Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1597
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1594

Følg bodybuilding.dk på

Kan man spise for meget?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Har snart læst alle indlæg og mange af dem handler om kostplaner. I dem står der at man skal spise en masse kalorier +500 for at tage på.
Som jeg skrev i et andet indlæg har jeg svært ved at spise (og tage på) så jeg havde egentlig tænkt mig bare at fylde alt det i mig jeg kunne. Men nu tænker jeg om det er dumt / usundt?
Eller skal jeg bare fylde i mig indtil jeg når en hvis vægt og DEREFTER lægge mig en decideret, nøje udregnet kostplan?

Reputation point: 0

Geografisk sted: københavn

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvorfor ikke bare begynde med kostplanen med det samme? Hvis man bulker er det meget normalt at indtage 500 kcal over sit ligevægtsindtag - det er så forskelligt, hvor stort ens ligevægtsindtag er...

Jeg hører dog til i den gode ende, så under bulk indtager jeg normalt 4000+ kcal - for tiden er jeg faktisk oppe på 4300 kcal! Det er dog slet ikke sikkert du skal så højt op...

Hvis du vælger ikke at følge kostplan, så husk at indtage fødevarer med hjernen - altså, spar på det dårlige fedt fra animalske kilder, men få det fra olier, fisk og nødder! Protein kan fås fra fedtfattige kød- og mælkeprodukter...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan

Det er fordi jeg ikke ved hvad mit ligevægtsindtag er!
Jeg kan spise kilovis den ene uge uden at tage på og have for travlt til at spise ugen efter uden at tabe mig. Jeg ligger stabilt på de 62-65 kilo og har gjort det de sidste 8 år!

Er der noget sted man kan få hjælp til at lægge en kostplan der ikke koster 800.- kroner for jeg er en fattig mand og bare det at skulle spise mere kommer til at ruinere mig :)

Tja, altså - jeg vil råde dig til at læse nogle af artiklerne om human ernæring i artikelarkivet: det kan du komme rigtig langt med! Når du så har læst dem, men måske stadig har eventuelle spørgsmål, så kan du jo stille dem her på bodybuilding.dk...

Det eneste vi kræver er at du gider vise vilje til selv at arbejde lidt samt holde en god tone, så skal vi nok komme med indlæg til tips og tricks :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

lyder godt. Har læst den artikel omkring ernæring du, og andre har anbefalet folk at læse. Har osse forstået de fleste principper omkring hvad man skal indtage, hvorfor og hvornår. Men mange af eksempler er f.eks 100g rugbrød men hvad svarer det til? En skive? Og der referes til forskellige typer weightgainer men desværre ikke den samme som jeg har hvilket gør det sværer. Og så er der jo al udregningen + det faktum at vi er forskellige så hvis du skal bruge f.eks +500 kalorier for at tage på så skal jeg måske bruge +1000.
Anyway, der er jo osse bare så mange elemter inden for bodybuilding man som nybegynder skal holde styr på så man bliver bare rundtosset :)

Tror jeg vil lave en logbog m billeder og al den info om mig selv jeg kan skrabe sammen og så spørge derefter. Jo mere præcis jeg er jo bedre svar vil jeg vel få går jeg ud fra :D

Er bare top motiveret, mest fordi jeg hader min tynde ranglet krop som piger med a-skål hader deres mangel på patter :D

Anyway, god jul til jer alle, vil vende frygtlig tilbage :)

Abraham Lincoln
»Hellere være tavs og blive antaget for et fjols end åbne munden og udelukke enhver tvivl.«
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

du skal stadig bare ligge 500 kcal over. Dit ligevægtsindtag er bare større fordi du har en større forbrænding end andre. Sådan har jeg hvertfald fattet det.

Geografisk sted: Lyngby

Logbog: Ingen logbog

Ligevægtsindtaget er forskelligt fra person til person, og afhænger af din krops metabolisme, og dit aktivitetsniveau.

En gut som dig på 65 kg vil jeg skyde til små 3000 kcal dagligt, som dit ligevægtsindtag. Hvis du er meget aktiv i din hverdag, altså dyrker meget sport, er det nok en anelse højere.

Prøv at spis 3500 kcal hver dag i 2 uger også stil dig på vægten igen, og se om der så ikke er sket noget. Hvis det er tilfældet at der ikke er sket noget prøver du bare at spise 4000 kcal dagligt hver dag i 2 uger også går du på vægten igen.

Hvis der stadig ikke er sket noget kunne det måske være en idé at gå til lægen og få tjekket dit stofskifte.

Du skal altid veje dig om morgenen uden tøj, efter toiletbesøg, og du må for alt i verden ikke veje dig hver eneste dag.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

bredal skrev:Det er fordi jeg ikke ved hvad mit ligevægtsindtag er!
Jeg kan spise kilovis den ene uge uden at tage på og have for travlt til at spise ugen efter uden at tabe mig. Jeg ligger stabilt på de 62-65 kilo og har gjort det de sidste 8 år!

Er der noget sted man kan få hjælp til at lægge en kostplan der ikke koster 800.- kroner for jeg er en fattig mand og bare det at skulle spise mere kommer til at ruinere mig :)

Hvis du gerne vil opleve fremgang er det nok en god ide at lægge et meget varierende indtag på hylden og begynde at spise mere jævnt.... resultater bliver produceret af konsistens, ikke en indsats hver anden dag.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Sad lige og stenede lidt tv da der var et make over program m en gut i min højde og vægtklasse. Han fik så bla en personlig træner der sagde han bare skulle fylde i sig, lige fra is m chokolade og brugere til store bøffer og kartoffler. Pointen var at han skulle spise meget og hele tiden uden nogen decideret kostplan. Og det var det der lidt var min pointe med denne tråd da jeg startede den, om en i min mega lave vægtklasse ikke bare skal fylde i sig.
Kig forbi min LOG og kom med forslag til min nye livstil.

Det kan du vel godt, hvis du har ret svært ved at tage på. Men is, burgere osv. er ikke særlig godt for din krop, og du får måske problemer med vitaminer osv.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster