Hej,
jeg beklager på forhånd hvis jeg evt. har smidt indlægget det forkerte sted, eller har overtrådt nogle retningslinjer, men here goes:
Sagen er, at jeg spiller amerikansk fodbold som running back, men jeg er gået hen og er blevet ret tyk, hvilket jo ikke ligefrem hjælper på sagen!
Jeg er i skrivende stund 176 høj, og vejer 112 kg og er 22 år. En del af dette er dog også muskler, da jeg i flere år har små-styrketrænet lidt, og generelt er begunstiget med nogle gode gener. Min far, der ikke er overvægtig, er også ret muskuløs og har tendens til store, markede muskler. Det er simpelthen bare sjusk, inaktivitet og dårlig kost der er skyld i efterhånden voldsomme overvægt.
Men nu skal det være slut - jeg vil meget gerne tage mit fodbold alvorligt, og generelt bare have min "gamle" krop tilbage. Kiloene er kommet snigende de sidste par års tid med studier og manglende sportsaktiviteter.
Mit største problem er dog, at jeg har svært ved at holde mig selv i nakken og holde ved, samt at udvælge og tilpasse de bedste ting til min træning.
Derfor håber jeg inderligt at nogen vil hjælpe mig med et helt konkret styrketræningsprogram der kan hjælpe mig ifht. min fodbold - det er vigtigt at jeg får styrket ryg, skuldre og ben som det primære, og samtidig får noget cardio træning og noget træning der kan øge min eksplosivitet på de korte distancer. Jeg er, størrelsen på trods, ret hurtig på de første 30-40 meter, men dette kan selvfølgelig forbedres ved at smide de overflødige kilo; samt nogle gode øvelser til at blive endnu hurtigere.
Derudover håber jeg bare at folk er villige til at smide en masse guldkorn, tips, råd og opbakning. Det kan måske virke en anelse sølle eller håbløst at jeg i den henseende henvender mig til et forum på nettet, men jeg har på forhånd opbakning fra familien og venner. Problemet er bare at jeg vitterligt ikke får noget ud af det! Jeg ved at de selvfølgelig prøver af godt hjerte at hjælpe og støtte mig, men deres måde at sige/gøre tingene på, og forsøg på at opmuntre og motivere går på ingen måde i spænd med mig, og tit har det givet bagslag med deres velmenende råd. Dette falder selvfølgelig også tilbage på mig selv, og det er da også noget jeg skal arbejde på.
Men ja, jeg håber nogle derude kan give mig et rygstød. Jeg er super topmotiveret til det her, og jeg er villig til at lægge den krævede indsats for at få det til at fungere. Jeg har fodboldtræning 2-3 gange om ugen, er medlem i Fitness World og har et par gode løbesko, så lidt vejledning på vejen, og så burde jeg kunne komme i gang.
På forhånd tak,