Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 832
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 830

Følg bodybuilding.dk på

Hjerte banker for hurtigt.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB'er, jeg trænede i fredags (25 Jan). Jeg træner fullbody, mandag, onsdag og fredag. Jeg havde taget mit 3 sæt af squat og jeg lagde mig ned for at få vejret og slappe af i lænden og benene. Jeg tror, jeg lå der i et minut. (Jeg plejer at tage 2 min pause mellem squat og dødløft og det gjorde jeg også den dag i de 3 første sæt).
Anyways, da jeg lå der tænkte jeg at jeg vil lige straffe min ben lidt mere, så jeg vil tage et sæt til, bare til 5-6 reps mere ca. Da jeg så tog det 4 sæt (som jeg normalt ikke tager) og satte stangen i stativet, så lagde jeg pludselig mærke til at min hjerte slog sindssygt hurtigt, det føltes som 3 gange så hurtigt som normalt. Jeg blev i et kort øjeblik bange for at jeg var ved at få et hjerte stop eller sådan noget, da det ikke føltes som om at mit hjerte begyndte at slog langsommere. Jeg tror der gik et minut før jeg følte at det begyndte at falde lidt ned. Det var vildt skræmmende.
Er der nogen der har prøvet noget ligende? Tror i det er farligt?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Storkøbenhavn, Herlev

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Havde du taget nogen preworkout supplements inden træningen? De fleste indeholder en stor mængde koffein og hvis man ikke er vant til at få et stort skud af det stads, så kan det godt få hjertet til at race afsted.
Er det sket siden da? Jeg har selv et hjerte der ikke helt følger en fast rytme, så det kan godt springe et par slag over, samt race afsted til tider. Det er noget jeg er blevet vant til, men i starten var det meget ubehageligt. Har fået at vide at det er ret normalt og ikke farligt, så længe man ikke får det dårligt eller bliver svimmel.

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har også haft noget der lyder som det du beskriver, hvor min puls stiger til omkring 200 slag i minuttet, typisk varer det 1-3 minutter, og så stopper det af sig selv igen.
Jeg ved selvfølgelig ikke om det er det du har, men mange af dem der har det, oplever kun disse anfald et par gange om året, og hvor det går over efter ca 1 minut, og så anbefaler lægerne at man bare lever med det :)

Lægerne kaldte det en hjerterytmeforstyrrelse og jeg kan lige kort prøve at beskrive den her; I hjertet har man et punkt der kaldes sinusknuden, som giver den elektriske impuls som styrer hjertet. Jeg havde så en ekstra af disse impulsting som kunne begynde at give hjertet ekstra impulser af sig selv, og når det "falske punkt" så begyndte, så speede hjerterytmen helt vildt op så jeg havde en puls på ca 200. Disse anfald kan komme ud af det blå, men intens motion/styrketræning, nogle typer medicin og alkohol kan fremprovokere det :)

Den hjerterytmeforstyrrelse jeg havde er ikke farlig overhovedet, men hvis den varer i mere end et par minutter kan man blive svimmel og besvime. Jeg valgte så at blive opereret efter jeg besvimede af det en gang jeg var i byen.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Jeg har haft samme problem, og levet med det i nogen år uden de helt store gener. Når jeg har presset mig ved tunge løft, crossfit, langdistanceløb mm. selv er det sket at min puls er steget voldsomt meget pludseligt.
Eftersom jeg havde det fint efter 1-5 minutter efter episoderne, tænkte jeg at det nok ikke var farligt, så jeg gjorde ikke noget ved det.
Sidste år var jeg på en løbetur hvor mit hjerte pludselig "gik amok" hvorefter jeg faldt om med fuldt hjertestop (død). Heldigvis var der personer i nærheden af hvor jeg var, så jeg blev genoplivet, lagt i koma, respirator, nedkølet osv...
Siden har jeg fået indopereret en ICD, som er en boks som regulerer min hjerterytme, samt brændt nogen ledningsbaner over i hjertet som kan være medvirkende til den voldsomme rytmeforstyrrelse da alternativet kan være hjertestop (igen).

Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at gå til din læge og hvis de siger a du bare skal leve med det, vil jeg anbefale dig at opsøge en hjerteafdeling og tage en snak med dem om dit problem.

At bare leve med det, kan desværre resultere i at dø af det!

Jeg ved godt at mit indlæg nok virker voldsomt, og at det forhåbentligt er et fåtal af dem af os som har rytmeforstyrrelser som ender med hjertestop, men vær da hellere på den sikre side med dit helbred (siger jeg i bagklogslysets klare skær).

Kostplan: Ingen kostplan

Parkour92 skrev:Hej BB'er, jeg trænede i fredags (25 Jan). Jeg træner fullbody, mandag, onsdag og fredag. Jeg havde taget mit 3 sæt af squat og jeg lagde mig ned for at få vejret og slappe af i lænden og benene. Jeg tror, jeg lå der i et minut. (Jeg plejer at tage 2 min pause mellem squat og dødløft og det gjorde jeg også den dag i de 3 første sæt).
Anyways, da jeg lå der tænkte jeg at jeg vil lige straffe min ben lidt mere, så jeg vil tage et sæt til, bare til 5-6 reps mere ca. Da jeg så tog det 4 sæt (som jeg normalt ikke tager) og satte stangen i stativet, så lagde jeg pludselig mærke til at min hjerte slog sindssygt hurtigt, det føltes som 3 gange så hurtigt som normalt. Jeg blev i et kort øjeblik bange for at jeg var ved at få et hjerte stop eller sådan noget, da det ikke føltes som om at mit hjerte begyndte at slog langsommere. Jeg tror der gik et minut før jeg følte at det begyndte at falde lidt ned. Det var vildt skræmmende.
Er der nogen der har prøvet noget ligende? Tror i det er farligt?

Når det kommer til ting omkring ens hjerte, så lytter man ikke til random folk på internettet, så tager man til lægen... hellere komme her en gang for meget end en gang for lidt.. hvis du er bekymret, tag til lægen. Hjertet er ikke noget man spøger med
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Tak for svarene, jeg tror ikke det var farligt, men jeg havde faktisk drukket en kop kaffe inden træning med det burde da ikke være det store koffein indhold, så det holder nok ikke. Det var nok bare fordi min krop var iltfattig fra de 3 første sæt og at jeg så kun havde et minut pause i stedet for 2 minutter.
Jeg tror enlig også at jeg kom til at holde vejret lidt for længe under sættet. Det har jeg nemlig lagt mærke til, at jeg nogen gange glemmer at puste ud og ånde ind efter at have været nede i hug positionen, hvor man jo spænder i maven og holder vejret.

Geografisk sted: Storkøbenhavn, Herlev

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 110.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster