Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Dingo skrev:Nu har jeg ingen erfaring inde for det men snakker en del med vagterne på mit ene job i føtex kundeservice.
De har som regel ret lange vagter (12-14 timer) men arbejder så også de mindre dage om ugen. Og jeg er fuldt overbevist om at det er fordi de selv har valgt at have så lange vagter, dem der nu har det. Den ene bor f.eks. meget langt væk og vil hellere arbejde 3 lange dage og så have fri resten af ugen.
Det jeg tror er den største "gode" ved at være vagt er at du kan bruge det til mange forskellige slags vagtarbejde, alt afhængig af hvilken type du er.
Du kan være centervagt, hvor du luller lidt rundt og snakker med folk og de ansatte i butikkerne. Ikke et job der er særlig krævende tror jeg (de vager jeg ser rundt omkring i centre har sgu sjældent noget at lave.. men f.eks. centeret hvor min føtex ligger, det er ikke så stort så vores vagt går nogle runder og så sidder han ellers på nettet på vagtkontoret med mobilen i hånden hvis nogle butikker sku ringe og så går han selvfølgelig regelmæssige runder så han ligesom viser flaget).
Vagt der kører rundt for sikkerhedsfirmaer og tjekker alarmer og laver rutinecheck. Min fætter er det , men han er dødsens træt af det . Du kører som regel om aften/natten.. du har ingen at snakke md, der er helt tomt på gaderne. Det er bare dig, dig og dig. Man skal være en meget bestemt type for at kunne holde til det i længden tror jeg.
Vagt til arrangementer. MC herinde fra er f.eks. vagt i parken til diverse koncerter og shows. Lidt mere interessant ku jeg forestille mig. Flere vagter at snakke med, god stemning (forhåbentligt) plus at du jo får oplevet en del af det show der nu kører. Du står jo midt i skidtet. Og man kommer vel backstage hvis man er heldig, man skal jo passe på de kendteHer tror jeg dog der opstår allermest ballade af de forskellige vagtjobs, da der er større koncentration af fulde og dumme folk...
Butiksdetektiver er også uddannede vagter, eller har i hvert fald et basic kursus som det mindste. Det kræver dog at man faktisk er opmærksom på smårapserier og leger ninja i forhold til de andre jobs hvor man jo selvfølgelig skal lægge sig imellem hvis der opstår problemer
Det der så er ekstra plus er at du jo kan have noget fast vagt job f.eks. i center osv og så have lidt freelance i weekenderne på barer, caféer og hvad der ellers måtte være. Det handler om at få sig et netværk og være en vagt der kommer godt ud af det med gæsterne hvis det er mindre lokale steder så man ikke er et fjols der er unødvendig idiot overfor kunderne. Så bliver ejeren glad for dig og vil måske have dig mere fast. Man kan veksle en masse og have en kombi af forskellige jobs og det tror jeg er det største plus.

Nizorh skrev:Okay, tak for svarene.
Jeg tænker også selv i de baner som vagt i butikscentre osv. og egentlig også butiksdetektiv. Det første du nævner med at køre rundt og tjekke alarmer, er heller ikke lige mig, for kan godt lide at have med mennesker at gøre.
Spørgsmålet er så, om det er påkrævet at have bil eller om man får stillet en tilrådighed, når man skal ud til forskellige butikker osv.?
Og får man nogen særlig praktisk erfaring på det 3 ugers kursus eller er det blot teoretisk? Anyone?

Nizorh skrev:[
Men man skal vel også lægge sig imellem hvis der opstår situationer i andre tilfælde end butikstyverier?

Nizorh skrev:Altså, situationen er den, at jeg er i arbejde, så hvis jeg skulle tage 3 ugers kursus ville det jo være 1750 kr for kurset samt jeg går glip af 3 ugers løn? Og derfra og så til jeg får noget arbejde, det er så heller ikke til at vide?

Kenneth K skrev:Jeg er ret sikker på at du ikke kan tage det på aftenskole mere.
I øvrigt, i de 3 uger kan du søge SVU godtgørelse hvis du er i job, det er omkring små 12.000 kr. for de 3 uger.

Nizorh skrev:SVU godtgørelse? hvad er det for noget?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster