Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1671
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1670

Følg bodybuilding.dk på

Kalorier fra olie

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa BB'ere!

Jeg har undret mig lidt over noget. Jeg ser igen og igen at folk steger æggekager, wokretter, pandekager, paneret kød og meget mere i voldsomme mængder af stegefedt. Mit spørgsmål lyder på, om man optager alle disse kalorier fra fedtet?

Min mor laver for eksempel ofte stegte grøntsager til aftensmad, der som minimum bliver steget i 20g olie. (180 kcal.). Optager hun alle disse kalorier i kroppen? Det samme med en æggekage; den kan nemt 'suge' 20g smør eller lign. I wokretter bruger vi også ofte en del olie til at stege kylling/grøntsager i.

EDIT: jeg ser også på tv at kokke bruger olie som en slags 'dressing' til retterne - altså der rystes lidt ud over alle mulige rette. Specielt Jamie Oliver er slem til dette. Optager han virkelig alle de kalorier fra olien? Det kunne godt se ud som om at han bruger minimum 10 gram per ret, og det ser ud til at han bruger det på stort set alle sine retter!

Har i svaret på mit spørgsmål? Så skriv gerne! :)

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jamie oliver optager ikke kalorierne fra olien, da han ikke spiser maden du ser ham tilberede.

Hvis du gør det samme hjemme, men derimod spiser salaten, med olien på, så optager du det.

Kød optager ikke alt fedtet du steger i. Æg/grøntsager/ris gør som regel. Personligt regner jeg det jeg steger i med i kalorieregnskabet.

Reputation point: 140

Logbog: Ingen logbog

Mikael skrev:Jamie oliver optager ikke kalorierne fra olien, da han ikke spiser maden du ser ham tilberede.

Hvis du gør det samme hjemme, men derimod spiser salaten, med olien på, så optager du det.

Kød optager ikke alt fedtet du steger i. Æg/grøntsager/ris gør som regel. Personligt regner jeg det jeg steger i med i kalorieregnskabet.

Tak for svar! :)

- Andre med indspark?

Brugeravatar

Reputation point: 190

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Guitar Slim skrev:http://www.foedevarestyrelsen.dk/Publikationer/Alle%20publikationer/2002008.pdf

Tak for linket! :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 122 gæster