Hvis problemet i sukker(rent kaloriemæssigt(dvs. her tænker jeg ikke på de andre usunde sider)) er at det bliver hurtigt optaget, og dermed kun giver kortvarig energi, og derfor kun hjælper kortvarigt med at få kroppen i kalorieoverskud, og dermed kan være en dårlig kalorie-form, hvis man vil f.eks. lean-bulke.
Kan problemet så ikke løses via at man indtager den fødevarer som indeholder sukker, over længere tid?
Personligt drikker jeg en del kakao når jeg er i skole, da det utroligt nok, er det sundeste alternativ i kantinen, til når jeg ikke har fået madpakke med hjemme fra.
Jeg gør ofte det, at jeg er omkring 2 timer om at drikke 1 kakao(dvs. en halv liter mathilde kakaomælk), da jeg har en teori om, at effekten af kulhydraterne, vil være lidt ligesom hvis jeg fik det fra rugbrød eller en anden kilde til kulhydrater hvor man er længere tid om at optage kalorierne.
Men kan jeg lige så godt bare drikke hele kakaoen på en gang, eller er det udmærket, at tage sig tid til at konsumere hurtigt optagelige kalorier?
Da jeg typisk drikker en liter kakao om dagen i skolen, ville det være rart at vide om det overhoved gør en forskel, hvilket tempo jeg indtager det i