Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1549
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1546

Følg bodybuilding.dk på

Idé til mellemmåltid

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej.

Jeg står i den uheldige situation at jeg er begyndt at tabe mig. Er heldigvis klar over at jeg spiser for lidt, og søger derfor lidt hjælp til nogle gode råd.

Min kost er ikke så nem at måle på da middagsmaden er i kantinen på arbejdet, og aftensmaden bliver serveret derhjemme.
Til morgenmad indtager jeg dog en wheyshake med en dl havregryn.

Mellem middag og aften bliver jeg sulten, og jeg har derfor overvejet at begynde at tilberede en mellemmåltid derhjemme som jeg så kan spise. På den måde får jeg lidt flere kcal ind.

Mit spørgsmål er så, hvad i syntes er nogle gode idéer til mellemmåltider

EDIT: Indtager også en shake tir, tor og lør efter træning dog med en banan istedet for havregryn

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis det er noget som skal gå hurtigt, så rugbrødsmadder med makrel, mager ost, torskerogn, mager ost + hamburgerryg, peanutbutter.

Eller evt. en håndfuld nødder med lidt rosin og et STORT glas mælk.

Hvis du gerne vil vokse, så synes jeg imo at din morgenmad er for lille - 1 dl havregryn ~ 45 g? :?
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Kostplan: Vis kostplan

Malke skrev:Hvis det er noget som skal gå hurtigt, så rugbrødsmadder med makrel, mager ost, torskerogn, mager ost + hamburgerryg, peanutbutter.

Eller evt. en håndfuld nødder med lidt rosin og et STORT glas mælk.

Hvis du gerne vil vokse, så synes jeg imo at din morgenmad er for lille - 1 dl havregryn ~ 45 g? :?

Tror jeg målte det til ca 35g.

Problemet med morgenmaden er, at jeg som regel ikke har appetit til en "normal" morgenmad. Havregryn, cornflakes osv. glider ikke så nemt ned.

Jeg havde en periode hvor jeg lavede 2 spejlæg om morgenen og spise en skive rugbrød til. Det tog længere tid om morgenen, men det gjorde jeg kunne spise noget.

Ville en rugbrødsmad eller to(evt. med spejlæg eller noget kødpålæg) om morgenen være en god idé?
Gætter på det er flere kcal?

Du kan evt smide noget peanutbutter i din shake om morgenen? Det er en nem måde at få lidt ekstra kcal på, uden at det fylder alverden :)

Med hensyn til eftermiddagsmad. Så kog en portion pasta/ris og bland det op med tun og evt nogle grøntsager eller pesto/olie. Hurtigt, nemt og godt.
Go the extra mile. It's never crowded.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 187.00

Th0mas skrev:Du kan evt smide noget peanutbutter i din shake om morgenen? Det er en nem måde at få lidt ekstra kcal på, uden at det fylder alverden :)

Med hensyn til eftermiddagsmad. Så kog en portion pasta/ris og bland det op med tun og evt nogle grøntsager eller pesto/olie. Hurtigt, nemt og godt.

Tak for forslaget. Det lyder som en god idé at have i en bøtte som "mellemmad" :)

Tror jeg vil prøve med nogle flere havregryn i morgen

Jeg er selv langsom til at spise min havregrød om morgenen - en portion af 60 g havregryn. Jeg er igang med at cutte.

Under bulk har jeg haft succes med at køre noget yoghurt med havregryn -det glider nemmere ned, og jeg kunne få mere havregryn ned på kortere tid :wink: win/win! :hihi:

Jeg er af den overbevisning at kroppen ikke har brug for fedt i ens morgenmåltid, da det nedsætter optagelsestiden og kroppen netop har brug for at få fyldt noget energi på efter 7-9 timers søvn :wink:
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster