Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1281
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1278

Følg bodybuilding.dk på

I tvivl om hvilke kosttilskud jeg skal tage?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BBere.
Jeg går og er i tvivl om, hvilke vitaminer osv jeg skal tage hver dag, for at holde min krop i perfekt balance.

Jeg har spist Omnimin, skal jeg fortsætte med det?

Jeg kan sige, at jeg ryger til daglig hver dag, og spiser så sundt som jeg tillader det. Men jeg løber ofte tør for energi sidst på eftermiddagen, og det irritere mig lidt.

Jeg har læst at rygning svækker produktionen af c vitaminer i kroppen og de er ret vigtige for opbygning af muskler, så jeg tænkte på om det var vigtigt for mig, at få ekstra af dem?

Til sidst vil jeg lige høre om aminosyrer, er det nødvendigt for mig at tænke på kosttilskud for dette?

Mange tak, Mathias.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er vigtigt at huske, at det hedder et kosttilskud. Dvs. det er kun nødvendigt, hvis du ikke får det givne element fra en anden kilde.

Mht. vitaminer og mineraler, så er det ofte en fin idé at supplere med eksempelvis en Omnimin. Et yderligere tilskud af c-vitamin er næppe nødvendigt, hvis du spiser sundt og varieret.

Mht. aminosyre/proteintilskud, så er det også kun nødvendigt, hvis du ikke får nok protein gennem din daglige kost. Det kan dog være en let og god (høj kvalitet) kilde til protein - eksempelvis efter træning.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Umildbart lyder det til du ikke får nok mad, især når du siger du bliver svækket energi mæssigt hen på eftermiddagen! Så må du spise noget mere, prøv at læs nogle af vores udmærket artikler, under artikler oppe i den sorte bjælke.

Du kan sagtens blive stor selvom du ryger, dog er det ikke skide sundt, og vil da råde dig til at holde op, især hvis vi ser på det sundhedsmæssige syn!

Du kan sagtens indtage c vitamin også, men syntes du skal kigge på noget fiske olie, eller plante olie. De indeholder nemlig alle de gode fedtsyrer nemlig omega 3-6-9 og det er meget vigtigt for kroppen at få. Søg evt. på google!

http://www.bodyman.dk sælger dem.

Aminosyrer er bare spaltet valle, så indtager du allerede nu protein pulver i form af valle så er der ingen grund til at indtage amino, det bliver optaget lidt hurtigere, men hvad skulle det hjælpe hvis resten af kosten ikke er i tip top?

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Du kan sagtens indtage c vitamin også, men syntes du skal kigge på noget fiske olie, eller plante olie. De indeholder nemlig alle de gode fedtsyrer nemlig omega 3-6-9 og det er meget vigtigt for kroppen at få. Søg evt. på google!

Omega-9 er ikke essentielt.

Hvis du spiser en omnimin hver dag får du 100 % dækket dit behov for vitaminer og mineraler.

Jeg ser absolut ingen grund til at supplere med yderligere C-vitamin. Spis derimod masser af farverige frugter og grønsager. Desuden er kartofler en god kilde til C-vitamin.
Rigtige fødevarer er ofte en kilde til bioaktive stoffer, som kan være sundhedsfremmende, hvilket altså er en god grund til at prioritere rigtig mad højest.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Kostplan: Vis kostplan

Mange tak for de fine og konstruktive svar, meget brugbare!

Som i skriver, tror jeg faktisk heller ikke selv jeg får mad nok henover dagen, for jeg får ofte energi igen efter aftensmaden, så der er grunden.

Mht. aminosyrer og proteiner, så tager jeg ingen former for tilskud i den afdeling, kun kreatin, som jeg dog ikke har taget i en måned nu.

Så jeg tænker at købe aminosyrepiller, lige til at spise en efter træning hver gang? Efter hvad jeg har læst nu, skulle de være rigtig gode at få umiddelbart efter træning?

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog

Mathiaska skrev:Så jeg tænker at købe aminosyrepiller, lige til at spise en efter træning hver gang? Efter hvad jeg har læst nu, skulle de være rigtig gode at få umiddelbart efter træning?

Det er de også, problemet er bare at en ikke er nok, ved ikke hvor mange gram en pille indeholder, men det skulle ikke undre mig hvis man skulle spise 15-20 stk. for at få de 30g protein en målseske indeholder! Så jeg vil helt klart holde mig til protein pulver hvis jeg var dig, meget mere økonomisk.

JensL skrev:

Omega-9 er ikke essentielt.

Hvis du spiser en omnimin hver dag får du 100 % dækket dit behov for vitaminer og mineraler.

Jeg ser absolut ingen grund til at supplere med yderligere C-vitamin. Spis derimod masser af farverige frugter og grønsager. Desuden er kartofler en god kilde til C-vitamin.
Rigtige fødevarer er ofte en kilde til bioaktive stoffer, som kan være sundhedsfremmende, hvilket altså er en god grund til at prioritere rigtig mad højest.

Okay. Nu er jeg ikke helt inde i det, men det var bare hvad jeg huskede.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00