Jeg kører Bill Starrs fundament program, og ja, jeg er stadig i gang med at tilpasse med mine max løft, da jeg ikke kan bruge dem jeg havde for 1½ år siden til en skid, så det bliver nok først næste uge det spiller 100.
Programmet som jeg vil bruge er dette. Bemærk at jeg kører det 100% standard, da jeg stoler på han ved hvad han har lavet, og ikke selv er den store kreative sjæl som lige kan gå ind og forbedre det ;)
Bill Starr's fundament program skrev:Mandag: tung dag
Squat: 5 sæt x 5 reps
Bænkpres: 5 sæt x 5 reps
Dødløft: 5 sæt x 5 reps
Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps
Barbell curls: 2 sæt x 15 reps
Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps
Onsdag: let dag
Squat 5 sæt x 5 reps
Military presses: 5 sæt x 5 reps
Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps
Dips: 3 sæt x max reps
Dumbell rear laterals: 2 sæt x 15 reps
Dumbell curls: 2 sæt x 15 reps
Triceps extensions: 2 sæt x 15 reps
Fredag: medium dag
Squat: 3 sæt x 5 reps + 2 sæt x 3 reps *
Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps
Barbell shrugs: 5 sæt x 5 reps
Chinups: 3 sæt x max reps
Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps
Barbell curls: 2 sæt x 15 reps
Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps
Jeg vil gerne træne for at tabe mig og for at komme i bedre form. Så har i i hvert fald formålet.
Jeg har surfet rundt herinde på nogle artikler og fandt så det med at man kan gaine muskelmasse og tabe fedt samtidig som nybegynder, så tænkte på hvor meget man skal gå under i kcal for at klare det. Det burde uden videre kunne lade sig gøre for mig, da jeg ikke er sådan helt tynd, men vil alligevel gerne have at nogle andres synspunkter på om i synes det for mig ville være mest optimalt at gå direkte til cut, eller udnytte chancen for at tabe mig og gaine en smule.
Jeg går dog i første omgang ikke efter at gaine muskelmasse, jeg vil gerne være slank og veltrænet, og vil en gang efter jeg har opnået det mål måske begynde at gå videre med bulk etc. - men hver ting til sin tid.
Jeg kom til at tænke på ligevægtsindtag og har så fundet det generelle som man sætter til ca 2500 kcal (ret mig hvis jeg er misinformeret) og tænkte på om jeg egentlig kan stole på dette tal, og om der er nogen måde at få sit ligevægtsindtag målt mere eller mindre præcist ud på.
Jeg ville også gerne have jeres mening om hvilke produkter jeg burde bruge - umiddelbart regner jeg med kreatin, men der er også så mange andre produkter som vitamin piller o.lign som jeg muligvis vil kigge på, så tænkte om en sad med et super produkt jeg bare skulle have - desuden har jeg overvejet meget nøje at supplere med de nye slankepiller Allí, problemet er dog bare at jeg nok ikke er SÅ overvægtig, men det kunne evt. være et forsøg værd.
Til sidst overvejede jeg om nogen evt. havde en god kostplan de bare synes var et MUST for mig at kigge forbi, da jeg på den front er 110% på bar bund og nok er den største kegle til at sammensætte sådan noget.
Håber evt. nogle har nogle konstruktive svar, og hvis i mener jeg har formuleret mig på kinesisk, så sig det endelig, så skal jeg gerne forklare mig anderledes
PS. - Billeder kommer senere når jeg kommer hjem.