Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 817
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 814

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til program

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej kloge mennesker!
Jeg vil høre om i kan give nogle råd ang. mit træningsprogram da jeg synes at ryggen går meget langsomt fremad, hvorimod fronten går fint fremad.

Mit program for ryggen/ben/biceps er som følger og det er alt sammen enten 5x5 eller 6x4:

Squat supersettet med shrugs

Dødløft Supersettet med pull-ups

Seating horisontal rows supersettet med biceps curl

Sidst i programmet laver jeg så lidt forskellige øvelser det kan f.eks. være Onearm dumbell row, Hyperextensions, benpres.

Det skal måske siges at jeg lider af rygsøjlegigt og det kan en gang i mellem virke som en hæmsko for min træning da jeg ikke altid kan gå 100% til den.

jeg håber i kan give lidt feedback der kan hjælpe min rygtræning på vej!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

JensKnudsen skrev:Hej kloge mennesker!
Jeg vil høre om i kan give nogle råd ang. mit træningsprogram da jeg synes at ryggen går meget langsomt fremad, hvorimod fronten går fint fremad.

Mit program for ryggen/ben/biceps er som følger og det er alt sammen enten 5x5 eller 6x4:

Squat supersettet med shrugs

Dødløft Supersettet med pull-ups

Seating horisontal rows supersettet med biceps curl

Sidst i programmet laver jeg så lidt forskellige øvelser det kan f.eks. være Onearm dumbell row, Hyperextensions, benpres.

Det skal måske siges at jeg lider af rygsøjlegigt og det kan en gang i mellem virke som en hæmsko for min træning da jeg ikke altid kan gå 100% til den.

jeg håber i kan give lidt feedback der kan hjælpe min rygtræning på vej!

Ville fokusere mindre på superset og fokusere mere på styrke.
En stærk ryg er en flot ryg?.. Sådan er det i mit hovede ihvertfald.

Reputation point: 50

Logbog: Vis logbog

JensKnudsen skrev:Seating horisontal rows supersettet med biceps curl

Du bruger også biceps til dine rows. Når du supersetter rows og biceps giver du din biceps en rigtig god omgang tæsk. Men du kommer aldrig rigtig til at presse din ryg. Superset din row øvelse med en anden øvelse end biceps

Nieb skrev:
JensKnudsen skrev:Det skal måske siges at jeg lider af rygsøjlegigt og det kan en gang i mellem virke som en hæmsko for min træning da jeg ikke altid kan gå 100% til den.

Med rygsøjlegigt? Jeg vil nok forslå at køre ryggen træt ved at køre flere sæt i stedet.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Kostplan: Ingen kostplan

Dødløft + pullups er heller ikke så smart at supersette. Begge er store øvelser, og begge træner lats.

Reputation point: 10

Udgaard skrev:

Du bruger også biceps til dine rows. Når du supersetter rows og biceps giver du din biceps en rigtig god omgang tæsk. Men du kommer aldrig rigtig til at presse din ryg. Superset din row øvelse med en anden øvelse end biceps

Nieb skrev:
JensKnudsen skrev:Det skal måske siges at jeg lider af rygsøjlegigt og det kan en gang i mellem virke som en hæmsko for min træning da jeg ikke altid kan gå 100% til den.

Med rygsøjlegigt? Jeg vil nok forslå at køre ryggen træt ved at køre flere sæt i stedet.

Jeg trækker lige mit indlæg tilbage!
Jeg har ikke forstand på rygsøjlegigt! Og hvad der så burde gøres.

Reputation point: 50

Logbog: Vis logbog

Udgaard skrev:

Nieb skrev:

altså jeg træner i forvejen ikke super tungt kan jeg vidst roligt sige, og jeg er meget opmærksom på at stoppe hvis jeg oplever smerter.

Sildokaj skrev:Dødløft + pullups er heller ikke så smart at supersette. Begge er store øvelser, og begge træner lats.

Nu nævner i begge at det er dumt at supersætte to øvelser hvor samme muskel rammes. Hvordan kan det være? Det kan godt være det er mig der er uvidende men jeg tænkte det var smart for at udtrætte musklen godt.

Reputation point: 0

JensKnudsen skrev:Nu nævner i begge at det er dumt at supersætte to øvelser hvor samme muskel rammes. Hvordan kan det være? Det kan godt være det er mig der er uvidende men jeg tænkte det var smart for at udtrætte musklen godt.

Der er intet i vejen for at supersætte to lats øvelser eks. pullups med rows (i dit tilfælde vil jeg faktisk tror det er en god ide, da du på den måde får kørt mange sæt med den muskel gruppe og får kørt den træt uden at køre tungt). Ellers kan du supersætte muskler der henholdsvis pusher/puller hinanden eks bryst/ryg, biceps/triceps. Men hvis du supersætter to øvelser hvor muskel A bruges sekundært i den anden, vil muskel B (den primære i øvelse to) ikke kunne blive belastet ordenligt, da muskel A må give op længe før muskel B er træt. Giver det mening? Enten supersæt to øvelser der rammer samme muskelgruppe primært eller to øvelser der er "modsatte" (eks. bryst/ryg, biceps/triceps).
Brugeravatar

Reputation point: 85

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster