelser som bænkpres, dødløft og squat. Jeg har dog ikke lyst til at sige hvor mange reps du skal tage i de mindre øvelser, for jeg har ikke prøvet programmet endnu. Men du må meget gerne melde tilbage, endten her eller i min log når du har fundet ud af noget. :) :8
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog

Du ka fandme tro, at det er dit program! :dance:

Som jeg skrev var jeg rundt i forummet og kigge :)

Alle de 2-split jeg fandt på http://www.bodybuilding.com, synes jeg ikke var "oldschool" nok. Derved mener jeg at de ikke alle havde benchpress, squat, dødløft, dips og pullups med.. Og det var der jo her :)

Men havde tænkt mig at køre 5x5 i squat og dødløft (ikke i bænkpress pga. af tidligere skade) og 3x8 i alle de andre øvelser.. I hvert fald dette som udgangspunkt.

Plejer ikke at lave 5x5, men ville prøve dette. Synes også at programmet kunne passe godt sammen med min sport, basket, hvis altså flere af øvelserne bliver lavet eksplosivt.

Freddy skrev:Du ka fandme tro, at det er dit program! :dance:

Som jeg skrev var jeg rundt i forummet og kigge :)

Alle de 2-split jeg fandt på http://www.bodybuilding.com, synes jeg ikke var "oldschool" nok. Derved mener jeg at de ikke alle havde benchpress, squat, dødløft, dips og pullups med.. Og det var der jo her :)

Men havde tænkt mig at køre 5x5 i squat og dødløft (ikke i bænkpress pga. af tidligere skade) og 3x8 i alle de andre øvelser.. I hvert fald dette som udgangspunkt.

Plejer ikke at lave 5x5, men ville prøve dette. Synes også at programmet kunne passe godt sammen med min sport, basket, hvis altså flere af øvelserne bliver lavet eksplosivt.

Jeg fandt et program i artiklen om Hypertrophy Training på bodyzone.dk, derudfra tilføjede og fjernede jeg nogle øvelser, så det blev lidt mere simpelt og som du selv siger, "Oldschool". Jeg er ligesom dig heller ikke vandt til at lave 5x5, men jeg vil give det en chance selvom jeg er vandt til at køre 8x3. Ligesom dig(igen:wink:) spiller/spillede jeg basket, men lige i øjeblikket står det på cykling og rulleskøjter hver dag, ved ikke hvad jeg skal gøre i vinteren. :verysad:

Hvorfor ikke 5x5 i bænkpres? hvad har det med skaden at gøre?
Brugeravatar

Styrkeliste

Fik en kodyl fiberspræning i mit bryst... Så jeg tager den med ro 4x8-10.. Lige indtil at jeg selv føler jeg kan træne eksplosivt med 5x5! Har det sådan med skader, at det skal sgu gå langsomt før jeg smækker kiloene på! Så 120 kilo i bænk, kommer jeg nok ikke til at kunne presse igen.
Men op på hesten igen..

Kan ikke foreslå dig noget andet cardio, da basket er min foretrukne. Men det er der ikke så meget af om sommeren, så det blir noget løb.

Freddy skrev:Fik en kodyl fiberspræning i mit bryst... Så jeg tager den med ro 4x8-10.. Lige indtil at jeg selv føler jeg kan træne eksplosivt med 5x5! Har det sådan med skader, at det skal sgu gå langsomt før jeg smækker kiloene på! Så 120 kilo i bænk, kommer jeg nok ikke til at kunne presse igen.
Men op på hesten igen..

Kan ikke foreslå dig noget andet cardio, da basket er min foretrukne. Men det er der ikke så meget af om sommeren, så det blir noget løb.

Med eksplosivt så mener du vel at du træner de sidste 3-4 sæt til failure? eller hvad?
Hmm, man kunne jo træne noget spinning i vintertiden, for at holde kondien.
Brugeravatar

Styrkeliste

jeg mener at den eksentriske udførsel ved bænkpress skal gå langsomt og den konsentriske skal gå hurtigt..

Spinning har jeg ikke prøvet, men det ser sgu lidt kedeligt ud :)

Jeg er mere til noget sport som cardio. Konditions boksetræning er fedt, hvis man ikke lige har noget boldspil.

Freddy skrev:jeg mener at den eksentriske udførsel ved bænkpress skal gå langsomt og den konsentriske skal gå hurtigt..

Spinning har jeg ikke prøvet, men det ser sgu lidt kedeligt ud :)

Jeg er mere til noget sport som cardio. Konditions boksetræning er fedt, hvis man ikke lige har noget boldspil.

Jeg kan godt lide at cykle, og så går spinning jo direkte i benene. Boksetræning, det skal jeg da bestemt overveje.
Hov! Jeg har glemt noget.. Sjippe! Det er skide godt for lægge og skuldre! Det har dog ikke så meget med lårene at gøre, men stadigvæk konditionen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det var tilgengæld ikke mange, der havde noget at tilføje i det her topic. Andre BB´ere er vel ude og tanne i vejret :)

Jeg er lige kommet ind fra en god omgang brænde kløvning :-({|=

Freddy skrev:Det var tilgengæld ikke mange, der havde noget at tilføje i det her topic. Andre BB´ere er vel ude og tanne i vejret :)

Jeg er lige kommet ind fra en god omgang brænde kløvning :-({|=

Hugge brænde det er grinern!:D
Mig og nogle af mine kammerater var alene i sommerhus i sverige i en uge. Vi byggede en badebro ud til en sten, ved søen. Til at bygge badebroen, og senere hen tømmerflåden, fældede vi 8 grantræer med en diameter på 35cm . Det gav både vabler og store underarmsmuskler. Vi hang alle til højre side, da vores højre underarme var 1/3 større end vores venstre!:D :´)
Der kan man tale om lumberjacks, især fordi vi ikke havde nogen ordentlig økse, den var lavet til småbrænde. :´)
Var sku også ude og tanne idag, et par ture på rulleskøjter og et par på cykel.
Brugeravatar

Styrkeliste

blomdk skrev:Hvad med at træne lidt mave os?? og under arme?

Mave smider man bare ind en af dagene, dragon flags 10x3 er mere end rigeligt.
Maven blive nemlig også stimuleret i dødløft og squat.

Triceps bliver trænet i alle øvelser undtagen i rear- og sidelaterals øvelserne, mandag og tirsdag. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

a pro pro rear laterals.. smid lige et link fra bodymappet ind ang. øvelse, for jeg er faktisk lidt i tvivl!!!

tak

sidder her kl 3 om natten og er lige kommet hjem fra druk på en mandag - sidste skoledag.. puga

Freddy skrev:a pro pro rear laterals.. smid lige et link fra bodymappet ind ang. øvelse, for jeg er faktisk lidt i tvivl!!!

tak

sidder her kl 3 om natten og er lige kommet hjem fra druk på en mandag - sidste skoledag.. puga

Bah! Find den selv! :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

det var hvis du gad hjælpe i det jeg skriver at jeg er lidt i tvivl =D>

http://exrx.net/WeightExercises/Deltoid ... Raise.html

det må så være den her? Ihvert fald den jeg har fundet frem til..

Freddy skrev:det var hvis du gad hjælpe i det jeg skriver at jeg er lidt i tvivl =D>

http://exrx.net/WeightExercises/Deltoid ... Raise.html

det må så være den her? Ihvert fald den jeg har fundet frem til..

Haha! Ja, det er den... :wink: :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding