Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1433
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1430

Følg bodybuilding.dk på

Hvordan fungerer det med VAT

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej BB'er

Jeg står og vil købe en nye Macbook Air, og så vil jeg købe den igennem deres business side inde på apple.com, i det min far er selvstændig, og jeg ved at købe den igennem ham kan sparer momsen. Den sidste boks inden man skal indtaste sine kreditoplysninger, hedder VAT (som jeg har læst mig frem til er virksomhedens CPR nr.) Det vil sige jeg skal skrive min fars firmas cpr nr. og bliver momsen så bare fratrukket beløbet eller hvordan foregår det? Er der nogle der ved det, eller selv har købt på apples side, som har benyttet sig af et VAT nr?

Mvh. Patrick
Go for it

Reputation point: 0

Geografisk sted: Danmark, Holstebro

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Virksomhedens CVR-nummer. Men nej VAT står for value added taxes, og betyder moms
Der var engang en mand der havde 2 sønner. Den ene var stor som en bjørn, og den anden var hurtig som et tog
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Herning

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Ja, men hvis jeg skriver virksomhedens cvr nr i VAT, så er det vel korrekt?
Go for it

PatrickPumper skrev:Ja, men hvis jeg skriver virksomhedens cpr nr i VAT, så er det vel korrekt?

Nej.

VAT er det samme som MOMS.

Apple.com er amerikansk og momsen er baseret på Californiens moms, dvs. du kan angive en anden moms sats, hvis du ikke bor i anden stat end Californien. Hvis du bestiller igennem Apple.com bliver den stoppet i tolden også skal du betale afgiften (som gør at købet typisk bliver dyrere end den danske udgave af hjemmesiden). Køb derfor på en dansk hjemmeside (eller EU), og husk at hvis du køber den igennem dit fars firmakonto skal du retfærdiggøre at den er til virksomhedsbrug og ikke personlig brug, ellers kan du blive sigtet for skatteunddragelse.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Logbog: Vis logbog

Ja okay tak for info.

Men stadig, hvad skal jeg skrive i VAT? Inde på andre sider skriver de at det er DKXXXXXXXX (virksomhedens cvr nr)
Go for it

Overvejet at lade din far ordnet det for dig, når nu du ikke lader til at ane hvordan man gør? Alternativt i samråd med hans revisor, hvis han heller ikke er klar over det. Du kan hurtigt, som Yilar er inde på, brænde nallerne da det du har gang i ikke just er lovligt.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Overvejet at lade din far ordnet det for dig, når nu du ikke lader til at ane hvordan man gør? Alternativt i samråd med hans revisor, hvis han heller ikke er klar over det. Du kan hurtigt, som Yilar er inde på, brænde nallerne da det du har gang i ikke just er lovligt.

+1, det lyder ikke helt lovligt det du har gang i
Der var engang en mand der havde 2 sønner. Den ene var stor som en bjørn, og den anden var hurtig som et tog
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Herning

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

PatrickPumper skrev:Ja okay tak for info.

Men stadig, hvad skal jeg skrive i VAT? Inde på andre sider skriver de at det er DKXXXXXXXX (virksomhedens cvr nr)

Where do I enter my VAT registration number?

If you are buying for a business and have a registered account on the Apple Store for Business, you may enter your VAT registration number when you choose your payment method and when you verify your order during the check-out process. The VAT registration number will be printed on your invoice. If you do not have an account, click here to register or call 8060 1043.
What VAT rate will I be charged?

Your Apple Store purchases will be taxed using the applicable VAT tax rate for your country. No intra-community purchases can be made on the Apple Store.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster