Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1116
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1114

Følg bodybuilding.dk på

http://freyir.wordpress.com (Blog om Doping )

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Hej,

Som tidligere eliteidræts udøver er jeg blevet lidt
træt af doping debatten, som der bliver ført af pressen og organer som F.eks ADD. Jeg har derfor startet en blog hvor idræts folk og eksperter på området kan blive hørt, samt forsøge at tage doping debatten tilbage til de menesker der er direkte berørt af problemet, på den ene anden anden måde.

Bloggen er i sin startfase, og jeg føler mig stadig lidt frem, men håber at den kan udvikle sig til et positivt alternativ til de skræmme kampagner som både os udøvere, samt de mest fremsynede eksperter i Danmark efterhånden tager afstand fra.

http://freyir.wordpress.com

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Et af de stærkeste argumenter mod doping, har altid været at den skaber en uligevægtig konkurrence, men forholder det sig også altid sådan. Den gængse opfattelse af den ideale idræt er, at alle konkurrerer under mere eller mindre lige vilkår i en sund krop, uden nogen former for udefra kommende faktorer der kan påvirke resultatet.

Men for at denne idealsituation skal opfyldt kræves der meget mere end at bare inddele udøverene efter vægt, aldersklasse, køn etc, man bliver nød til at tage højde for udøvernes økonomiske situation=forskellige trænings muligheder, samt deres genetiske og psykiske forskeligheder. I lyset at dette er en retfærdig sport allerede fra starten en ren illusion, og kan altså ikke bruges som et
argument for en doping fri idræt.

I modsat fald kunne doping under streng lægekontrol altså bruges til at udligne nogle af de forskelligheder der er imellem udøvernes fysik, sådan at en mere retfærdig sport ville være tilfældet, bedøm selv.

Jeg har ikke kigget hele bloggen igennem - men synes virkelig den argumentation er ret søgt og den holder slet ikke.

Clean idræt er "lige" idræt, da ingen har brugt ulovlige medikamenter og blot kommer med deres "packed", altså deres produkt af gener, opvækst, træning osv.. Det er klart der er nogle der er genetisk bedre stillede en andre.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes også man skal passe på man ikke (bevidst eller ubevidst) tager den ene eller den anden side af sagen.. Der er vitterligt mange tilfælde som skal ses på med forskelligt syn.. fx er doping farligt - JA! er det meget farligt under kontrolleret brug og med kvalitet - Tvivlsomt.. Er der folk som er døde af doping - JA, masser også indenfor dem som har forsøgt at være påpasselige, men det helt klart dem som frygtløst har brugt der er flest af..

Altså det er lidt stift... Synes man skulle prøve at finde en gylden mellemvej i informationer omkring, og kun være så oprigtig man kan være (begrundet og gerne med noget Fakta bag)..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

beklager, men jeg synes også at det virker lidt banalt og uovervejet...

Jeg forstår din motivation, men det er en kompliceret diskussion og hvis man vil tage den, skal man gå dybere end du lægger op til, hvis det skal virke...
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Tilbage til Doping