Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 926
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 924

Følg bodybuilding.dk på

hvor lang kan jeg komme med simpel oldshcool trænning?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Heysa er ny her på siden..

Jeg har dyrket meget styrketrænning/bodybuilding før i tiden, men lagde det lidt på hylden pga. tidsmangel/ dalende lyst og den evige trang til at bruge fritiden på at jagte damer som vi mænd åbenbart aldrig vokser fra(gudskelov hehe)

Når men jeg blev så ramt af finas krisen og besluttede derfor at finde mit trænningsudstyr frem igen og bruge tiden på lidt fornuftig..
Nu har jeg så trænet 6 dage om ugen de sidste 3 måneder med stor fremgang:-)

Nu skal jeg så igang med at arbejde igen og ved at min lyst og tid så vil dale og jeg får svært ved at trække mig igennnem et langt og krævende program som tager alle dage i ugen..

Vil så høre jer kloge folk herinde:-) om man kan skrotte det program jeg har nu, som er lavet til en med ingen job og alt for meget tid hehe :-) til et helt simpelt program og så stadig lave en rimlig fremgang og holde en god fysik .. det nye program skulle hedde..
trænning mandag onsdag og fredag
spuat
dødløft
bænkpres
militæri pres
og så vil jeg køre 6x8 i alle øvelserne..

Mit nuværende program ser sådan ud
mandag og torsdag
dødløft 6x8
bb rows 6x8
chinups 6x8
shrugs 6x8
hanging leg raises 6x8
hammer curls 6x8

tirsdag og fredag
bænkpres 6x8
skrå bænkpres 6x8
smalt bænkpres 6x8
militæry pres 6x8
bb rear delt rows 6x8
bb front raises 6x8
lateral raises 6x8

onsdag og lørdag
squat 6x8
reverse curls 6x8
stående triceps ekstension 6x8
leg raises 6x8

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du er inde på det rigtige mht at 3 x fullbody ugentligt er at foretrække, når man ikke har så meget tid. Endvidere er det også rigtigt at du skal have høj volumen i de tre store øvelser, om det skal være 6x8 ved jeg dog ikke. Hvis du har kørt netop denne reprange kunne det være en idé at skifte for variation.
Det vigtige er dog også hvordan du træner. Du skal helst have en form for progression. Desuden kan alle dine tre træningspas ikke være tunge træninger, det holder kroppen simpelthen ikke til i længden.

Military træner hovedsageligt deltoid anterior, hvilket du også rammer i alm bænkpres, så jeg ville nok foretrække noget workout til den øvre del af ryggen, hvis det var mig (og hvis der skulle vælges enten det ene eller det andet). Men hvis du gerne vil have military med, kan du jo evt køre 3 sæt mili (istedet for de 6 som du foreslår), og så 3 sæt pullups/BOR/andetgodt :).

Edit: Du kan sagtens have fremgang med 3 ugentlige fullbody træningspas. Du kan evt også prøve at søge på Bill Starr, for at se hans måde at komme omkring de tre store i 3 ugentlige FB pas :wink:
Jeg' lissom bowling, du ved at jeg ta'r kegler
Jeg' den sorte passager, gi'r dig bølgegang, når du sejler!
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

det nemlig det:-) har aldrig kørt med 3 dages trænningsuge før, så nu skal det prøves..

Jeg har de sidste 3 måneder kørt 6x8 så du har nok ret i at måske jeg skulle prøve et skift.
men jeg har før kørt 5x5 og det synes jeg ik virker for mig, så spøgsmålet er lidt hvad jeg skal prøve at kører så??

Det med de tunge trænningspas..
Der tænkte jeg lidt om man måske ik kunne køre med fukd styrke på alle dage og så feks hold en uges pause engang hver 6-8 uge eller sådan eller er det helt fra den at tænke sådan?? For synes ik det skal gøres mere inviklet du ved, keep it simpel..

Med hensyn til militæry..
fordi jeg har den med, er ment som en skulder øvelse som også sætter fokus på mit ovre bryst og triceps da jeg ik er rigtig tilfreds med deres udvikling indtil videre...

Og så var min plan endelig at altid have de 3 store basic øvelser og så skift den 4 øvelse som altså er militæry lige pt til en øvelse som specielt lige rammer det jeg er utilfreds med som det hele skrider frem..

og til sidst, er dødløft og squat ikke nok til at holde sig en rimlig vom med nogle gode muskler i:-)

nu har jeg sat og læst lidt om ham der bill star og fundet lidt frem til noget som jeg vil prøve..

mandag:
dødløft 6x8
bænkpres 6x8
squat 6x8

onsdag:
militæry press 6x8
bent over rows 6x8
chinups med vægt 6x8
shrugs 6x8

fredag:
dødløft 6x8
bænkpres 6x8
squat 6x8

tror jeg vil forsøge mig lidt med det og se om det virker for mig:-)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster