Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Gozo skrev:Ellers er udo's choice også godt. Kan købes forholdsvis billigt i shoppen.

Matt skrev:Olivenolie er lang fra lige så følsom som hørfrøolie. Du kan sagetens have din olivenolie stående i et skab i længere tid. Hørfrøolie derimod skal stå på køl og beskyttet mod lys.

JensL skrev:Smeden:
Folket får generelt for få af de vigtige omega-3 fedtsyrer, derfor brugte jeg den velkendte "overdrivelse fremmer forståelsen- teknik"..
Ps. har du læst om emnet? Hvis nej, så kan jeg varmt anbefale det.. Utrolig spændende læsning. En ernæringsteori som sætter nogle tanker igang..
(Loren Cordain: Stenalderkost)
Gozo:
En olivenolie koster en små 40 kr for 500 ml..

Smeden skrev:Egentlig kan man også bruge mættede olier, for de reagerer ingen vejne, og det er måske bedre at spise mættet fedt, end det er at spise oxiderede fedtsyrer. og

Matt skrev:Smeden skrev:Egentlig kan man også bruge mættede olier, for de reagerer ingen vejne, og det er måske bedre at spise mættet fedt, end det er at spise oxiderede fedtsyrer. og
Rigtig godt indlæg smeden! =D>
...Men forstod ikke lige hvad du mente med det sidste??

Gozo skrev:Matt skrev:Smeden skrev:Egentlig kan man også bruge mættede olier, for de reagerer ingen vejne, og det er måske bedre at spise mættet fedt, end det er at spise oxiderede fedtsyrer. og
Rigtig godt indlæg smeden! =D>
...Men forstod ikke lige hvad du mente med det sidste??
Ikke fordi jeg skal svare på hans vejne, men var pointen ikke, at man måske skal stege i mættet fedt istedet for umættet?

Smeden skrev:Fordi de ikke er så reaktive. Spørgsmålet er om umættede fedtsyrere omdannes i nævneværdig grad ved stegning, og i givet fald, er de så værre end mættet fedt.
Jeg putter it out there, fordi jeg ved det ikke selv.

Gozo skrev:Min helsekost dame fraråder det på det kraftigste. Men det er ikke noget jeg selv har forstand på.
Jeg er personligt gået fra det igen.

Smeden skrev:Jeg tror også personligt at det bedste er at stege i olivenolie, det gør jeg selv, men hvis jeg havde valget mellem at stege i hørfrø og smør, ved jeg godt hvad jeg ville vælge.
Mht til margariner er det meget afgørende om den indeholder transfedt.

Matt skrev:Gozo skrev:Min helsekost dame fraråder det på det kraftigste. Men det er ikke noget jeg selv har forstand på.
Jeg er personligt gået fra det igen.
Hvad? at stege i mættet fedt?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster