Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Hippokrates skrev:For det første, hvad er dit ligevægtsindtag siden du indtager over 4500 kcal per dag?
Desuden synes jeg måske du kan finde noget mere spændende end måltid nummer to og tre, fordi at ris uden noget lyder kedeligt. Desuden helt - eller i hvert fald delvist - fjerne de 600 gram ris. Husk at ris selvfølgelig vejes FØR de koges!
Hvad består dit aftensmåltid af? Du skal huske grøntsager, gerne 300+ gram om dagen, hvis man vil følge rådet om 600 gram frugt og grønt per dag.
Sidst, men ikke mindst, så synes jeg du skal betragte proteinpulver som et kosttilskud, og ikke indtage 150 gram proteinpulver om dagen. Indtag det i forbindelse med træningen, men der er ingen grund til at indtage det på andre tidspunkter. I så fald bør det være kasein ved natmåltidet, men så ville jeg nu hellere foretrække mælk eller tun.

Hippokrates skrev:Jeg har selv før bulket med 4300+ kcal, og har aldrig indtaget mere end 80 gram proteinpulver, så man kan hvad man vil? Det er selvfølgelig dit valg, personligt ville jeg bare foretrække almindelige fødevarer.
Det forstår jeg ikke? Ris vil selvfølgelig have forskellig vægt alt afhængig af kogetiden, så jeg synes ikke man kan bruge vægten af kogte ris til noget. Det kan alt andet ikke give et godt resultat.
Hvad med rugbrød, groft brød, frugt og lignende? Jeg synes ikke du skal spise 600 gram kogt ris hver dag, for der er nærmest ikke andet end kulhydrater i - altså, vitaminer, antioxidanter og meget andet godt.

Pagels skrev:Hippokrates skrev:Jeg har selv før bulket med 4300+ kcal, og har aldrig indtaget mere end 80 gram proteinpulver, så man kan hvad man vil? Det er selvfølgelig dit valg, personligt ville jeg bare foretrække almindelige fødevarer.
Det forstår jeg ikke? Ris vil selvfølgelig have forskellig vægt alt afhængig af kogetiden, så jeg synes ikke man kan bruge vægten af kogte ris til noget. Det kan alt andet ikke give et godt resultat.
Hvad med rugbrød, groft brød, frugt og lignende? Jeg synes ikke du skal spise 600 gram kogt ris hver dag, for der er nærmest ikke andet end kulhydrater i - altså, vitaminer, antioxidanter og meget andet godt.
som du kan se står der 3 frugter på kostplanen, klemmer også 2 stk mere ind senere på dagen. rugbrød står der OGSÅ på kostplanendesuden tager jeg en multivitaminpille + 4-5 fiskeolie om dagen

Hippokrates skrev:Pagels skrev:Hippokrates skrev:Jeg har selv før bulket med 4300+ kcal, og har aldrig indtaget mere end 80 gram proteinpulver, så man kan hvad man vil? Det er selvfølgelig dit valg, personligt ville jeg bare foretrække almindelige fødevarer.
som du kan se står der 3 frugter på kostplanen, klemmer også 2 stk mere ind senere på dagen. rugbrød står der OGSÅ på kostplanendesuden tager jeg en multivitaminpille + 4-5 fiskeolie om dagen
Hvorfor står de så ikke på kostplanen? Det giver vel ikke mening at lave en kostplan, hvis du ikke har skrevet hele din kost ind? Men ja, du indtager frugt og behøver nødvendigvis ikke spise fem stykker frugt - omend det ikke skader - men husk også grøntsagerne. Grøntsagerne er mindst lige så vigtige som frugt, men da jeg ikke kender din aftensmad, så er det jo svært at kommentere. Så det vil jeg lade dig styre, blot nævne for dig![]()
Det jeg mente var egentlig ikke om der var rugbrød i kostplanen, men at du kunne indtage noget mere rugbrød med pålæg ovenpå i stedet for risene. Ris indeholder jo egentlig bare tomme kcal, så derfor har jeg set mig lidt sur på dem.![]()
Forresten, du kunne eventuelt finde på lidt andre fødevarekilder til fedt udover mandler

Pagels skrev:Hippokrates skrev:Jeg har selv før bulket med 4300+ kcal, og har aldrig indtaget mere end 80 gram proteinpulver, så man kan hvad man vil? Det er selvfølgelig dit valg, personligt ville jeg bare foretrække almindelige fødevarer.

Illisher skrev:Pagels skrev:Hippokrates skrev:Jeg har selv før bulket med 4300+ kcal, og har aldrig indtaget mere end 80 gram proteinpulver, så man kan hvad man vil? Det er selvfølgelig dit valg, personligt ville jeg bare foretrække almindelige fødevarer.
Frugt er LORT! Du skal ikke spise en masse frugt for at komme op på de 6 styks. (eller rettere 600gram som der anbefales dagligt) Det er 600gram frugt og GRØNT. Frugt er ingenting i forhold til grove grønsager..
så hvis du kun spiser det for at komme op og ramme de 600gram så nøjes med maks 2 styk, og grønt for resten...
(ahh så kom det lige ud :p)
Derudover så det ikke til at se hele din kostplan fordi du har har taget et screendump af halvdelen af arket![]()
Men det ser kedeligt og underligt ud synes jeg.
Har du ikke mulighed for at lave en madpakke som kun kan være bedre end alle de ris?
jeg bager selv nogle grovboller, og smider fyld i.
De samger rigtig godt, og alt efter mit arbejde laver jeg dem lidt større eller mindre så de passer til mit aktivitetsniveau.
De indenholder noget mere end en gang ris og mandler.
Hvor har du 4500Kcal fra? er det bare et skud i tågen? Er det fordi du altid har været tynd, og bare ikke KAN tage på, uanset hvad du spiser? ALLE kan tage på hvis bare de spiser nok.. og tror 4500kcal er mere end rigeligt.
har du prøvet at bruge nogle af de ligevægts indtag beregnere der findes rundt om på nettet?

og det samme er 4000Kcal
Men igen smag og behag.. gør det du føler 
Illisher skrev:Din forbrænding er ikke anderledes fra min, eller nogen af de andres. Vi er opbygget på samme måde. Har du før haft "svært" ved at tage på har du ganske simpelt ikke spist nok. Længere er den bare ikke.
dvs 4500Kcal var bare grebet ud af den blå luftog det samme er 4000Kcal
![]()
Brug nu en af de mange ligevægts indtags beregnere til at sjusse dig frem.. med mindre du er rigtig meget aktiv gennem dagen er 4000Kcal ret meget.. Men det lidt bedre![]()
smag og behag selvfølgelig. Hvis du synes det fint og nemt at gå til så er det jo bedre end en plan du ikke bryder dig om også du ikke får fulgt ordenligt![]()
Men du kan jo også bare give dig i kast med det, også justere på planen løbende hvis du opdager du tager for meget på for hurtigt.. jeg ville dog hellere starte ud med 3000-3500 også justere op hvis det viste sig ikke at være nok.
Og husk nu at hvis du bulker med for stort overskud så vil du bare gaine en masse unødig fedt hvilket bare vil være træls når du skal til at cutteMen igen smag og behag.. gør det du føler

Pagels skrev:http://img710.imageshack.us/img710/8822/85511373.png
bulk of course

NicolaiJ skrev:Pagels skrev:http://img710.imageshack.us/img710/8822/85511373.png
bulk of course
Syntes generelt din kostplan ser fin ud, har bare forslag som du kan tage med![]()
Sund fedt i stedet for mandler, bland rundt med andre nødder, val-hassel-cashew nødder, etc.
evt noget avocado.
Alternativ til frugt, er bla. ananas og grape, nogle med et højt indhold af c-vitaminer og et moderat kulhydrat indhold.
Er desuden enig med de andre om at protein pulver, bør bruges som kost tilskud, og ikke som kost.
Men op til dig, syntes du skal lege lidt mere med valg af madvarer, en vigtig regel er også at spise varieret bulk eller ej ;)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster