Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1330
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1328

Følg bodybuilding.dk på

Input til 2-split program og random spørgsmål :)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

yo folks,

Erfaringsgrundlag: Trænede ret seriøst for ca 3 år siden og er lige begyndt igen.

Mit skema ser således ud, og øvelserne står i rækkefølgen jeg udfører dem i :)

1. pas:
bænkpres 4x6 rep
decline cable flyes 3x10 til fail

mili press / 4x6
db lat raises / 3x10
cable rear delt pull (ved ikk hva man ellers kalder den fra exrx) / 3x10 til fail

45 smith benpres / 3x10

Dips, let foroverbøjet / 3xfail

2. pas:
dødløft / 4x6

BOR / 4x6
lat pull down / 4x6
straight arm overhead / 3x10 fail

biceps curl / 3x10

Hva jeg godt kunne tænke mig at få input til og svar på er følgende:
Er mit skema ok?

Er det en korrekt antagelse at cable flyes giver mere end db flyes? Jeg har indtrykket af, at man kun får noget ud af db flyes øvelsen hvor man ligger med armene helt extended og så halvvejs op, indtil tyngdekraften ligesom gør det lettere. Med cable flyes er presset lige så stort helt indtil man lukker armene sammen foran sig, ikke? Jeg er godt klar over, at der sikkert er en masse balance muskler som blir overset ved brug af cable osv

Jeg vil gerne have db decline bænk med for at give mere til brystet, men det føleles som om almindelig bænk, db decline og milipress er for meget på triceps. Der er i hvert fald ikk meget kraft tilbage når jeg når til milipress med decline db press i skemaet. Nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at få mere fokus på brystet?

Og i forlængelse af dette spørgsmål, hvilke øvelser er bedste til at sætte fokus på den nedereste del af brystet, ved solar plexus? Har ladet mig fortælle at alm. bænk er vejen.. Men kan være der er kommet ny viden under solen siden :)

Nogen der har en 101 på milipress til at udføre øvelsen bedst mulig, med mest fokus på skuldren og samtidig ikke gøre den alt for hård for scenerne?

Jeg sætter pris på alt kritik og input :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Bald_one skrev:1.

1. pas:
bænkpres 4x6 rep
decline cable flyes 3x10 til fail

mili press / 4x6
db lat raises / 3x10
cable rear delt pull (ved ikk hva man ellers kalder den fra exrx) / 3x10 til fail

45 smith benpres / 3x10
Dips, let foroverbøjet / 3xfail

2.
Er det en korrekt antagelse at cable flyes giver mere end db flyes? Jeg har indtrykket af, at man kun får noget ud af db flyes øvelsen hvor man ligger med armene helt extended og så halvvejs op, indtil tyngdekraften ligesom gør det lettere.

3.
Jeg vil gerne have db decline bænk med for at give mere til brystet,

4.
Og i forlængelse af dette spørgsmål, hvilke øvelser er bedste til at sætte fokus på den nedereste del af brystet, ved solar plexus?

5.
Nogen der har en 101 på milipress til at udføre øvelsen bedst mulig, med mest fokus på skuldren og samtidig ikke gøre den alt for hård for scenerne?

1. Drop flyes, og smith benpress. Og søg evt. på 2-split herinde, der er mange fine bud på hvordan man kan skrue et, i mine øjne klart bedre, program sammen.

2. De rammer nogenlunde ens de 2 flyes varianter - og SKAL du lave dem, så udfør dem med fuld ROM.

3.Behøver du ikke, da du klogeligt har valgt at inkludere dips i dit prg.

4. Dips og decline press, går mest i nedre bryst.

5. Begge fødder i gulvet, start stille ud med en vægt du kan flytte, uden at skulle danse ballet for at få lortet op.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Aha, tak for din input!

Kan jeg evt. blive peget i retningen af et 2-split program som har særlig vægt på bryst eller måske bare hvad jeg skal gøre anderledes i mit nuværende skema?

Mht. til den milipres video der, så har jeg ladet mig fortælle, at man med fordel kan nøjes med at sænke stangen til ørehøjde og stadig få meget ud af øvelsen, samtidig med at sener blir skånet. Er det korrekt? På filmen lader han også til at bruge en meget snævert greb. Gælder det ikke om at tage et så bredt et breb som muligt med hensyn til at fokusere på skuldre?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster