Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1293
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1290

Følg bodybuilding.dk på

Intermittent fasting, lidt dumme spørgsmål

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg tænkte at jeg ville kigge på lidt IF i forbindelse med et cut, men jeg synes der er oplagte spørgsmål som ikke er svaret på de sider jeg har kigget, eller så har jeg bare ikke kigget ordentligt efter.
[*]Er kalorieindtaget det samme for IF cut som man ville spise på "almindeligt" cut?
[*]De fleste anbefaler at man faster om morgenen indtil frokost og så feeder derfra. Jeg havde umiddelbart tænkt på at køre en smule anderledes, at spise morgenmad og frokost og så faste efter der. Problemet er, at jeg træner efter arbejde, så jeg får alle mine måltider inden træning. Man ville så kunne supplere med BCAA efter træning, men vil det være nok?
[*]Vil man kunne skifte rundt på feed og fastetider i løbet af ugen? Jeg ved at det ikke er optimalt, men ville det stadig virke?

Jeg håber ikke at jeg spørger om ting der allerede er besvaret tusinde gange :whistle:

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Martin, grundlægger af leangains, stiller følgende protokoller op:

The protocols

I work with four different protocols depending on when my clients train. Depending on setup, one, two, or three meals are eaten in the post-workout period.

Fasted training

Training is initiated on an empty stomach and after ingestion of 10 g BCAA or similar amino acid mixture. This "pre-workout" meal is not counted towards the feeding phase. Technically, training is not completely fasted - that would be detrimental. The pre-workout protein intake, with its stimulatory effect on protein synthesis and metabolism, is a crucial compromise to optimize results. The 8-hour feeding phase starts with the post-workout meal.

Sample setup

11.30-12 AM or 5-15 minutes pre-workout: 10 g BCAA
12-1 PM: Training
1 PM: Post-workout meal (largest meal of the day).
4 PM: Second meal.
9 PM: Last meal before the fast.

Calories and carbs are tapered down throughout the day in the example above.

Early morning fasted training

Here's a sample setup for a client that trains early in the morning and prefers the feeding phase at noon or later. Read this for details regarding this protocol.

6 AM: 5-15 minutes pre-workout: 10 g BCAA.
6-7 AM: Training.
8 AM: 10 g BCAA.
10 AM: 10 g BCAA
12-1 PM: The "real" post-workout meal (largest meal of the day). Start of the 8 hour feeding-window.
8-9 PM: Last meal before the fast.

For the sake of conveniency, I recommend getting BCAA in the form of powder and not tabs. Simply mix 30 g of BCAA powder in a shake and drink one third of it every other hour starting 5-15 minutes pre-workout. Tabs are cheaper, but much more of a hassle (you're going to have to pop a lot of tabs). Check my supplements guide for specific brand recommendations.

One pre-workout meal

This is the most common setup for my younger clients that are still in college or have flexible working hours.

Sample setup

12-1 PM or around lunch/noon: Pre-workout meal. Approximately 20-25% of daily total calorie intake.
3-4 PM: Training should happen a few hours after the pre-workout meal.
4-5 PM: Post-workout meal (largest meal).
8-9 PM: Last meal before the fast.

Two pre-workout meals

This is the usual protocol for people with normal working hours.

Sample setup

12-1 PM or around lunch/noon: Meal one. Approximately 20-25% of daily total calorie intake.
4-5 PM: Pre-workout meal. Roughly equal to the first meal.
8-9 PM: Post-workout meal (largest meal).

Ift. kalorier gælder samme regler som for "normalt" cut -> mindre kalorier = vægttab.
You are what you think. You are what you believe. You are what you eat. You are the exercise you get. You are the company you keep.
Brugeravatar

Geografisk sted: Vanløse

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jep kalorieindtaget er det samme. - Men nu er jeg nysgerrig, hvorfor vil du overhovedet starte på IF? IF synes jeg personligt egner sig til folk som ikke har appetit fra morgenstunden, men hvis du vil ændre det også ikke spise om aftenen, så giver det ikke rigtig mening synes jeg :) Der er intet magisk over IF, det er bare nemmere for nogen (folk uden appetit om formiddagen).
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Active skrev:Jep kalorieindtaget er det samme. - Men nu er jeg nysgerrig, hvorfor vil du overhovedet starte på IF? IF synes jeg personligt egner sig til folk som ikke har appetit fra morgenstunden, men hvis du vil ændre det også ikke spise om aftenen, så giver det ikke rigtig mening synes jeg :) Der er intet magisk over IF, det er bare nemmere for nogen (folk uden appetit om formiddagen).

Det er mest praktisk for mig. Jeg er som regel meget sulten om formiddagen og til frokost, men spiser som regel så meget at jeg ikke har så meget appetit om aften. Jeg er som regel også først færdig med at træne ved 20-21 tiden og så er det næsten for sent for mig at spise et stort måltid.

Styrkeliste

Morten Nielsen skrev:
Active skrev:Jep kalorieindtaget er det samme. - Men nu er jeg nysgerrig, hvorfor vil du overhovedet starte på IF? IF synes jeg personligt egner sig til folk som ikke har appetit fra morgenstunden, men hvis du vil ændre det også ikke spise om aftenen, så giver det ikke rigtig mening synes jeg :) Der er intet magisk over IF, det er bare nemmere for nogen (folk uden appetit om formiddagen).

Det er mest praktisk for mig. Jeg er som regel meget sulten om formiddagen og til frokost, men spiser som regel så meget at jeg ikke har så meget appetit om aften. Jeg er som regel også først færdig med at træne ved 20-21 tiden og så er det næsten for sent for mig at spise et stort måltid.

Dit størtste måltid (50% kcal.) skal være efter træning, så kl. 21. Inden har du så 2 måltider af 25%. Jeg ville ligge dem kl. 14 og 17 ca.
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Jeg har lige et bonusspørgsmål. Hvad kan man tillade sig at spise/drikke i fasteperioden? Her tænker jeg på vitaminer, fiskeolie, preworkout, BCAA og den slags.
Jeg har set at andre bruger BCAA, hvilket vel egentligt giver meget god mening. Men hvad med preworkout/koffein og den slags. Der er 50 kcal i et scoop bodylab amplifier, så det er vel no-go?

Styrkeliste

Hvis du indtager noget der indeholder kalorier så faster du ikke.

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster