Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1691
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1690

Følg bodybuilding.dk på

Indtagelse af kreatin + drue sukker

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har for nyligt anskaffet noget kreatin, og har læst at for at få mest ud af det som muligt, skal man have en 'loading fase' som varer 1 uge hvor man tager ca. 20g om dagen, hvorefter man kører 4-6g per dag.
Sammen med kreatinen som jeg købte var der også noget druesukker med, og på siden jeg købte det fra står der at jeg bør indtage 3x så meget druesukker som kreatin.
Betyder det så at jeg skal tage 60g druesukker om dagen i 'loading fasen'?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Man behøver ikke indtage druesukker eller andre kulhydrater sammen med kreatinen, omend det vist skulle øge optagelsen marginalt. I stedet for at supplere med druesukker, så indtag dit kreatin sammen med et måltid indeholdende kulhydrat. Loadingfasen kan du derfor opdele i flere portioner, eksempelvis fire, som kan indtages til morgen-, middag- og aftensmad, foruden efter træning sammen med din post-workout shake.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Jeg takker for svaret.
Men når jeg nu alligevel har druesukkeret, ville det så være en god idé f.eks. at køre noget kulhydrat ned, sammen med både kreatinen og druesukkeret? (Når nu druesukkeret skulle øge optagelsen). Og ville det være nok kulhydrat at f.eks. blande kreatinen op i shaken (evt. også blande noget druesukker i) og så måske kører et par bananer ned og måske noget andet frugt? (træner nemlig oftest omkring middagstid).

stuff93 skrev:Jeg takker for svaret.
Men når jeg nu alligevel har druesukkeret, ville det så være en god idé f.eks. at køre noget kulhydrat ned, sammen med både kreatinen og druesukkeret? (Når nu druesukkeret skulle øge optagelsen). Og ville det være nok kulhydrat at f.eks. blande kreatinen op i shaken (evt. også blande noget druesukker i) og så måske kører et par bananer ned og måske noget andet frugt? (træner nemlig oftest omkring middagstid).

Hvad er tanken bag, at køre en loading fase med druesukker? Druesukker er jo bare kulhydrater? Ingen grund til både at tage en smule dextrose & en anden form for kulhydrater :) Mht. Kreatin loading fase, så er det absolut ikke nødvendit. Loading fasen gør blot, at "effekten" fra kreatin fremkommer hurtigere, men tilgengæld kommer det til, at koste en smulle mere.
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

CaliWali skrev:

Hvad er tanken bag, at køre en loading fase med druesukker? Druesukker er jo bare kulhydrater? Ingen grund til både at tage en smule dextrose & en anden form for kulhydrater :) Mht. Kreatin loading fase, så er det absolut ikke nødvendit. Loading fasen gør blot, at "effekten" fra kreatin fremkommer hurtigere, men tilgengæld kommer det til, at koste en smulle mere.

Mente nu heller ikke at jeg ville køre en loading fase af druesukkeret :D Har læst at man bør indtage ca. 3x så meget druesukker som kreatin, og regner med at indtage 2g kreatin om dagen efter loading fasen. Men regner dog ikke med at tage 3x druesukker under loadingfasen. :) Men tænkte også at der sikkert ikke var nok kulhydrat i bare at køre kreatinen + 3x druesukker sammen.

stuff93 skrev:
CaliWali skrev:

Mente nu heller ikke at jeg ville køre en loading fase af druesukkeret :D Har læst at man bør indtage ca. 3x så meget druesukker som kreatin, og regner med at indtage 2g kreatin om dagen efter loading fasen. Men regner dog ikke med at tage 3x druesukker under loadingfasen. :) Men tænkte også at der sikkert ikke var nok kulhydrat i bare at køre kreatinen + 3x druesukker sammen.

Hvilken fordel skulle det have, at indtage x3 drueskker sammen med kreatin? Har nemlig aldrig hørt om dette før, men det kunne være spændende, da jeg lige er startet på kreain igen (uden loading fase dog)
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

CaliWali skrev:Hvilken fordel skulle det have, at indtage x3 drueskker sammen med kreatin? Har nemlig aldrig hørt om dette før, men det kunne være spændende, da jeg lige er startet på kreain igen (uden loading fase dog)

Det skulle som Hippokrates også sagde, øge optagelsen af kreatinen.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster