Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1597
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1594

Følg bodybuilding.dk på

Hvad bør man drikke?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg skal igang med at kigge lidt på min kost, da jeg nu skal til at starte op på træningen efter 4-5 måneders - ufrivillig - pause fra den seriøse træning.

Jeg har styr på maden, men hvad med drikkelse?

Vand og mælk? men hvor meget af hver?

Vand skulle jo være rigtig godt, men nogen siger at for meget vand vil skyle vitaminer og andet ud af kroppen? Er dette sandt og hvor ligger grænsen?

Mælk? Skal man have den halve liter? Eller er det noget man fortæller børn? :lol:

Hvad med den slags juice der nok aldrig har set æbler eller appelsiner? Men blot er vand og smagsstoffer? Hvad er forskellen på om man drikker dette eller vand?

Burde man drikke et glas ordenligt juice dagligt for ekstra c-vitaminer?

Tak :-)

God jul lige om hjørnet!

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det afhænger jo lidt af hvad dine mål med træning. Jeg vil gerne have så mange kcal indenbords så jeg drikker ca. 1,5 L vand om dagen og resten af mit væskeindtag er så kcal rige drikke, som mælk (soja i mit tilfælde) og juice.
men det der kan ske ved indtagelse af for meget vand, sker kun hvis man drikker vand uden at supplere med bla. salt. Derved kan kan skylle saltet ud af kroppen, dette er kendt "miners disease". men der skal meget vand til.

Hvad med den slags juice der nok aldrig har set æbler eller appelsiner? Men blot er vand og smagsstoffer? Hvad er forskellen på om man drikker dette eller vand?

I den slags juice vil efter af sandsynlighd med en masse sukker, det er forskellen.

Burde man drikke et glas ordenligt juice dagligt for ekstra c-vitaminer?

- Det kan umuligt skade!
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

NaXaRaN skrev:Jeg skal igang med at kigge lidt på min kost, da jeg nu skal til at starte op på træningen efter 4-5 måneders - ufrivillig - pause fra den seriøse træning.

For det første, godt at hører at du kommer igang igen... Det er virkelig noget man savner under sine pauser...

NaXaRaN skrev:Vand skulle jo være rigtig godt, men nogen siger at for meget vand vil skyle vitaminer og andet ud af kroppen? Er dette sandt og hvor ligger grænsen?

Og det er da rigtig at nogen vitaminer er slemme til at blive skyllet ud af kroppen... Men det må du jo bare kompensere for...

NaXaRaN skrev:Mælk? Skal man have den halve liter? Eller er det noget man fortæller børn? :lol:

Og i mælk er der jo rimelig mange gram protein og kcal som er vigtige for at opbygge muskler... Ting som der ikke er i vand...
Men mængden er lidt smag og behag... Dog kan for meget mælk jo også være usundt...
Eller nogen af varianterne er hvert fald... Pga deres fedt indhold...

NaXaRaN skrev:Hvad med den slags juice der nok aldrig har set æbler eller appelsiner? Men blot er vand og smagsstoffer? Hvad er forskellen på om man drikker dette eller vand?

Meget hurtig sagt, så er der jo væsentlig flere kcal i juice frem for vand... Og det er nok heller ikke lige sundt, det der er i juicen.... Tilsætningsstoffer mm.

NaXaRaN skrev:Burde man drikke et glas ordenligt juice dagligt for ekstra c-vitaminer?

Og et go glas, friskpresset juice er aldrig at gå af vejen for.... Sundt opfriskende og alt det...

NaXaRaN skrev:God jul lige om hjørnet!

GOO jul til dig også da... :wink:
Bænkpres: 100kg - 5-4-2007
Squat: 120kg - 8-4-2007
Dødløft: 200kg - 11-4-2007
TOTAL: 420kg
Brugeravatar

Geografisk sted: Lånum, Jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00