Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

janninho93 skrev:Hey guys..
janninho93 skrev:Er det så noget med at de overskydende 80 gram (220-140 = 80) bliver til fedt og evt. til bumser?
janninho93 skrev:Kan for meget protein give bumser?

janninho93 skrev:Hey guys..
Lige pt får jeg ca. 220 gram protein om dagen i følge den kostplan jeg følger.
Jeg drikker 4 shakes á 35 gram 100% whey, derudover får jeg en masse protein fra kosten.
Derudover har jeg læst at man kun behøver 2 gram pr kg kropsvægt, og jeg vejer 70 kg. (2x70 = 140)
Er det så noget med at de overskydende 80 gram (220-140 = 80) bliver til fedt og evt. til bumser?

Thelittleone skrev:Du kunne jo evt. droppe 1 shake for at formindske protein indtaget? Du siger jo selv, at du kun har behov for 140g, så hvorfor indtage 80g mere? Shaken er jo bare ekstra proteiner og det lyder ikke til at du har behov for det.
Så får du også færre bumser eftersom du indtager mindre whey.

Mark1997 skrev:Thelittleone skrev:Du kunne jo evt. droppe 1 shake for at formindske protein indtaget? Du siger jo selv, at du kun har behov for 140g, så hvorfor indtage 80g mere? Shaken er jo bare ekstra proteiner og det lyder ikke til at du har behov for det.
Det er oftest også en del billigere at få sine kalorier hjem fra fx kulhydrater fremfor proteiner.

janninho93 skrev:Mark1997 skrev:Thelittleone skrev:Du kunne jo evt. droppe 1 shake for at formindske protein indtaget? Du siger jo selv, at du kun har behov for 140g, så hvorfor indtage 80g mere? Shaken er jo bare ekstra proteiner og det lyder ikke til at du har behov for det.
Det er oftest også en del billigere at få sine kalorier hjem fra fx kulhydrater fremfor proteiner.
Hehe ja. Men jeg er igang med cut lige pt. Så kulhydrater er der ikke meget plads til! =)
1 gram fedt binder cirka 0,25 g væske, 1 gram kulhydrat binder cirka 4 gram væske mens protein binder 3 gram væske.

Mark1997 skrev:janninho93 skrev:Mark1997 skrev:Thelittleone skrev:Du kunne jo evt. droppe 1 shake for at formindske protein indtaget? Du siger jo selv, at du kun har behov for 140g, så hvorfor indtage 80g mere? Shaken er jo bare ekstra proteiner og det lyder ikke til at du har behov for det.
Hehe ja. Men jeg er igang med cut lige pt. Så kulhydrater er der ikke meget plads til! =)
Nu er jeg ikke lige så klog på dette punkt, men det er vel fordi at kulhydraterne binder væske, at man skærer ned for dem, når man cutter? - I så fald, skulle der ikke være den store forskel på kulhydrater og proteiner:1 gram fedt binder cirka 0,25 g væske, 1 gram kulhydrat binder cirka 4 gram væske mens protein binder 3 gram væske.
Ellers, kunne du også erstatte nogle shakes med mandler el. lign.
Ang. bumserne, så bliver jeg selv nødt til at holde mig væk fra alt hvad der har med mælk og æg at gøre. (pisse irreterende) Men efter sommeren her, hopper jeg på en isotretinoinkur, også regner jeg med at kunne drikke mælk og spise æg igen. (glæææder mig)

janninho93 skrev:Mark1997 skrev:janninho93 skrev:Mark1997 skrev:Thelittleone skrev:Du kunne jo evt. droppe 1 shake for at formindske protein indtaget? Du siger jo selv, at du kun har behov for 140g, så hvorfor indtage 80g mere? Shaken er jo bare ekstra proteiner og det lyder ikke til at du har behov for det.
Nu er jeg ikke lige så klog på dette punkt, men det er vel fordi at kulhydraterne binder væske, at man skærer ned for dem, når man cutter? - I så fald, skulle der ikke være den store forskel på kulhydrater og proteiner:1 gram fedt binder cirka 0,25 g væske, 1 gram kulhydrat binder cirka 4 gram væske mens protein binder 3 gram væske.
Ang. bumserne, så bliver jeg selv nødt til at holde mig væk fra alt hvad der har med mælk og æg at gøre. (pisse irreterende) Men efter sommeren her, hopper jeg på en isotretinoinkur, også regner jeg med at kunne drikke mælk og spise æg igen. (glæææder mig)
Haha =). Jeg regner også med at tage til lægen i morgen og komme på en iso kur. 2 af mine venner har været på den og får aldrig bumser igen. Rimeligt vildt. Så du drikker slet ikke mælk? Jeg har nemlig 400 ml mælk i min morgenshake, ellers ikke mere mælk.. Så der selvfølgelig whey som indeholder proteiner som også findes i mælk.

Mark1997 skrev:janninho93 skrev:Mark1997 skrev:janninho93 skrev:Mark1997 skrev:Thelittleone skrev:Du kunne jo evt. droppe 1 shake for at formindske protein indtaget? Du siger jo selv, at du kun har behov for 140g, så hvorfor indtage 80g mere? Shaken er jo bare ekstra proteiner og det lyder ikke til at du har behov for det.
Haha =). Jeg regner også med at tage til lægen i morgen og komme på en iso kur. 2 af mine venner har været på den og får aldrig bumser igen. Rimeligt vildt. Så du drikker slet ikke mælk? Jeg har nemlig 400 ml mælk i min morgenshake, ellers ikke mere mælk.. Så der selvfølgelig whey som indeholder proteiner som også findes i mælk.
Nej, det gør jeg ikke. Bare en scoop whey, og jeg slår ud. Men hvis jeg holder mig fra det, så er det kun min ryg og skuldre der er udsat for bumserne.Derfor glæder jeg til isokuren, det vil gøre det hele meget nemmere!
Mig læge vil dog ikke give mig pillerne, "Din hud er bestemt ikke udsat nok, til at du kan få så skrap medicin." Så jeg har sat mig nogle planer:
Plan A: Skal til Kroatien sidst i sommerferien. Kan måske få det købt på apoteket dernede.
Plan B: Få det bestilt hjem fra England el. lign.
Plan C: Drikke 10 liter mælk om dagen i en uge, også tage til lægen igen. (vil jeg dog helst undgå)
Ved du hvilke doser osv. dine venner har kørt?

Mini-Arnold skrev:Hejsa.
Er selv 22 - har haft acne siden jeg var 11 år gammel, og jeg kan virkelig ikke slippe af med det. Det skyldes dog dels at jeg har en meget høj test-produktion, og kombinationen af det og styrketræning betyder ofte at man får bumser, ligesom folk får det når de indtager anabolske steroider.

janninho93 skrev:Mark1997 skrev:janninho93 skrev:Mark1997 skrev:janninho93 skrev:Mark1997 skrev:Thelittleone skrev:Du kunne jo evt. droppe 1 shake for at formindske protein indtaget? Du siger jo selv, at du kun har behov for 140g, så hvorfor indtage 80g mere? Shaken er jo bare ekstra proteiner og det lyder ikke til at du har behov for det.
Nej, det gør jeg ikke. Bare en scoop whey, og jeg slår ud. Men hvis jeg holder mig fra det, så er det kun min ryg og skuldre der er udsat for bumserne.Derfor glæder jeg til isokuren, det vil gøre det hele meget nemmere!
Mig læge vil dog ikke give mig pillerne, "Din hud er bestemt ikke udsat nok, til at du kan få så skrap medicin." Så jeg har sat mig nogle planer:
Plan A: Skal til Kroatien sidst i sommerferien. Kan måske få det købt på apoteket dernede.
Plan B: Få det bestilt hjem fra England el. lign.
Plan C: Drikke 10 liter mælk om dagen i en uge, også tage til lægen igen. (vil jeg dog helst undgå)
Ved du hvilke doser osv. dine venner har kørt?
Hehe. Ved det desværre ikke =)

Mark1997 skrev:Mini-Arnold skrev:Hejsa.
Er selv 22 - har haft acne siden jeg var 11 år gammel, og jeg kan virkelig ikke slippe af med det. Det skyldes dog dels at jeg har en meget høj test-produktion, og kombinationen af det og styrketræning betyder ofte at man får bumser, ligesom folk får det når de indtager anabolske steroider.
Det er rigtigt nok. Men ens test-produktion behøves ikke have indflydelse på akne. Det kan også ligge i generne at være meget udsat for akne, og samtidig have en test-produktion under gennemsnittet. Nogle unge kan endda køre 500 mg test ew uden at se forskel på ens hud. Men det er rigtigt at det hos mange har en stor indflydelse.
Har du ikke overvejet i isotretinoinkur?

Mini-Arnold skrev:Den medicin du omtaler der den går dagligt under navnet Roaccutan. Prøvede den da jeg var omkring 12 år gammel, og det virker, det tog det hele på omkring 6 mdr. - Men jeg får altså stadig acne, og jeg er som sagt 22 nu.
Mini-Arnold skrev:Kan godt forstå din læge ikke vil give dig det, man skal normalvis til en hudlæge for at få det ordineret, og du skal have hvad der kaldes "svær" acne før de gider behandle med det.
Mini-Arnold skrev:Er nu ret sikker på bumserne er et resultat af din træning.

Mark1997 skrev:Mini-Arnold skrev:Den medicin du omtaler der den går dagligt under navnet Roaccutan. Prøvede den da jeg var omkring 12 år gammel, og det virker, det tog det hele på omkring 6 mdr. - Men jeg får altså stadig acne, og jeg er som sagt 22 nu.
Stoffet hedder isotretinoin. En af producenterne hedder Roaccutan.
Nååokay. Fik du medicinen af lægen, som 12-årig? Mener ellers at man skal være 15 for at få recepten?
Der er mange ting du ikke ved kan jeg høre - ja det gjorde jeg.Mini-Arnold skrev:Kan godt forstå din læge ikke vil give dig det, man skal normalvis til en hudlæge for at få det ordineret, og du skal have hvad der kaldes "svær" acne før de gider behandle med det.

Kasperjv skrev:Har 2 måneder igen ud af 6 på iso kur.. havde rimelig meget på øvre ryg(har ikke krudtet den), og en smule i ansigtet.
Nu 4 måneder inde er jeg gået fra +/- 70 på ryggen til omkring 2-3 stykker og stadig i bedring. i ansigtet har jeg en lille rød prik lige nu. Så det er bestemt noget der dur... det skal dog siges at man har konstant tørre læber og skal ofre lidt på nogen gode læbepromader, derudover er der forskellige bivirkninger som ikke er særlig sjove.. jeg har b.la. betændelse i mine neglerødder, lettere ondt i læn, og tør hud..
Man får taget blodprøver ved sin læge og tager en snak med den hudlæge man nu engang har fået dem igennem, for at se hvordan ens levertal ser ud.. da pillerne vidst nok bliver optaget i leveren... derfor er det heller ikke anbefalet at drikke meget under en iso kur... jeg fik dog en 6-8 øl igår og har også fået lign før. og mine tal er som de skal være..

Mini-Arnold skrev:Du kan umuligt slå nok ud af det, til at lægen giver roaccutan.

Mark1997 skrev:Kasperjv skrev:Har 2 måneder igen ud af 6 på iso kur.. havde rimelig meget på øvre ryg(har ikke krudtet den), og en smule i ansigtet.
Nu 4 måneder inde er jeg gået fra +/- 70 på ryggen til omkring 2-3 stykker og stadig i bedring. i ansigtet har jeg en lille rød prik lige nu. Så det er bestemt noget der dur... det skal dog siges at man har konstant tørre læber og skal ofre lidt på nogen gode læbepromader, derudover er der forskellige bivirkninger som ikke er særlig sjove.. jeg har b.la. betændelse i mine neglerødder, lettere ondt i læn, og tør hud..
Man får taget blodprøver ved sin læge og tager en snak med den hudlæge man nu engang har fået dem igennem, for at se hvordan ens levertal ser ud.. da pillerne vidst nok bliver optaget i leveren... derfor er det heller ikke anbefalet at drikke meget under en iso kur... jeg fik dog en 6-8 øl igår og har også fået lign før. og mine tal er som de skal være..
Min ryg, skuldre og bryst er også ret udsat. Men mit ansigt har jeg det sådan set fint med.
Jeg har også tænkt mig at tage til lægen, for at få tjekket levertal før og under kuren.
Har kuren haft nogle indflydelser på din styrketræning? Såsom nedsat appetit, dårlige led el. lign. ?
Hvilke doser ligger du på?

Kasperjv skrev:Mark1997 skrev:Kasperjv skrev:Har 2 måneder igen ud af 6 på iso kur.. havde rimelig meget på øvre ryg(har ikke krudtet den), og en smule i ansigtet.
Min ryg, skuldre og bryst er også ret udsat. Men mit ansigt har jeg det sådan set fint med.
Jeg har også tænkt mig at tage til lægen, for at få tjekket levertal før og under kuren.
Har kuren haft nogle indflydelser på din styrketræning? Såsom nedsat appetit, dårlige led el. lign. ?
Hvilke doser ligger du på?
Lyder lidt som mit så.
Det er hudlægen der beder dig om at ta' til lægen og få sendt en blodprøve til dem(hver måned), ellers vil hudlægen ikke sende flere piller til apoteket .. (Man får til 1½ måned af gangen).
Kuren har ikke haft nogen betydning for min træning, hvad jeg ved af.. er ikke blevet specielt stærkere eller større i perioden, men det skyldes nok også jeg nærmest har cuttet siden.
har ikke haft problemer med led, og appetitten tror jeg der skal mere end et par piller til at rykke med ;)...
Jeg tager 2x20mg (40mg) sammen med min aftensmad, og et stort glas sødmælk. (Pillerne er fedtopløslige), de er et slags A-vitamin.
Kasperjv skrev:appetitten tror jeg der skal mere end et par piller til at rykke med ;)

Mark1997 skrev:Mini-Arnold skrev:Du kan umuligt slå nok ud af det, til at lægen giver roaccutan.
Så du kender måske min krop bedre end jeg selv gør?
Starter jeg på at drikke mælk i dag, ser min hud helt anderledes ud om en uge. Den vil se værre ud end mine bekendtes var, inden de fik deres iso udleveret af hudlægen.

Mini-Arnold skrev:Ååh jeg elsker små teenagedrenge der tror de har løst verdens mange mysterier.
Mini-Arnold skrev:Hvis ikke din hud er slem nok nu, så tvivler jeg dælme på at mælk hjælper. Det er olieproduktionen i dine hudsække den er gal med - det ændrer mejeriprodukter minimalt ved. Men giv den endelig gas, glæder mig til at høre din store skuffelse når du har været ved lægen.

janninho93 skrev:Mark1997 skrev:Thelittleone skrev:Du kunne jo evt. droppe 1 shake for at formindske protein indtaget? Du siger jo selv, at du kun har behov for 140g, så hvorfor indtage 80g mere? Shaken er jo bare ekstra proteiner og det lyder ikke til at du har behov for det.

Chri06 skrev:mini-Arnold: srry2say, men du er sgu galt på den.
"Mælk indeholder sunde baktier for kroppen, men også et stort indhold af hormoner hvilket man bør undgå hvis man har tendens til akne og bumser."
Kasperjv skrev:bare lidt sjovt at jeg drikker det samme, hvis ikke mere, mælk, end hvad jeg gjorde før... og mit forsvinder ved pillerne..

Kasperjv skrev:bare lidt sjovt at jeg drikker det samme, hvis ikke mere, mælk, end hvad jeg gjorde før... og mit forsvinder ved pillerne..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster