Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1577
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1574

Følg bodybuilding.dk på

Hvilke split hvornår på dagen?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har nu fået sammensat en privat kostplan, meget inspireret af jeres online tool her på sitet og synes jeg har fået styr på splits af prot/kul/fedt over en hel uge og endda på nogle dage i min 14 dags repeterende plan.

Men,
- Hvordan er det nu man skal splitte sine % på en dag hen over dagen?
-- Har hørt nogen sige meget kul om morgenen og så trap det ned i løbet af dagen og intet efter 20.
-- Har hørt andre sige alt kul pre training og intet efter.
-- Har hørt helt andre sige kul kun lidt 2-3t pre training og en del lige efter træning
-- Entirely andre siger et måltid med kul før natten, af restitutionsgrunde

Så nu vil jeg gerne have et svar fra de meget erfarne herrer herinde.

Jeg træner pt 10 timer fordelt på 6 gange om ugen, og træner mest for at cutte ned til udholdenhedsidræt(altså lange seje muskler og lav fedt% og meget lidt masse) udenfor i moder natur i sommerhalvåret. Planen er så gradvist at øge træningsmængden til 20-25 timer om ugen i Juni-Juli gennem foråret.

Som input ligger mine træninger på lidt skæve tidspunkter:
Man+Fre 6-7(1t aktiv ca.)
Tir+Tor 16-19(m.transport+pauser 2t aktiv), Lør samme men 11-14 normalt, pga lukketider.
Ons 17-19(2t ca.)
Søn fri (forbandede lukketider!)

..så det er lidt svært at ligge en generelt dagspraksis over hvilke splits jeg skal spise hvornår, og derfor mit efterspurgte fokus på generelle råd herom.

- Altså i en plan, der pt kører Prot/Kul/Fedt % efter 35/40/25 og justeres langsomt til 40/45/15 frem mod formtop til sommer, hvor på dagen skal jeg ligge de tunge kulhydrat indtag?

pft.

PS: Har vidst kun 1 eller 2 posts, men har læst BB.dk i måneder for info og har ret godt styr på mine programmer og nutrition ellers. Tak til specielt Bay for suveræn info på flere ting. Inspirerende, dude!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du goer det mere kompliceret end det behoever at vaere!
Skab et kalorieunderskud og du vil tabe fedt. Der er ingen magiske makro nutrient fordelinger eller lignende. God fornoejelse.
Brugeravatar

Geografisk sted: Chiang Mai, Thailand

Kostplan: Ingen kostplan

Tak for svaret, men fik noget lidt andet af vide af en svømmetræner med noget ernæringsbaggrund jeg rendte ind i. Det viste sig iflg ham, der var drastisk forskel på alm SL/BB og det jeg ledte efter i total splits, men generelt havde han:

- Kulh kun før og lige efter træning, altså ikke efter 2t efter træning, altså ligesom v.SL/BB
- Kulh før træning, jo grovere og mere fiberholdige de var, jo mere før træning(er) skulle jeg ligge dem. Lyder sgu egentligt rimeligt.
- Sidste pointe var det med at undgå kulh lang tid før træning kun var ved hårde cutting perioder og ikke var relevant i mit mål.

.... kcal underskud og du taber fedt kan være fedt og muskler
.... overskud og du tager på kan være fedt og muskler
.... Spis gerne et solidt måltid et stykke tid før træning. Dumt a ttræne på tom mave
.... kulhydrater og protein umiddelbart efter træning

Not that hard :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Mange argumenterer for, at carbs er bedst om morgenen samt i peri-WO (før, under og efter træning), hvis man gerne vil holde minimere det fedt man tager på under et bulk, eller maksimere fedt man smider under cut.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster