Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1524
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1522

Følg bodybuilding.dk på

Kalorieindtag? hjælp

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey :)

Er en gut på 189 og 62 kilo = jævnt skinny.

Træner full body 3 gange om ugen, samt løb 2 gange om ugen. men har lidt svært ved at finde ud af hvor mange kalorier jeg skal indtage? og om jeg skal indtage det samme alle dage? eller indtage mere de dage jeg træner?

så ville høre om nogen kunne fortælle mig hvor meget jeg skal indtage for at tage på ? :)

skal siges mit stofskifte er utrolig højt, hvis dette har nogen betydning :)

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der er ingen der kan fortælle dig nøjagtigt hvor meget du skal spise. Du bør søge efter tidligere tråde om dette emne, da det har været oppe en milliard gange - så der er masser af god information at hente.

Læs i øvrigt kost-artiklerne i artikelsektionen her på siden.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan veje dig hver morgen samtidig med du spiser efter en fast kostplan, så vil du kunne se udviklingen i ding vægt ift. hvor mange kcal du indtager, på den vis kan du finde ud af hvor mange kcal du har brug for at tage på.

Hvordan ved du at du har et højt stofskifte - blot fordi man er tynd og føler man spiser meget uden at tage på, så betyder det ikke at man nødvendigvis har et højt stofskifte. Jeg har selv været kraftig undervægtig, følte jeg spiste meget, men blev testet på hospitalet for bl.a. højt stofskifte, det var skam ganske normalt. For mig handlede det blot om jeg ikke spise nok.

Prøv evt. at skriv ned hvad du spiser på en typisk dag, hvilken mængde og hvornår på dagen, så skulle det være til at vurdere om du får nok eller ej :)
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

http://slettet af admin.dk/udregn-dit-ligev ... rtigt-973/
Prøv Google.dk, har hørt at man kan finde det meste der :o
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Alwin: Jeg har ikke lige kigget på den specifikke udregner du linker til, men ofte er sådanne universelle udregnere tæt på ubrugelige. De kan give dig et virkelig groft svar, som man kan bruge som udgangspunkt, men de vil aldrig være præcise :) Bare til info til trådstarter.
Sidst rettet af flamingopikken 19. sep 2010, 14:21, rettet i alt 1 gang.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

alwin skrev:http://slettet af admin.dk/udregn-dit-ligevgtsindtag-nemt-og-hurtigt-973/

Omg n00b, google.dk er totalt en myte.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

flamingopikken skrev:Alwin: Jeg har ikke lige kigget på den specifikke udregner du linker til, men ofte er sådanne universelle udregnere tæt på ubrugelige. De kan give dig et virkelig groft svar, som man kan bruge som udgangspunkt, men de vil aldrig være præcise :) Bare til info til trådstarter.

Jeg har prøvet den jeg linkede det, den passede meget fint, altså jeg gainede lidt mere end hva jeg burde men hellere ramme 100-200 kcal forbi end at veje og notere alt man spiser, imo.
Crozzo skrev:
alwin skrev:http://slettet af admin.dk/udregn-dit-ligevgtsindtag-nemt-og-hurtigt-973/

Synes også at det lød lidt for godt :-k
Brugeravatar

Det ska siges at 100-200 kcal er nok lidt for meget hvis man cutter, men det gør jeg ikk ligenu :D
Men jeg giver dig ret i at de giver meget forskellige svar, for mig var det helt fra 1500 kcal til 3000 kcal, for ligevægtsindtag :)
Brugeravatar

alwin skrev:
flamingopikken skrev:Alwin: Jeg har ikke lige kigget på den specifikke udregner du linker til, men ofte er sådanne universelle udregnere tæt på ubrugelige. De kan give dig et virkelig groft svar, som man kan bruge som udgangspunkt, men de vil aldrig være præcise :) Bare til info til trådstarter.

Jeg har prøvet den jeg linkede det, den passede meget fint, altså jeg gainede lidt mere end hva jeg burde men hellere ramme 100-200 kcal forbi end at veje og notere alt man spiser, imo.
Crozzo skrev:

Synes også at det lød lidt for godt :-k

Hvordan kan du vide at du har indtaget den mængde kcal beregneren viste, hvis du ikke har vejet maden på et eller andet tidspunkt? Jeg kan ikke helt finde ud af hvor stor forskellen er i at du vejer maden og på den måde beregner dit ligevægtsindtag eller om du bruger beregneren. I begge tilfælde skal du veje maden, når du benytter kostplan.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Jeg har nogle faste ting som jeg spiser hver dag og så har jeg en masse små løse kcal. Jeg kan se resultater på vægten, spejlet og målebånd. Så noget gør jeg vel rigtigt :)
Jeg vejer det ikke, jeg bulker og har intet imod noget fedt på kroppen.
Brugeravatar

alwin skrev:Jeg har nogle faste ting som jeg spiser hver dag og så har jeg en masse små løse kcal. Jeg kan se resultater på vægten, spejlet og målebånd. Så noget gør jeg vel rigtigt :)

Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre uden at veje maden, men det er da svært at bedømme om beregneren så faktisk er præcis, for du har jo ikke et særlig godt billede af hvad du indtager per døgn. Ja, du har nogle faste måltider, men de løse måltider kan også give et skævt billede, hvis du overser eventuelt 300 eller 400 kcal per daglig basis.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Hippokrates skrev:
alwin skrev:Jeg har nogle faste ting som jeg spiser hver dag og så har jeg en masse små løse kcal. Jeg kan se resultater på vægten, spejlet og målebånd. Så noget gør jeg vel rigtigt :)

Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre uden at veje maden, men det er da svært at bedømme om beregneren så faktisk er præcis, for du har jo ikke et særlig godt billede af hvad du indtager per døgn. Ja, du har nogle faste måltider, men de løse måltider kan også give et skævt billede, hvis du overser eventuelt 300 eller 400 kcal per daglig basis.

der har du helt ret :)
jeg syns bare at bodybuilding er en livstil, ikke et liv. Det vil være alt for besværligt for mig at veje og notere alt. Og jeg tror at flere har det på samme måde.
jeg følger jo ik den udregner til punkt og prikke, men som et godt udgangspunkt :)
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster