Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1524
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1522

Følg bodybuilding.dk på

kan jeg undværre noget i min kostplan? :s

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej. Jeg har lige lavet en kostplan, men jeg indtager ca. 200 kcal for meget, så mit spørgsmål er nu om jeg kan undvære noget? (eks. nødder) og passer min prot, kulhydrat og fedt sammen? :-k

skal nok også lige siges at jeg vejer 67 og forbrænder omkring 2900 kcal om dagen :)
kostplan

På forhånd tak :D
Sidst rettet af Mathias. 11. feb 2010, 21:06, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Er der en bestemt grund til at du ikke drikker skummetmælk?? :)
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Lystfiskeren » 27. mar 2010, 13:18

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Mun skrev:Er der en bestemt grund til at du ikke drikker skummetmælk?? :)

nej, er mit fedt da højt ? :D
skulle måske købe skummetmælk i stedet :D

Styrkeliste

Mathias. skrev:
Mun skrev:Er der en bestemt grund til at du ikke drikker skummetmælk?? :)

nej, er mit fedt da højt ? :D
skulle måske købe skummetmælk i stedet :D

Hmm, ikke vildt meget, men det fedt er usundt, og så du skrev du ville have færre kalorier til nøder mm.. Det er en let måde at få flere kalorier på en god måde ;)
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Lystfiskeren » 27. mar 2010, 13:18

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Dit energilager er tømt efter en hård omgang træning, så jeg ville tage den banan fra før træningen, og indtage den sammen med din proteinshaker efter endt træning.
Som Mun påpeger, så drik skummetmælk i stedet, da fedtet i mælk er mættet fedt, og det vil :bodyman: helst undgå for meget af.
Letmælken(som nu er skummetmælk) fra før træning, ville jeg indtage før du går i seng, for at få noget langsomt optagelig protein under din nattesøvn.
At pumpe er at leve ;-)
Brugeravatar

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Stiv skrev:Dit energilager er tømt efter en hård omgang træning, så jeg ville tage den banan fra før træningen, og indtage den sammen med din proteinshaker efter endt træning.
Som Mun påpeger, så drik skummetmælk i stedet, da fedtet i mælk er mættet fedt, og det vil :bodyman: helst undgå for meget af.
Letmælken(som nu er skummetmælk) fra før træning, ville jeg indtage før du går i seng, for at få noget langsomt optagelig protein under din nattesøvn.

tak for kritikken. Jeg har lavet det om på den, som i har foreslået, men tænkte på om jeg ikke indtager alt for meget protein ? jeg behøver jo ikke mere end 170g? :-k

Styrkeliste

Nu skal du lige tænke på din kostplan er baseret på en træningsdag. På en normal dag får du en proteinshake mindre. Dog ville jeg drikke lidt mindre mælk, ihvertfald om morgenen og tilføje noget proteinpulver istedet. Pga. kroppen har fastet i flere timer fordi du har sovet har kroppen brug for hurtige proteiner, det giver skummetmælk ikke da det er langsomoptagelig. Jeg ville også fjerne den appelsin om aftenen da kulhydrater på det tidspunkt er ligegyldig og vil ikk gavne dig. Måske sku du istedet for valnødder vælge mandler, der er noget mindre fedt i men mere fibre som også er vigtig.

Kostplan: Ingen kostplan

Tha K skrev:Nu skal du lige tænke på din kostplan er baseret på en træningsdag. På en normal dag får du en proteinshake mindre. Dog ville jeg drikke lidt mindre mælk, ihvertfald om morgenen og tilføje noget proteinpulver istedet. Pga. kroppen har fastet i flere timer fordi du har sovet har kroppen brug for hurtige proteiner, det giver skummetmælk ikke da det er langsomoptagelig. Jeg ville også fjerne den appelsin om aftenen da kulhydrater på det tidspunkt er ligegyldig og vil ikk gavne dig. Måske sku du istedet for valnødder vælge mandler, der er noget mindre fedt i men mere fibre som også er vigtig.

jamen, hvis jeg spiser mandler i stedet, og en prot shake mere, så vil jeg jo få ALT for mange prots? :shock:

Styrkeliste

Mathias. skrev:jamen, hvis jeg spiser mandler i stedet, og en prot shake mere, så vil jeg jo få ALT for mange prots? :shock:

Det tror jeg ikk du ska ta så tungt, på offdays indtager du 30gr mindre protein, selvom det er over den der "magiske" grænse for hvor meget man har brug for. Ifølge Dr.John M Berardi så gør de ekstra proteiner absolut intet, han sætter endda sine klienter til og spise dobbelt så meget protein iforhold til kulhydrater. Du ska ikk være bange for at alt det "ekstra" protein bliver omdannet til fedt. Det gør det ikk, det er en meget besværlig process din krop ska igennem for og omdanne protein til fedt og derfor går den efter nemmere kilder, som og omdanne kulhydrater til fedt før den går efter proteinerne. Og når der er rigeligt med kulhydrater i din kostplan ville dette ikke finde sted.. så vær du rolig og spis efter den kostplan du har sat op. Og flyt dine mandler fra mellemmåltid til natmad, sådan bliver optagelsen af proteinerne du får fra natmaden optaget langsommere..

Tha K skrev:
Mathias. skrev:jamen, hvis jeg spiser mandler i stedet, og en prot shake mere, så vil jeg jo få ALT for mange prots? :shock:

Det tror jeg ikk du ska ta så tungt, på offdays indtager du 30gr mindre protein, selvom det er over den der "magiske" grænse for hvor meget man har brug for. Ifølge Dr.John M Berardi så gør de ekstra proteiner absolut intet, han sætter endda sine klienter til og spise dobbelt så meget protein iforhold til kulhydrater. Du ska ikk være bange for at alt det "ekstra" protein bliver omdannet til fedt. Det gør det ikk, det er en meget besværlig process din krop ska igennem for og omdanne protein til fedt og derfor går den efter nemmere kilder, som og omdanne kulhydrater til fedt før den går efter proteinerne. Og når der er rigeligt med kulhydrater i din kostplan ville dette ikke finde sted.. så vær du rolig og spis efter den kostplan du har sat op. Og flyt dine mandler fra mellemmåltid til natmad, sådan bliver optagelsen af proteinerne du får fra natmaden optaget langsommere..

okay det skal jeg gøre så, og tak skal du have for det gode svar, det var lige sådan et svar jeg havde brug for :D

Styrkeliste

Drop weightgainer?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Logbog: Vis logbog

Ja, det er da i hvert fald dumt at drikke weight gainer inden træning. Og jeg ville nok have et fast måltid tættere på træning end 2 timer før!
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

krang skrev:Ja, det er da i hvert fald dumt at drikke weight gainer inden træning. Og jeg ville nok have et fast måltid tættere på træning end 2 timer før!

Det er bare i det hele taget meget dumt at drikke weightgainer, og så lede efter kalorier man skal fjerne fra sin kostplan.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Det er vist svært at være uenig i. :hihi: