Jeg er 28 år og bor i Aalborg. Jeg er uddannet civilingeniør i Sundhedsteknologi og har arbejdet på Aalborg Universitet men leder nu efter nyt arbejde. Motivationen for at skrive en logbog kommer af, at jeg ikke har trænet (noget som helst) i en del år efterhånden. Det bliver der forhåbenligt lavet om på nu.
(For)målet?
Jeg har flere formål/mål med denne logbog og træningen/kosten som sådan. Det altoverskyggende mål netop nu er meget simpelt: at få en stabil styrketræning og kost i gang.
Træningserfaring
Der er mere end tolv år siden, at jeg meldte mig ind i det første motionscenter. Siden da har jeg været med til at oprette et foreningsbaseret motionscenter, fået DGI instruktøruddannelse, blevet cand.polyt i Sundhedsteknologi, opbygget en stor interesse for kost og generel sundhed, trænet on/off og i det hele taget tilegnet mig en del viden omkring kost og motion. Siden studiestarten for seks år siden har jeg ikke haft en fast træning, så jeg accepterer, at jeg styrke- og teknikmæssigt må starte forfra - igen. Jeg har tidligere boksetrænet og derigennem opbygget en fornuftig kondition. Den er nu forsvundet af samme årsager..
Min kost
Min kost har indtil 2012 afspejlet den gennemsnitlige danskers på både godt og ondt. Det ændrede sig, efter jeg blev aktiv i Greenpeace i Danmark. Det begyndte med, at jeg undgik komælk. Derefter fulgte flere andre mejeriprodukter, og i dag kan jeg ikke huske, hvornår jeg sidst har købt et stykke kød. Jeg skriver 'købt', fordi jeg stadivæk af og til spiser animalske produkter uden for mit eget køkken. Jeg bestræber mig på at leve så vegansk, som jeg kan. Om jeg nogensiden når hele vejen, vil tiden vise. Årsagerne er relateret til både sundhed, etik og miljø.
Program