Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 942
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 940

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken vej skal man vælge

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Godaften alle,

Jeg går for tiden og overvejer en fremtidig beskæftigelse som kostvejleder eller personlig træner - muligvis en kombination. Jeg er dog i tvivl om, hvilken vej jeg skal vælge.

Jeg ved, der sidder rigtig mange kloge hoveder herinde, og jeg håber derfor, der er nogle, der kan hjælpe mig. Jeg har set på ug.dk, at man kan læse Ernæring og sundhed som en professionsbacheloruddannelse. Det kræver dog kemi c som adgangskrav, hvilket jeg ikke har. Det kan selvfølgelig læses op, men jeg er også faldet over en anden mulighed.

Jeg har set, at man kan læse kurser til de forskellige ting. F.eks. tilbyder atwork.dk denne mulighed. Jeg er dog i tvivl, om forskellen på de to muligheder.

Hvad ville I gøre - eller hvad har I gjort? Hvad kan anbefales, og hvad kan ikke? Det er primært noget omkring kost, der interesserer mig.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis det var mig ville jeg undersøge jobmulighederne, hvor mange søger ind på disse uddannelser og hvor mange er der behov for?
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog

Har du kigget på http://studier.ku.dk/bachelor/foedevarer-og-ernaering/ ?
Hvis din primære interesse ligger i kosten, så kunne det vel være en mulighed. Forudsat, selvfølgelig, at du ikke har noget imod at læse supplerende fag før du søger ind
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Hej begge,

Jeg har ikke undersøgt jobmuligheder eller antallet af folk, der søger ind. Jeg har dog været meget i tvivl om, hvad jeg skulle læse videre, og derfor er jeg blot ved at undersøge mulighederne nu.

At jeg interesserer mig mest for kosten, er endelig fordi, jeg godt kunne tænke mig at have styr på det, inden man kunne kigge på at uddanne sig til personlig træner. Jeg ved ikke, hvor klogt det er. Det er bare på den måde, jeg synes, det giver mest mening.

Men ja, det kræver nok at jeg får læst op på kemi.

Andre der kan bidrage med noget :-)

Hvis du vil være personlig træner, så skal du være klar over at meget af din success stor og falder på din evner til at promovere dig selv, og ikke hvilken uddannelse du har. Folk er reelt set ligeglad med om du har en batchelor i ernæring eller ej.

Derudover skal du også overveje hvad du vil som personlig træner,, eller sagt på en anden måde: Hvilke type klienter vil du arbejde med?
Det er vitterligt et fåtal som kommer til at arbejde med atleter o.lign. Langt de fleste vil skulle arbejde med Tina og Torben, som i flere år har prøvet på og tabe sig uden held. Der er dog ingen af dem, som rigtig gider gøre noget for det.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Vis kostplan

Pind skrev:Hvis du vil være personlig træner, så skal du være klar over at meget af din success stor og falder på din evner til at promovere dig selv, og ikke hvilken uddannelse du har. Folk er reelt set ligeglad med om du har en batchelor i ernæring eller ej.

Derudover skal du også overveje hvad du vil som personlig træner,, eller sagt på en anden måde: Hvilke type klienter vil du arbejde med?
Det er vitterligt et fåtal som kommer til at arbejde med atleter o.lign. Langt de fleste vil skulle arbejde med Tina og Torben, som i flere år har prøvet på og tabe sig uden held. Der er dog ingen af dem, som rigtig gider gøre noget for det.

Uendeligt enig. Det mest aktuelle eksempel herpå må være Anne Bech, der trods åbenlys inkompetence bliver ved med at få omtale og mediedækning.

Kommersiel success er i dagens Danmark i høj grad linket til evnen til at manøvrere på den sociale arena, og anvende de medier og værktøjer der er tilgængelige, korrekt.

Om hvorvidt illusionen om kompetence kan opretholdes, og i hvor lang tid tør jeg ikke svare på.

Uanset hvad, er uddannelse sjældent spildt. Er man samtidig god til at promovere sig, har man opskriften på success.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Pind skrev:Hvis du vil være personlig træner, så skal du være klar over at meget af din success stor og falder på din evner til at promovere dig selv, og ikke hvilken uddannelse du har. Folk er reelt set ligeglad med om du har en batchelor i ernæring eller ej.

Tak for svar, Pind.

Jeg havde egentlig ikke gjort mig nogle tanker omkring træning af atleter. Det var faktisk mere den generelle befolkning og derfor med et fokus på vægttab, jeg havde tænkt på i første omgang. Derfor vil en personlig træner måske komme til at stå lidt i skyggen af en kostvejleder på dette punkt - kunne jeg forestille mig. Hvad ville forskellen på uddannelsen være til træning af atleter og den generelle befolkning? Man starter vel det samme sted.

Og du har selvfølgelig helt ret med selvpromovering, men så langt er jeg ikke kommet i overvejelserne endnu.

Der er stor forskel på træning af atleter og så den generelle befolkning. Hos den ene part er motivationen til at arbejde for en forbedring ofte til stede, hvor ved en anden part ofte er det direkte modsatte. Derfor, hvis man skal arbejde med den sidste type ( den generelle befolkning) vil det være klogt at kunne coache dem. Det vil faktisk være primær opgaven i langt de fleste tilfælde. Specielt når vi taler vættabsklienter.

Hvis jeg var dig, så ville jeg kigge på en ordentlig træner uddannelse. F.eks. den de tilbyder på Trænerakademiet ved Ålborg Sportshøjskole. Når det så er sagt, så synes jeg du skal overveje om det her er det værd. Det er en super usikker levevej, som kan være svær at starte op, og der er slet ingen garanti for beskæftigelse. Specielt når du intet har at vise samt står uden et sted at udøve din personlige træning. Det er de færreste centre som tillader en random freelance træner bare at komme ind.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00