Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er 169cm høj og vejer 64kg, og har et ønske om at tabe 8kg mere (har tabt 15kg sidste forår), og jeg døjer med det hele sidder på mine sider og mine hofter. Det er fedt der er kommet efter graviditet, og bare ikke vil forsvinde :( Egentlig ved jeg en del omkring kost mm. så det er ikke der jeg skal have hjælp.

Jeg ved ikke så meget om hvad alle øvelserne hedder, så bær lige over med mig :oops:

men pt ser min træning således ud (så vidt muligt hver dag) :

40 min. på stepmaskine
4 x 25 på både inder og yderlår (aner ikke hvad de to maskiner hedder, men man presser ind og ud med lårene med vægte på)
3 x 15 midt og hhv. højre og venstre side på maven (på sådan en smart maskine hvor man har knæene på en pude der sidder på en skinne, hvor man trækker benene op under sig)
3 x 15 Ryg med en smart stang man hiver ned bag ryggen
3 x 15 ryg hvor man sidder og hiver i en stang
3 x 15 biceps med håndvægte

og så laver jeg en masse øvelser på en stor bold (mave og bagdel) :)

Vil meget gerne vide hvad jeg skal gøre anderledes for det vil virke for mig.. så jeg kommer af med de sidste 8kg :) det skal siges jeg ikke har særlig store muskler. det er desideret fedt der sidder. :(

- og det skal siges jeg har læst læst og læst rigtig meget.

På forhånd tusind tak for hjælpen. :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Triine skrev:Jeg er 169cm høj og vejer 64kg, og har et ønske om at tabe 8kg mere (har tabt 15kg sidste forår), og jeg døjer med det hele sidder på mine sider og mine hofter. Det er fedt der er kommet efter graviditet, og bare ikke vil forsvinde :( Egentlig ved jeg en del omkring kost mm. så det er ikke der jeg skal have hjælp.

Jeg ved ikke så meget om hvad alle øvelserne hedder, så bær lige over med mig :oops:

men pt ser min træning således ud (så vidt muligt hver dag) :

40 min. på stepmaskine
4 x 25 på både inder og yderlår (aner ikke hvad de to maskiner hedder, men man presser ind og ud med lårene med vægte på)
3 x 15 midt og hhv. højre og venstre side på maven (på sådan en smart maskine hvor man har knæene på en pude der sidder på en skinne, hvor man trækker benene op under sig)
3 x 15 Ryg med en smart stang man hiver ned bag ryggen
3 x 15 ryg hvor man sidder og hiver i en stang
3 x 15 biceps med håndvægte

og så laver jeg en masse øvelser på en stor bold (mave og bagdel) :)

Vil meget gerne vide hvad jeg skal gøre anderledes for det vil virke for mig.. så jeg kommer af med de sidste 8kg :) det skal siges jeg ikke har særlig store muskler. det er desideret fedt der sidder. :(

- og det skal siges jeg har læst læst og læst rigtig meget.

På forhånd tusind tak for hjælpen. :D

det er næsten irrelevant hvilke øvelser du vælger, når det handler om vægttab. for som du sikkert ved (eftersom du siger du har læst og læst :) ) kan der ikke punktforbrændes. Det du skal kigge på er balancen imellem hvor mange kcal du indtager og hvor mange du forbrænder.. har du en ide om hvordan disse tal lyder?
Brugeravatar

Ja, det var heller ikke punkttræning eller punkt vægttab jeg er ude efter. Men alt det jeg skal tabe sidder bare disse steder. :)
Nej, jeg regner ikke ud eller vejer hvor meget jeg spiser, men en normal dag kunne lyde sådan :

Jeg drikker 0,5l vand inden hvert måltid (ikke mellemmåltider)

morgenmad : havregrød
mellemmåltid : æble eller gulerødder
middagsmad : 1½ stk rugbrød med makrel eller tun med karse eller purløg og uden smør
eftermiddag : æble eller nødder
aften : kyllingefrikadeller med fårårsløg med salat med tomater agurker løg sukkerærter mm. og evt. med æg eller kalkunbacon.

om aftenen kan jeg godt spise æbler eller lign. hvis trangen til sødt melder sig.

Det skal siges jeg ikke har trænet i lidt over ½år eller lign. Men vil da ikke mene jeg spiser for meget ?

Jeg vil starte med at give kurt helt ret.

en anden god træning for dig kunne være boksetræning. det er sjovt og man forbrænder en masse.
med hensyn til din træning syntes jeg det lyder helt fin. dog vil jeg sige at 25 rep`s er for meget. nu ved jeg godt man ikke kan pungt forbrænde. men det siges at lidt tungere vægte også mellem 5 og 15 rep`s skulle få mest respons i musklerne og derved kommer du til at svede / forbrænde noget mere, læs eventuelt det her.
Men bare kæmp så skal det nok komme :-)

Prøv læs nummer 1,2 og 10 her. det siger lidt også.

artikler/bodybuilding/10bodybuilding&fitnessmyter.php
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Dødløft: 90.00

Galleri: Vis galleri (10)

Jeg vil mene at du er i kal. underskud så det burde ikke hindre dig. :-)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg vil anbefale dig at smide din typiske dag, hvad mad angår, ind i kostplanfunktionen her på siden, for at danne dig et lille overblik over hvor meget du indtager i forhold til hvad din krop behøver. Ikke sagt at du behøver gå i petitesser mht. hvad du smider indenbors, men en rettesnor vil uden tvivl være at foretrække.

Udregn dit ligevægtsindtag ved hjælp af nedenstående beregner:
http://kalorieberegner.dk/

Hvis du kan få din dag til at hænge sammen hvor du rammer lidt under dit daglige energiforbrug, burde kiloene stille og roligt snige sig af. Mht. det at du ønsker at smide fedtet specielle steder på kroppen, er svaret meget enkelt; Tab dig :wink:
PM for personlig rådgivning
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tusind tak for jeres svar :) Synes heller ikke jeg spiser for meget. :)

Jeg havde faktisk også hørt at det var bedst for kvinder at træne mere med mindre vægt. Så egentlig må jeg godt presse min krop noget mere end jeg gør og bare sætte rep ned ?
har faktisk overvejt boksetræning, men mangler desværre tiden pt, da jeg er studerende og samtidig har min dreng på 1½år... det er lidt nemmere at ta ham med i træningscenteret :)

:)
Antaz skrev:Jeg vil anbefale dig at smide din typiske dag, hvad mad angår, ind i kostplanfunktionen her på siden, for at danne dig et lille overblik over hvor meget du indtager i forhold til hvad din krop behøver. Ikke sagt at du behøver gå i petitesser mht. hvad du smider indenbors, men en rettesnor vil uden tvivl være at foretrække.

Hvis du kan få din dag til at hænge sammen hvor du rammer lidt under dit daglige energiforbrug, burde kiloene stille og roligt snige sig af. Mht. det at du ønsker at smide fedtet specielle steder på kroppen, er svaret meget enkelt; Tab dig :wink:

Tak for linket. Det er rigtig nok med en rettesnor er god at have.

Ja, ved jeg skal tabe mig for det ryger af, og jeg prøver virkelig.. det underlige er, at der bare sidder så meget på siderne i forhold til andre steder. Ligsom piger med en lille krop og en stor numse, hvis du forstår hvad jeg mener.. :hihi:

Triine skrev:Tusind tak for jeres svar :) Synes heller ikke jeg spiser for meget. :)

Jeg havde faktisk også hørt at det var bedst for kvinder at træne mere med mindre vægt. Så egentlig må jeg godt presse min krop noget mere end jeg gør og bare sætte rep ned ?
har faktisk overvejt boksetræning, men mangler desværre tiden pt, da jeg er studerende og samtidig har min dreng på 1½år... det er lidt nemmere at ta ham med i træningscenteret :)

Du kan rolig presse din krop, ;) hvilken skade skulle der være i det?
Brugeravatar

Triine skrev:Tusind tak for jeres svar :) Synes heller ikke jeg spiser for meget. :)

Efter det jeg har læst, er der ingen grund til piger skulle træne med mindre vægte end fyre, og vis man er bange for at blive for muskuløs skal der forbandet meget træning til forde kvinder mangler mandelige homoner. så det er kun til fordel at smide lidt flere killo på også sænk dine reps til 10-12 (der står lidt om det i det link jeg skrev til dig også, i myte 10 )
mht til boksetræningen kan jeg godt se det med tiden, men ikke for at snage i dit liv men det kunne jo være det andet køn kunne tage over :-)
Brugeravatar

Styrkeliste

Triine skrev::)
Antaz skrev:Jeg vil anbefale dig at smide din typiske dag, hvad mad angår, ind i kostplanfunktionen her på siden, for at danne dig et lille overblik over hvor meget du indtager i forhold til hvad din krop behøver. Ikke sagt at du behøver gå i petitesser mht. hvad du smider indenbors, men en rettesnor vil uden tvivl være at foretrække.

Tak for linket. Det er rigtig nok med en rettesnor er god at have.

Ja, ved jeg skal tabe mig for det ryger af, og jeg prøver virkelig.. det underlige er, at der bare sidder så meget på siderne i forhold til andre steder. Ligsom piger med en lille krop og en stor numse, hvis du forstår hvad jeg mener.. :hihi:

Vægttab er ikke raketfysik, ram et kalorierunderskud på omkring 3-500 kcal dagligt, og kiloene vil stille rasle af. Hvis jeg stod i dit sted, ville jeg uden tvivl få lagt eller selv udarbejde en kostplan og bruge den som rettesnor. Hav din krop og kost i fokus i nogen tid, og du vil tydeligt kunne se resultater :wink:

Efter det jeg har læst, er der ingen grund til piger skulle træne med mindre vægte end fyre, og vis man er bange for at blive for muskuløs skal der forbandet meget træning til forde kvinder mangler mandelige homoner. så det er kun til fordel at smide lidt flere killo på også sænk dine reps til 10-12 (der står lidt om det i det link jeg skrev til dig også, i myte 10 )
mht til boksetræningen kan jeg godt se det med tiden, men ikke for at snage i dit liv men det kunne jo være det andet køn kunne tage over :-)

Nu kommer det an på hvordan man definerer muskuløs, men i mine øjne slet ikke noget en kvinde behøver at bekymre sig om før hun begynder at skyde sig med diverse medikamenter :wink:
PM for personlig rådgivning
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.00
- Dødløft: 180.00

Til Antaz

Det er lige det jeg mener med at kvinder mangler nogle homoner og er derfor nød til at pumpe sig med nogle grimme ting. så vi er enige. men det er bare ikke mange der lige er klar over det
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis jeg som kvinde skal give 3 gode råd til hvordan du får trykket de bløde områder flade, så er det følgende:
1) TUNG styrketræning med frie vægte (for i maskinerne bruger du ikke din ryg/mave så meget til at stabilisere med) 3 gange om ugen. Vedholdenhed er alt, du skal afsted hver gang! Selv træner jeg hele kroppen igennem hver gang, jeg laver 2 sæt af 6-8 reps afhængigt af øvelse og jeg er virkelig strammet op efter jeg fandt den formel!
2) Giv dig alt det du kan - du skal vitterligt fælde en tåre hver gang du træner (både konditions- og styrketræning)
3) Reducer maden om aftenen, du skal selvfølgelig have din protein og noget grønt og frugt, men spar på kulhydraterne, det giver også mere energi. Få energien i løbet af dagen, spis mellemmåltider, selv spiser jeg broccoli, gulerødder, knækbrød, vindruer og grønne bobbybønner. Nemt at have med.

Om det virker? For mig gør det, jeg vil sige, at jeg jævnligt bliver stoppet af andre i fitnesscentret, som vil vide hvordan jeg har fået min form. Det må da være tegn på det virker! :)
// Stina
- De sidste 10% er vilje

Geografisk sted: København

Det er ikke helt løgn.
men for at vænde tilbage til det link jeg sendte til dig, er det en tråd hvor der står at du ikke behøver at køre til du ikke kan mere. forde det hjælper ikke. det kan faktisk gøre tingene være. vis du aktivere din muskel rigtigt er den lige glad med om du tager 10 reps eller køre til failuot. så nøjes med at køre de 10 reps- måske 10-8-6 det køre jeg selv.
Brugeravatar

Styrkeliste

Stina skrev:Hvis jeg som kvinde skal give 3 gode råd til hvordan du får trykket de bløde områder flade, så er det følgende:
1) TUNG styrketræning med frie vægte (for i maskinerne bruger du ikke din ryg/mave så meget til at stabilisere med) 3 gange om ugen. Vedholdenhed er alt, du skal afsted hver gang! Selv træner jeg hele kroppen igennem hver gang, jeg laver 2 sæt af 6-8 reps afhængigt af øvelse og jeg er virkelig strammet op efter jeg fandt den formel!
2) Giv dig alt det du kan - du skal vitterligt fælde en tåre hver gang du træner (både konditions- og styrketræning)
3) Reducer maden om aftenen, du skal selvfølgelig have din protein og noget grønt og frugt, men spar på kulhydraterne, det giver også mere energi. Få energien i løbet af dagen, spis mellemmåltider, selv spiser jeg broccoli, gulerødder, knækbrød, vindruer og grønne bobbybønner. Nemt at have med.

Om det virker? For mig gør det, jeg vil sige, at jeg jævnligt bliver stoppet af andre i fitnesscentret, som vil vide hvordan jeg har fået min form. Det må da være tegn på det virker! :)

Super. tak for tippet. :) Dvs. jeg kan spare på cardio træning de 3 dage om ugen, og så træne tung styrketræning istedet. hvor jeg kun træner cardio alle de andre dage?
eks.
mandag : styrketræning + 30 min cardio
tirsdag : 1 time cardio
onsdag : styrketræning + 30 min cardio
torsdag : 1 time cardio
fredag : styrketræning + 30 min cardio

weekend : evt cardio eller gåture

Har virkelig brug for en opstramning efter graviditeten, og det går mig virkelig meget på, så jeg er utrolig taknemlig for jeres hjælp. :D

Triine skrev:
Stina skrev:Hvis jeg som kvinde skal give 3 gode råd til hvordan du får trykket de bløde områder flade, så er det følgende:

Super. tak for tippet. :) Dvs. jeg kan spare på cardio træning de 3 dage om ugen, og så træne tung styrketræning istedet. hvor jeg kun træner cardio alle de andre dage?
eks.

Har virkelig brug for en opstramning efter graviditeten, og det går mig virkelig meget på, så jeg er utrolig taknemlig for jeres hjælp. :D

Det ser fint ud, husk dog at når du har styrketrænet, så lad være med at "hygge-træne" cardio. Den skal have en over nakken... :D
Jeg ville dog selv undgå at holde fri to dage i træk (lørdag og søndag), men hellere dele dem ud på ugen.

Min uge ser sådan ud:
Mandag: Cardio 1,5 time
Tirsdag: Styrke 1,5-2 timer (evt. 1 time cardio)
Onsdag: Cardio 1 time
Torsdag: Styrke 1 time + 1 time cardio
Fredag: Fri og mega-slikdag :-)
Lørdag: Cardio 1 time og styrke 1,5 time
Søndag: Fri

Men essensen er lidt at du skal træne med frie vægte, for det rykker virkelig i forhold til maskiner. Jeg ved godt at det er lidt modsat hvad mange kvinder tror, men kvinder skal også træne tungt og lave de samme øvelser som mænd.

God fornøjelse!
// Stina
- De sidste 10% er vilje

Stina skrev:
Triine skrev:

eks.

Det ser fint ud, husk dog at når du har styrketrænet, så lad være med at "hygge-træne" cardio. Den skal have en over nakken... :D
Jeg ville dog selv undgå at holde fri to dage i træk (lørdag og søndag), men hellere dele dem ud på ugen.

Min uge ser sådan ud:
Mandag: Cardio 1,5 time
Tirsdag: Styrke 1,5-2 timer (evt. 1 time cardio)
Onsdag: Cardio 1 time
Torsdag: Styrke 1 time + 1 time cardio
Fredag: Fri og mega-slikdag :-)
Lørdag: Cardio 1 time og styrke 1,5 time
Søndag: Fri

Men essensen er lidt at du skal træne med frie vægte, for det rykker virkelig i forhold til maskiner. Jeg ved godt at det er lidt modsat hvad mange kvinder tror, men kvinder skal også træne tungt og lave de samme øvelser som mænd.

God fornøjelse!

Okay. Jeg håber jeg kan bygge min cardio op den næste måned til længere, fordi pt har jeg 45min ud i en på stepmaskine, og når jeg er nået halvvejs har jeg lyst til at stoppe.. men kæmper mig igennem, og presser mig selv virkelig meget også med styrketræning f.eks. lårmaskinerne er jeg gået 20kg op og ned på 8 x 3 .
Hvordan træner du hele kroppen med frie vægte? Jeg kan øvelser med frie vægte for biceps,triceps, ryg, og bryst.. meen 1,5 time, og hvad med maven og benene ? :)

Har nu kørt
mandag : 45 min cardio
torsdag : 45min cardio
, og har tabt mig knap 2kg, så glæder mig kun til at få mere struktur og træning ind i ugen :)

Det er virkelig super du vil dele, og give dig tid til hjælp herinde, har virkelig kunnet bruge dine råd. TUSIND TAK :hihi:

få kommentarer

1. Det vigtige er ikke hvor meget man taber sig, men at det man taber er fedt og ikke muskel. Det medfører nogle andre kommentarer
2. du spiser ikke nok protein. Du skal have cirka 2.0 g/kg kropsvægt/dag
3. Styrketræning, altså rigtig styrketræning af hele kroppen, med vægte der er så tunge at du ikke KAN tage mere end 10-12 gentagelser per sæt, er den træningsform der har den største effekt på din kropssammensætning, og dermed sparer muskelmassen bedst under vægttab.
4. Kredsløbstræning i små doser og ved lav intensitet har meget ringe effekt på kropssammensætningen. F.eks ville du måske bruge 4000 KJ på at løbe en tur på en time (og det er højt sat). Behøves jeg fortælle dig at det svarer til kun lidt over 100 gram fedt, vel at mærke under antagelse af at du IKKE spiser mere end hvis du ikke havde løbet i en time (en antagelse der i sagens natur er forkert). Det er veldokumenteret at hård intervaltræning på trods af, hvad der umiddelbart ligner et ringere energiforbrug, har en bedre effekt på kropssammensætningen.

Så drop dit steady state cardio og tøsetræning og kom i gang med at brænd
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Om det virker? For mig gør det, jeg vil sige, at jeg jævnligt bliver stoppet af andre i fitnesscentret, som vil vide hvordan jeg har fået min form. Det må da være tegn på det virker! :)[/quote]

Tænkte på om du intet billed havde :D

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Dødløft: 155.00

Galleri: Vis galleri (17)

Hammelstrup skrev:Om det virker? For mig gør det, jeg vil sige, at jeg jævnligt bliver stoppet af andre i fitnesscentret, som vil vide hvordan jeg har fået min form. Det må da være tegn på det virker! :)

Tænkte på om du intet billed havde :D[/quote]
Hehe...det ku' du li', hva'?! Det kommer snart :-)
// Stina
- De sidste 10% er vilje

Triine!
Der er et fint øvelseskartotek på Exrx.net, hvor du kan se et videoklip med udførelse af øvelsen (kig evt. på mine nedenfor).

Mit program ser sådan her ud cirka -cirka fordi jeg varierer meget for at udfordre kroppen:
(2 sæt per øvelse, 6-8 reps per sæt)

Baller/lår - 3 øvelser pr. gang
Sumo squat - Smith stativ eller stang
Power lunges (skifter ben) - stang
Inderlårsmaskinen
Elastikøvelser på gulv

Ryg - altid 2 øvelser
Rumænsk dødløft - stang
Death row - stang
Bent over row - håndvægt

Bryst - altid 2 øvelser
Bænkpres - håndvægte
Flyers - håndvægte

Triceps - 3 øvelser pr. gang
Dips - mellem to bænke med 10 kg på benene
Kick back - håndvægt
Skull crusher (extension) - stang
Pushdown - kabel

Biceps - altid 2 øvelser
Curl - håndvægte
Concentration curl - håndvægt

Skulder - 6 sæt blandet
Armstræk...alt hvad den kan tage :-)
Det er her jeg hygger mig med min træning. Prøver at lave 3 sæt asymetriske øvelser for at "chokke" kroppen lidt. Eks. to forskellige håndvægte (en let og en lidt tungere) og så kører jeg to forskellige øvelser samtidig, eks. upright row med højre og lateral raise med venstre :? Kører også nogle kombinationsøvelser for at lade hele skulderen arbejde mere dynamisk.
Ellers kører jeg:
Upright row - stang
Clean and press - stang
Lateral raises - håndvægte
Military press - stang

Mave/ryg/talje
8 minutter på hver side på madras, old school træningsøvelser. 3 minutter til taljen.
Alle de hårdeste mave/ryg/talje øvelser jeg kan, nogle inspireret fra callanetics og boksetræning :dance:

Forresten er min cardio primært spinning, cirkeltræning og thai-bo timer, da jeg er konkurrencemenneske og ikke bliver særligt motiveret af de lidt kedelige løbebånd, crosstrainere osv.

Håber det hjælper. Pøj-pøj med træningen.
// Stina
- De sidste 10% er vilje

incognito skrev:få kommentarer

1. Det vigtige er ikke hvor meget man taber sig, men at det man taber er fedt og ikke muskel. Det medfører nogle andre kommentarer
2. du spiser ikke nok protein. Du skal have cirka 2.0 g/kg kropsvægt/dag
3. Styrketræning, altså rigtig styrketræning af hele kroppen, med vægte der er så tunge at du ikke KAN tage mere end 10-12 gentagelser per sæt, er den træningsform der har den største effekt på din kropssammensætning, og dermed sparer muskelmassen bedst under vægttab.
4. Kredsløbstræning i små doser og ved lav intensitet har meget ringe effekt på kropssammensætningen. F.eks ville du måske bruge 4000 KJ på at løbe en tur på en time (og det er højt sat). Behøves jeg fortælle dig at det svarer til kun lidt over 100 gram fedt, vel at mærke under antagelse af at du IKKE spiser mere end hvis du ikke havde løbet i en time (en antagelse der i sagens natur er forkert). Det er veldokumenteret at hård intervaltræning på trods af, hvad der umiddelbart ligner et ringere energiforbrug, har en bedre effekt på kropssammensætningen.

Så drop dit steady state cardio og tøsetræning og kom i gang med at brænd

efter tilbagemeldinger herinde har jeg de sidste dage trænet hård styrketræning. f.eks. er jeg helt oppe på 12kg håndvægte istedet for 9kg. Jeg presser virkelig mig selv. også på stepmaskinen i 45min. og i denne uge har jeg formået at tabe knap 2 kilo på vægten. :dance:
Jeg synes jeg spiser dagen lang, hvor jeg både får mælk kød æg og meget mere.
Hvor skal jeg få alle de proteiner fra? :? Jeg sulter jo ikke mig selv, så hvorfor skulle kroppen tage fra musklerne ?

Stina skrev:Triine!
Der er et fint øvelseskartotek på Exrx.net, hvor du kan se et videoklip med udførelse af øvelsen (kig evt. på mine nedenfor).

Mit program ser sådan her ud cirka -cirka fordi jeg varierer meget for at udfordre kroppen:
(2 sæt per øvelse, 6-8 reps per sæt)

Baller/lår - 3 øvelser pr. gang
Sumo squat - Smith stativ eller stang
Power lunges (skifter ben) - stang
Inderlårsmaskinen
Elastikøvelser på gulv

Ryg - altid 2 øvelser
Rumænsk dødløft - stang
Death row - stang
Bent over row - håndvægt

Bryst - altid 2 øvelser
Bænkpres - håndvægte
Flyers - håndvægte

Triceps - 3 øvelser pr. gang
Dips - mellem to bænke med 10 kg på benene
Kick back - håndvægt
Skull crusher (extension) - stang
Pushdown - kabel

Biceps - altid 2 øvelser
Curl - håndvægte
Concentration curl - håndvægt

Skulder - 6 sæt blandet
Armstræk...alt hvad den kan tage :-)
Det er her jeg hygger mig med min træning. Prøver at lave 3 sæt asymetriske øvelser for at "chokke" kroppen lidt. Eks. to forskellige håndvægte (en let og en lidt tungere) og så kører jeg to forskellige øvelser samtidig, eks. upright row med højre og lateral raise med venstre :? Kører også nogle kombinationsøvelser for at lade hele skulderen arbejde mere dynamisk.
Ellers kører jeg:
Upright row - stang
Clean and press - stang
Lateral raises - håndvægte
Military press - stang

Mave/ryg/talje
8 minutter på hver side på madras, old school træningsøvelser. 3 minutter til taljen.
Alle de hårdeste mave/ryg/talje øvelser jeg kan, nogle inspireret fra callanetics og boksetræning :dance:

Forresten er min cardio primært spinning, cirkeltræning og thai-bo timer, da jeg er konkurrencemenneske og ikke bliver særligt motiveret af de lidt kedelige løbebånd, crosstrainere osv.

Håber det hjælper. Pøj-pøj med træningen.

Super ! og tak igen. god inspiration. :)
Vil prøve at tjekke de øvelser ud. Og komme igang med noget hård træning :)
Lyder spændende med de assymetriske øvelser.

Jeg glæder mig da også til at se dine billeder :hihi:

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster