Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1671
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1668

Følg bodybuilding.dk på

Hvormeget Maltrodexin / Dextrose? (Post Workout)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej derude.

Jeg har 2 spørgsmål, som jeg har gået og tænkt på. Håber at kunne få belyst emnerne.

1. Carbs i post workout:

Normalt siges der at der skal double op af carbs i forhold til det mængde protein man indtager efter træning. (post workout shake).
Efter træning indtager jeg 35 gr. protz og dermed 70 gr. maltrodextrin fra bodylab. Men jeg synes bare at det er alt formeget carbs. Specielt under cut, hvor man prøver at spare på carbs generelt. Kan mindre ikke gør det? Hvis det kan, vil det have samme effekt? booster mindre carbs i shaken insulin niveauet ligeså meget som de 70 gr. jeg indtager i dag? Vil man kunne fylde muskelglokogen depoterne i samme omfang, hvis man indtager mindre carbs i eftertrænings shaken? Eller skal man holde sig til de x2 i carbs for at være på den sikre side?
Ps. nu eftersøger jeg ikke svar som, at man bare kan spise mad. Nej jeg ønsker at holde mig til hurtig virkende carbs.

2. Dette spørgsmål vedrøre opbygning af træningsplan

Jeg læser at nogle af de kloge hoveder anbefaler at man både kører horisontale og vertikale øvelser for hver muskelgruppe.
Er det virkelig noget som er nødvendigt, når man sammensætter et træningsplan, eller er det broscience?
I så fald, vil I mene at 2-3 horisontale øvelser og 2-3 vertikale øvelser for de store muskelgrupper og 1-2 horisontale og 1-2 vertikale øvelser for mindre muskelgrupper er nok? (Her er der tale om 3 splits plan med forholdsvis høj volume 4 sets af 10-12 reps.)

Ser frem til at høre fra jer.

Reputation point: 50

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ingen grund til carbs. Whey alene er i stand til at give dig din ønskede 'insulin spike'

Reputation point: 140

Kostplan: Ingen kostplan

1. Medmindre du er professionel inden for bodybuilding området, og er tæt på den maksimale muskelmasse en neutral kan få.. Så lad være at bekymre dig om så små detaljer..

2. Hold dig til et allerede lavet program.
Eller læs ordentlig op på det...
Det er meget individuelt.. Alt efter om du har fokus på større bryst, eller større ryg (i tilfælde af den ene eller anden muskelgruppe er mindre end den anden).
Lad os sige du har hel fin balance eller er ny.. Så er det en god ide, at holde en god balance mellem træk/Press, horisontal og vertikal..
Antal af hver kommer an på dit split, 2,3,4,5 split eller Fullbody.

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog

VFPN tak for input. Har fået svar på det med carbs delen.

Mikael tak for input.
Jeg er veltrænet (med al ydmyghed).
Jeg har trænet i snart 11 år og er fast på 10-11% fedt off season. Som jeg skrev i starten så handler det om en 3 split program. Det er her jeg ville vide om det nævnte horisintal og vertical "teknik" er noget jeg skal have i baghovedet, når jeg laver et program næste gang? Og er de nævnte antal reps for store og små muskel grupper nok og nødvendigt?
Det er som sagt noget jeg har stødt på meget fortiden på diverse foraer omkring træning og øvelsesvejledning. Specielt på udenlandske boards. Jeg har indtil i dag sørget for forskellige øvelser (både smalt og bredt greb mm. ) men jeg har aldrig tænkt på om de er horisontale eller vertikale øvelser. Måske er det nødvendigt?

Okay super :-)

Her er en meget okay guide:

http://www.aworkoutroutine.com

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog

VFPN mange tak for linket. :)