Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1141
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1138

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til Push/pull

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa!

Jeg har efterhånden trænet i 4 år. Jeg må nok erkende, at det har været en omgang uorganiseret diskopump.

Inden jeg kommer for godt i gang med mit spørgsmål så få i lige mine stats.

Alder:22
Vægt 82
højde: 188

Bænk 95x5
Squat 110x5
Dødløft 110x5

Nu til mit spørgsmål. Jeg har kigget på programmerne b2b og b2b round 2 og de ser gode ud. Jeg kunne dog godt tænkte mig at køre et push/pull, så jeg ikke dødløfter og squatter samme dag.

i B2B round2 kører man 6 gange om ugen men hver rotation har forskellige øvelser(FXbænk den første brystdag og DB press den næste brystdag).
Jeg tænker, om jeg ikke ville kunne køre mit Push/Pull, hvor Push dagen altid er den samme og pull dagen altid er den samme?(lige some i b2b round 1).
Dette skyldes, at jeg meget gerne vil forbedre Bænk, DL og squat og jeg tænkter, at en god måde at forbedre dem på er at køre dem så ofte som muligt.

Mit næste spørgsmål går på, frekvens. Det er sjældent, at jeg har tid til at træne 6 gange i ugen, men jeg synes 4 gange er for lidt, så ville det ikke være en mulighed, at køre mit Push/Pull 5 gange i ugen og tage de 2 hviledage efter behov?

Mit sidste spørgsmål går på progression. Eftersom jeg har lavet alt dette "diskopump", så har jeg ikke set progression i mit bænkpress i jeg ved ikke, hvor lang tid. Jeg er dog i tvivl, om hvilket form for progression jeg bør kører.

Bør det være en procent baseret progression, hvor man holder en uges dekon også går tilbage på måske 75% rm og arbejder sig op med 2.5% per pas. som beskrevet i artikeln http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/thebasicsofhypertrophytraining.php

Eller bør jeg træne på dags form og fx gå efter at få 4x6, når 4x6 er nået, så øges vægten endtil 4x8 kan laves?
Eller bør jeg køre mini cyklusser ligesom i B2B round 2, hvor man starter på et højere antal set også ugevis stiger vægten mens repsne falder? Og man holder sig på en RPE 9? Og ,hvor vil disse mini cyclusser se ud, da øvelserne bliver kørt 3 gange i ugen og ikke 1 gang some i B2B round 2?

For lige hurtigt at summere op så:

Push(squat)/Pull(Dødløft) 4 til 6 gange i ugen, hvor hvile dage tages efter behov

Der er kun en variation af push dagen samt pull dagen= bænk, DL og squat ca 2-3 gange i ugen.

Deload hver 6 uge

Prograssion ??

Jeg tænker at reps og sæt kunne ligge på noget alla 5x5 eller 4x6 på de store og lidt højere på mindre øvelser. Antal øvelser har jeg ikke besluttet endnu, da jeg lige vil høre, hvad der bliver sagt til det andet først.

Jeg undskylder, hvis det blev lidt rodet. Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, jeg kunne godt tænke mig den høje frekvens og samtidige få lidt mere volume end et fullbodt program har. Jeg Håber virkelig på, at få noget struktur på min træning, da jeg også føler min styrke måske ikke helt går til et program som fx 531.

på forhånd rigtig mange gange tak og hvis i har nogle spørgsmål, så å i endelig skrive.
Glæder mig til at høre nogle svar :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bump

Prøv at læse disse to artikler godt igennem:
http://news.bodylab.dk/artikler/2454-au ... e-exercise
http://news.bodylab.dk/artikler/3186-me ... cro-cycles

Jeg ved godt det ikke svarer på alle dine spørgsmål, men vil mene du har et godt udgangspunkt til at strukturere et program der dækker dine ønsker om træning ca. 5 gange om ugen. Samt progression og længden på en cyclus.

Reputation point: 15

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Ingen kostplan

Nygren skrev:Prøv at læse disse to artikler godt igennem:
http://news.bodylab.dk/artikler/2454-au ... e-exercise
http://news.bodylab.dk/artikler/3186-me ... cro-cycles

Jeg ved godt det ikke svarer på alle dine spørgsmål, men vil mene du har et godt udgangspunkt til at strukturere et program der dækker dine ønsker om træning ca. 5 gange om ugen. Samt progression og længden på en cyclus.

Hey! sorry for det sene svar men mange tak for artiklerne de er informative :).

Kan bare ikke helt gennemskue, hvordan man kan få progressionen ind, hvis man vil lave øvelserne 2 gange i ugen i modsætning til 1 eller 2^?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster