Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1295
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1292

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til træning under vægttab.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej derude. Første post her på BB.dk Håber jeg er landet det rigtige sted.

Først:
24 årig mand.
82,2 kg (sagde vægten for 30 min siden)
1,84 m høj
Min fine vægt siger 14,9 % fedt.

Jeg har været i fitness centre siden jeg var 15. Aldrig kørt det voldsomt seriøst, men har været meget in out. Da jeg var 22 besluttede jeg mig for at jeg var blevet for fed og gik fra 89,9 kg til 73 kg på godt og vel 12 uger, og smed en masse fedt og muskler på den helt usunde måde. Sidste år i januar var vægten på vej op igen, og jeg begyndte på det der crossfit i håb om at jeg kunne stoppe opgangen med motion. Det virkede også lidt, men når man ikke har styr på kosten så nytter det ikke meget. Marts sidste år besluttede jeg mig så for at kører Wendler styrkeprogram, for at få noget styrke i mig, og med forholdsvis gode resultater givet at jeg kun kørte 4 cyklusser.

Jeg startede her nyt semester i mit studie så fik travlt med det, samt jeg arbejder så meget jeg kan ved siden af - penge skal der jo til, og har kæreste og andet der selvfølgelig skal passes. Dette betød jeg endnu engang negligerede træningen. Så i november sagde vægten 85 kg, og jeg tænkte fanme nej, ikke igen. Nu stopper vi. Jeg spurgte nogle studie buddies som trænede en smule i vores uni fitness, om jeg ikke kunne være med. Og kørte så deres program frem til Januar her. De kørte mere eller mindre en form for back to basics, og synes egentlig programmet var meget fint og hyggeligt, med en del mere frekvens end da jeg kørte Wendler. Men da de gutter er nogle FOTM personer så har de valgt efter meget kort træningserfaring at gå på et decideret arm program, så dem følger jeg ikke mere.

LONG STORY SHORT. Jeg har besluttet mig at tabe mig, jeg måler og vejer alt jeg spiser (for ellers kan jeg ikke holde styr på det) og holder mig på 2000 kcal om dagen +- 50-100 kcal. Jeg forsøger at indtage dem på en sund måde, men det sker altså der kommer en enkelt dåse cola ned, og måske en smule andet usundt. Men holder mig dog på kcal!

Mine basis løft hedder (1RM):
Skulderpres: 65 kg
Dødløft: 160 kg
Bænk: 95 kg
Squat: 120 kg

Efter at have kørt de andres 2split program har jeg svært ved at overbevise mig om at køre Wendler her nu hvor jeg besluttet mig for i en noget længere periode at holde mig på de 2000 kcal. Men samtidig føler jeg at det at jeg kører Wendler vil være en god måde at forsøge at bevare så meget styrke som muligt.

Jeg har egentlig meget klare mål.

Jeg vil ned på 10-11 % fedt. Uden at smide for meget muskel selvfølgelig, derfor jeg vælger at forsøge at holde mit kcal underskud på omkring 500. Det må tage den tid det tager, om dette så bliver 3 måneder eller resten af året. It must happen!

Træningspas: 4-6 gange i ugen (passer det med wendlers 4 dage + 2 dages cardio, blot fordi jeg gerne ville kunne løbe)

Jeg er overbevist om at jeg taber både styrke og muskelmasse, men vil selvfølgelig gerne minimere dette.

Endnu længere historie gjort kortere.

Er der nogen der kan give mig lidt pointers, til hvilken retning af program jeg skal gå? Hvis man har andet vil jeg hellere end gerne også høre dette.

Håber der er nogen der kan se sig igennem at læse alt dette :D

- Martin

Reputation point: 0

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kunne jo egentlig skrive de programmer ned jeg havde tænkt mig at køre.

Wendler programmet:

Mandag:

Skulderpres (wendler 5/3/1)
Boring but big (wendler - skulderpres m. lav vægt 5 x 10)
Dips 5 x 5 m. vægt
Lateral raises 4 x 8
Fransk pres. 4 x 8

Tirsdag:

Dødløft 5/3/1
BBB 5 x 10
T-bar row 4 x 8
Hammer curls 4 x 8
Pull ups 5 x 5 m. vægt

Torsdag:

Bænkpres 5/3/1
BBB 5 x 10
Incline pres 4 x 8
Dips 5 x5 m. vægt
Triceps extension (tror jeg den hedder - bag hovedet) 4 x 8

Fredag:

Squat 5/3/1
BBB 5 x 10
Lunges 4 x 8
Hammer curls 4 x 8
Pull ups 5 x 5 m. vægt

2-split programmet:

Bryst/skulder/tricep
Bænkpres 5 x 5
Skulderpres 5 x 5
Incline pres 4 x 8
Lateral raises 4 x 8
Dips 5 x 5 m. vægt

Ryg/ben/bicep
Dødløft 5 x 5
Squat 5 x 5
T-bar row 4 x 8
Pull ups 5 x 5 m. vægt
Hammer curls 4 x 8
ez bar curls 4 x 8

2-split programmet kør jeg selvfølgelig bare skiftevis.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Albert Einstein

Reputation point: 0

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online