Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Seth skrev:Har ikk lige grødris ved mig kan du ikk lige kigge hvad der er i dem pr. 100 gram og så lige vend mælken også så er vi fri for at gå heeeeelt ud i køkkenet

nazcov skrev:406 kcal pr 100g så.. Med lidt forbehold da ris jo udvider sig i takt med det tager mælken til sig, så det reelle tal er nok lidt mindre.
Men i hele portionen finder du 1715kcal
- Min fejl, mic har ret blæs på det jeg skrev ;) haha

annmarie skrev:nazcov skrev:406 kcal pr 100g så.. Med lidt forbehold da ris jo udvider sig i takt med det tager mælken til sig, så det reelle tal er nok lidt mindre.
Men i hele portionen finder du 1715kcal
- Min fejl, mic har ret blæs på det jeg skrev ;) haha
nu er jeg forvirret, hvilket tal er det rigtige?

nazcov skrev:Jeg undskylder..
Det er mic's tal der er de korrekte

Buzz01 skrev:For at få det helt korrekte tal. Er det nødvendig at veje den mængde tilberedte grød og divider det med 1715 og gange med 100.
Mængde grød/1715*100 = kcal pr. 100 g

Buzz01 skrev:For at få det helt korrekte tal. Er det nødvendig at veje den mængde tilberedte grød og divider det med 1715 og gange med 100.

... Har rettet lidt ;)
nazcov skrev:Buzz01 skrev:For at få det helt korrekte tal. Er det nødvendig at veje den mængde tilberedte grød og divider det med 1715 og gange med 100.
Ja det hænger sammen med det jeg nævnte at grøden udvider sig, men hvis man kan nøjes med et cirkatal, så kan man sagtens forholde sig til mic's tal.
Det er vel forholdsvis begrænset hvor meget ekstra vægt man ender ud med? - Eler hvad?

Starpen skrev:Njaee, risene udvider sig OG vejer mere, men grunden til de udvider sig og vejer mere er, at de "suger" mælken til sig, så det er ikke problemet... Problemet er, at risengrød inducerer en del og derfor kan man ikke regne det ud sådan (tror jeg)... Jeg tænker bare, at hvis man starter med 2000 g mælk og inducerer til måske 1000, så vil kcal pr. 100 g være meget højere end i "rå" tilstand. Er det ikke nogenlunde rigtigt?

hehe
Minibok skrev:Starpen skrev:Njaee, risene udvider sig OG vejer mere, men grunden til de udvider sig og vejer mere er, at de "suger" mælken til sig, så det er ikke problemet... Problemet er, at risengrød inducerer en del og derfor kan man ikke regne det ud sådan (tror jeg)... Jeg tænker bare, at hvis man starter med 2000 g mælk og inducerer til måske 1000, så vil kcal pr. 100 g være meget højere end i "rå" tilstand. Er det ikke nogenlunde rigtigt?
Ris er jo stadig ris selvom det har suget mælk til sig, og da det kun er massefylden der har ændret sig (ved at mælken er blevet suget op), ændrer det ikke vægten. Risene vejer det samme.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster