lidt facts:
16 år
177 cm
63 kg
ligevægtsindtag: 2950 kcal ca.
hvor mange gram protein, fedt, og kulhydrater vil i råde mig til at have?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

scorekarl skrev:Ja som overskriften siger så har jeg lidt svært ved at forstå hvor meget af de forskellige ting jeg skal have. fx stor der nogen steder at man skal have 2g protein per kg kropsvægt, og en anden sted står der noget andet.
lidt facts:
16 år
177 cm
63 kg
ligevægtsindtag: 2950 kcal ca.
hvor mange gram protein, fedt, og kulhydrater vil i råde mig til at have?

scorekarl skrev:når ja haha pinligt - mine mål er at tage på - altså være i kcal overskud, så når mit energiforbrug er på ca. 2950 kcal - så skal jeg vel indtage omkrig 3400 kcal om dagen

scorekarl skrev:grunden til at jeg betvivler det du siger er fordi jeg lige har læst en apropos her fra siden hvor han skriver:
En 23-årig mand på 78 kg som sover 8 timer i døgnet, arbejder let i 7 timer, styrketræner 1 time, og dyrker 20 min HIIT træning skal indtage ca. 3800 kcal i løbet af en dag, for at holde sin vægt stabil. 15% af disse kalorier (570 kcal) skal altså komme fra protein, hvilket svarer til ca. 140 g protein, eller ca. 1,8 g protein/kg kropsvægt.
apropos.php?page=27
Personen her vejer mere end mig - og tager kun 140 g protein om dagen. - og han skal have 3800 kcal. 400 mere end mig

scorekarl skrev:200 gram protein er det ikke lige i overkanten?

Sakin skrev:scorekarl skrev:grunden til at jeg betvivler det du siger er fordi jeg lige har læst en apropos her fra siden hvor han skriver:
En 23-årig mand på 78 kg som sover 8 timer i døgnet, arbejder let i 7 timer, styrketræner 1 time, og dyrker 20 min HIIT træning skal indtage ca. 3800 kcal i løbet af en dag, for at holde sin vægt stabil. 15% af disse kalorier (570 kcal) skal altså komme fra protein, hvilket svarer til ca. 140 g protein, eller ca. 1,8 g protein/kg kropsvægt.
apropos.php?page=27
Personen her vejer mere end mig - og tager kun 140 g protein om dagen. - og han skal have 3800 kcal. 400 mere end mig
Kan fortælle dig at det er de færreste folk der træner bare lidt seriøst, som har en kost hvor protein kun fylder 15%, jeg er i gang med cut og 40% af består af protein, under bulk var den omkring 30%

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster