Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69650 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

thiel skrev:Hejsa, er der en der kan fortælle mig om insulin findes i mad?, hvis ja, hvilke?

Martin88 skrev:thiel skrev:Hejsa, er der en der kan fortælle mig om insulin findes i mad?, hvis ja, hvilke?
nej, det findes i dit blod og udskilles (hvis du er rask) når du optager mad fra tarmen

Hippokrates skrev:Martin88 skrev:thiel skrev:Hejsa, er der en der kan fortælle mig om insulin findes i mad?, hvis ja, hvilke?
nej, det findes i dit blod og udskilles (hvis du er rask) når du optager mad fra tarmen
Ja, mere præcist sagt, så dannes insulin af beta-cellerne i de langerhansker øer i pancreas (bugspytkirtlen) og udskilles til blodet ved fødeindtag, således at den næringen kan optages i cellerne i kroppen.

Martin88 skrev:Hippokrates skrev:Martin88 skrev:thiel skrev:Hejsa, er der en der kan fortælle mig om insulin findes i mad?, hvis ja, hvilke?
Ja, mere præcist sagt, så dannes insulin af beta-cellerne i de langerhansker øer i pancreas (bugspytkirtlen) og udskilles til blodet ved fødeindtag, således at den næringen kan optages i cellerne i kroppen.
Ja, det skal jo også være forståeligt af en, der kunne finde på at spørge om den slags

Hippokrates skrev:Martin88 skrev:Hippokrates skrev:Martin88 skrev:thiel skrev:Hejsa, er der en der kan fortælle mig om insulin findes i mad?, hvis ja, hvilke?
Ja, det skal jo også være forståeligt af en, der kunne finde på at spørge om den slags
Ja, selvfølgelig skal det det, men jeg syntes dit svar kunne misforståes, da du skriver at insulin findes i blodet, og udskilles (hvortil) når man optager mad fra tarmen. Men ja, mit svar er forholdsvis detaljeret og jeg kunne måske nøjes med at skrive at det dannes i bugspytkirtlen og udskilles til blodet ved fødeindtag.

Martin88 skrev:Hippokrates skrev:Martin88 skrev:Hippokrates skrev:Martin88 skrev:thiel skrev:Hejsa, er der en der kan fortælle mig om insulin findes i mad?, hvis ja, hvilke?
Ja, selvfølgelig skal det det, men jeg syntes dit svar kunne misforståes, da du skriver at insulin findes i blodet, og udskilles (hvortil) når man optager mad fra tarmen. Men ja, mit svar er forholdsvis detaljeret og jeg kunne måske nøjes med at skrive at det dannes i bugspytkirtlen og udskilles til blodet ved fødeindtag.
Det vil jeg ikke benægte, at det kunnes, det sker jo ved forsimplinger

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster