Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1350
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1348

Følg bodybuilding.dk på

indtagelse af kreatin

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB folks
Jeg har gået og undret mig over noget, jeg benytter mig af kreatin, og i følge emballagen fra Nutramino, står der man skal tage 2 gram dagligt, så overhørte jeg en dag en gut i fitness som mente man skulle tage 20 gram om dagen første uge, 15 gram om dagen anden uge, tredje uge skulle det være 10 gram, og fjerde uge skulle det være 5 gram om dagen og så skulle man holde en uges pause og begynde forfra med de 20 gram..
Så tænker jeg hva skal man lige tro på, hva er den bedst mulige optagelse af kreatin, hvor meget og skal det tages som pre-workout eller lige efter træning?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

håber det hjålper på dit spørgsmål :) http://www.kreatin.dk/kreatin-kur-kreatin-indtagelse/
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: det kolde nordjylland

Træner her: Hjørring Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Reputation point: 100

Det er meget forskelligt hvordan det skal doseres, de tråde som allerede er linket til indeholder de officielle anbefalinger som følger de retningslinjer der er opstillet af sundhedsstyrelsen - men der er lavet adskillige studier med en væsentligt højere dosering. Du kan jo starte med at følge de officielle angivelser og så efterfølgende prøve at øge doseringen og se om det har en bedre effekt.
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Jonas93 skrev:Hey BB folks
Jeg har gået og undret mig over noget, jeg benytter mig af kreatin, og i følge emballagen fra Nutramino, står der man skal tage 2 gram dagligt, så overhørte jeg en dag en gut i fitness som mente man skulle tage 20 gram om dagen første uge, 15 gram om dagen anden uge, tredje uge skulle det være 10 gram, og fjerde uge skulle det være 5 gram om dagen og så skulle man holde en uges pause og begynde forfra med de 20 gram..
Så tænker jeg hva skal man lige tro på, hva er den bedst mulige optagelse af kreatin, hvor meget og skal det tages som pre-workout eller lige efter træning?

Nogen øger doseringen i starten, for hurtigere effekt. Også kaldet en Loading fase. I længden skal du selvfølgelig ikke tage så meget, men 2g er for lidt, men det er vidst et lovkrav fra de danske myndigheder at skrive den dosering på bøtterne, solgt i Danmark. (correct me if I am wrong)

Jeg vejer 70kg og tager dagligt ca. 8g.

Reputation point: 5

J.M.H skrev:

Nogen øger doseringen i starten, for hurtigere effekt. Også kaldet en Loading fase. I længden skal du selvfølgelig ikke tage så meget, men 2g er for lidt, men det er vidst et lovkrav fra de danske myndigheder at skrive den dosering på bøtterne, solgt i Danmark. (correct me if I am wrong)

Jeg vejer 70kg og tager dagligt ca. 8g.

Lovgivningen dikterer 2-3g/dag for kreatin jvf. specifikation 126 DK. Så det er helt korrekt, producenten må ikke anbefale højere dosering på produktet.
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Jeg foreslår at du tager 5g om dagen uden loading fase.. Det er ihvertfald det jeg har læst mig frem til at giver mest mening!
Blogger om styrketræning på min Styrketræning blog - Alt om kreatin, proteinpulver andre kosttilskud og træningsprogrammer.

Reputation point: 0

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster