Jeg har indtil videre kørt både 2- og 3-split, og overvejer nu næste skridt. Jeg fortsætter pt nu på mit 3-split, men da jeg ville til at bulke, og især føler at mine ben og arme halter, så faldt jeg over Thomas Jagd's program, "Større ben på 12-uger" (http://news.bodylab.dk/artikler/14534-s ... pa-12-uger), og synes det lyder ret så interessant, omend dette desværre accepterer stilstand i samtlige andre muskelgrupper.
Mit spørgsmål er så: Ville det være mest fordelagtigt at fortsætte 3-splittet på mit bulk, og hvordan ville i så gribe fokusområder som ben og arme an?
Mht. kosten: Jeg er ca. 192 høj, og vejer 89 kg, og har derfor sat mit bulk til ca 3150 kcal - lyder det fornuftigt? Det skal være et clean bulk, eftersom jeg ikke kan overskue, at tage alt for meget på, og heller ikke kan se fordelene ved det.
Sidst men ikke mindst: Ville det give mening at fortsætte med et ugentligt HIIT pas, for at forsøge at holde fedtet nede i bulk perioden, samtidig med at holde konditionen lidt på niveau? (Kom gerne med andre tips og tricks!)
Mit 3-split:
- Dag 1: Bryst/Skulder
DB BP/DB incline BP (ligesom Yates row/pulldowns)
DB incline BP/DB BP (som ovenstående)
DB flyes
Chin ups
DB shoulder press
Dips
Lateral raise
Rear lateral raise
Dag 2: Ben + mave
Squat/Front squat (skifter mellem dem)
Dødløft
Leg press/leg extensions
Leg curls
Calf raise
Cable crunches
Eventuelt noget til obliques
Dag 3: Ryg/Arme
Bent-over-Barbell row/pulldowns (skifter mellem at starte med den ene øvelse)
Pulldowns/Bent-over-Barbell row (som ovenstående)
T-Bar row
DB chest supported rows
French press/Skull crusher
Preacher curls/hammer curls